DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #896141  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 12:11
Korzystajac z wifi calling klient ma najpierw sprawdzić czy czasem połączenie nie idzie przez Proxy / VPN? Czasami puszczasz takie pierdy na tym forum, ze aż głowa boli.
Widać nie masz żadnego życiowego doświadczenia w tych sprawach.

To obowiązkiem klienta jest zadbanie o to by nie wpadł w koszty a nie operatora.

Klienci stref nadgranicznych codziennie patrzą na wyświetlacz czy czasem zamiast T-Mobile.pl na wyświetlaczu nie ma T-Mobile SK, T-Mobile CZ, T-Mobile DE.

Jak już wjadą w roaming w takim Zgorzelcu, Cieszynie, Słubicach, Kostrzynie, Piwnicznej itd. Czy operator w reklamacji wspaniałomyślnie umorzy im kilka stów za datę czy kilkadziesiąt pln za połączenie?


Pytanie retoryczne bo chyba wiesz czym się kończy płacz w reklamacji o niewiedzy...

To obowiązkiem klienta jest zadbać o to żeby korzystał z sieci macierzystej pod granicą tak samo powinno to wyglądać w WIFI Calling - czyste Wifi bez VPN.

Jak klient nie chce wpaść w pułapkę nadgraniczną może wyłączyć roaming, podobnie nie musi korzystać z Wifi Calling.
 #896143  autor: myk6414
 18 lis 2016, 12:34
Akurat WiFi calling nie ma co porównywać z roamingiem... będąc np w hotelu w niemczech skąd masz wiedzieć że hotel należąć do np amerykańskiej sieci nie terminuje internetu w USA? na tym właśniepolega neutralność sieci... to o czym piszesz całkowicie temu zaprzecza..

ps. - wifi calling działa też na rozmowy przychodzące? bo wg Twojej teorii będąc np w Polsce w hotelu należącym do np sieci Mariott, który będzie terminował internet w USA (wychodził przez amerykańskie IP) będe płacił jak za rozmowę w roamingu w USA?
 #896148  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 12:51
Akurat WiFi calling nie ma co porównywać z roamingiem... będąc np w hotelu w niemczech skąd masz wiedzieć że hotel należąć do np amerykańskiej sieci nie terminuje internetu w USA?
Będąc w Hotelu w Świnoujściu masz wiedzieć, że słuchawka sama może wybrać T-Mobile DE. Jak nie wiesz możesz się nauczyć rachunkiem.
ps. - wifi calling działa też na rozmowy przychodzące? bo wg Twojej teorii będąc np w Polsce w hotelu należącym do np sieci Mariott, który będzie terminował internet w USA (wychodził przez amerykańskie IP) będe płacił jak za rozmowę w roamingu w USA?
Polski Mariott bez zasięgu T-Mobile PL? No bez jaj...

A nawet jakby - sms z komunikatem Twoje WIFI jest z kraju X obowiązują stawki następujące - jak powitalny w roamingu.

Ewentualnie opłaty za WifiCalling

Polska i Polskie IP Gratis bądź 99 groszy za miesiąc.
Eurokołchoz i Eurokołchozowe IP 9,99pln na miesiąc - w tym no limit do i z Eurokołchozu,
Swiat 99pln - każde IP i no limit do i z każdego kraju na WIFI.

Oczywiście opłata doliczana do abo.
 #896152  autor: myk6414
 18 lis 2016, 13:05
Ty tak na serio? Komunikat sms`owy że wifi ma adres IP z zagranicy?
Kryniczanin pisze: Polski Mariott bez zasięgu T-Mobile PL? No bez jaj...


a jednak.. i to ten w centrum Warszawy.
 #896153  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 13:07
Ty tak na serio? Komunikat sms`owy że wifi ma adres IP z zagranicy?
A co w tym złego? Dostajesz przecież komunikaty w eurokołchozie o transmisji danych i wykorzystaniu limitu.
 #896175  autor: WellDone
 18 lis 2016, 15:41
Kryniczanin piszesz jak potłuczony. Odstaw te rekolekcje od Macierewicza i pomyśl trochę sam, to nie boli.

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #896176  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 15:44
WellDone

Nie masz żadnych argumentów? To nie zabieraj głosu bo zaśmiecasz internet.

Nawet przedszkolak wie, że potrzeba dokładnej definicji do Wifi Calling bo będą problemy w przyszłości.

Ktoś mający nawet międzynarodową strefę T-Mobile korzystając z WC będzie płacił za miejscową jak za międzynarodową z Polski.
 #896517  autor: ERA_GSM
 21 lis 2016, 11:23
Jak Wasze wrażenia? moim zdaniem ten pakiet 2ch usług z poziomu aparatu MIAŻDZY! w wawie wszystko działa perfect i seamless!!!
a tak z dodatkowych obserwacji to po aktywacji tych APN po stronie sieci słuchawka jakby dłużej trzyma LTE zanim przełączy się na 3G, VoWiFi testowane w różnych knajpach w centrum działa bezbłędnie! :D jedyna uwaga to zwiększenie przepustowości na warszawskiej starówce-niby zasięg full a prędkości po 6-7 mega na sekunde po LTE! wiadomo full turystów itp-ale właśnie szczegółnie w takich miejscach sieć powinna być na to przygotowana-póki co zero CA w tym rejonie choć się o nie prosi. wcześniej na pl zamkowym były 2 BTS jeden na zamku a drugi dookólny na nieistniejącym już budynku w miejscu którego wybudowano maszkarę-teraz został tylko jeden. niby t-mobile zapowiedział polepszenie parametrów sieci na przyszły rok... zajmijcie się takimi wizerunkowo prestizowymi lokacjami jak CAŁE szerokjo rozumiane stare miasto w pierwszej kolejności! to z tamtąd wysyła się najwięcej maili, rozmawiają cudzoziemcy przez komunikatory itp itd
 #896568  autor: DanielR
 21 lis 2016, 16:26
O właśnie. Podzielcie się swoimi wrażeniami. Jak praktycznie - "w odsłuchu", prezentuje się VoLTE w stosunku do HD Voice?

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #898594  autor: Wulo
 04 gru 2016, 11:42
Brat testuje od 3 dni. Ma Galaxy S6, dostał po aktualizacji w ustawieniach VoLTE i VoWiFi, ale nie działało, dopiero w salonie aktywowali na koncie, restart telefonu i zaczęło działać. Teraz gdy ma włączone WiFi to jest ikonka koło zegarka ikonka słuchawki i WiFi, a gdy jest w zasięgu LTE to jest ikona voLTE. Działa to na prawdę bardzo dobrze, połączenia są zestawiane po 2-3 sekundach, jakość jest zauważalnie lepsza niż w 3G z HD Voice, lepiej tłumi szumy z otoczenia itp.

PS. Zauważyliśmy również, że telefon chętniej i dłużej trzyma się zasięgu LTE, szybko przełącza między 3G a LTE.
 #898709  autor: Mixiorek
 05 gru 2016, 10:26
Jak czytam przejścia w TMobile by mieć VoLTE to mną trząsa :shock: aktywacja w salonie, nie działa na wszystkich taryfach itp.
W Orange trzeba mieć S7/S7 EDGE z aktualnym softem i brandem, tyle. Nic nie musiałem aktywować poza posiadaniem odpowiedniego terminala.

Też mam podobne odczucia:
- zestawienie połączenia Orange VoLTE-HD voice jest bardzo szybkie. Ni mierzyłem z sekundnikiem ale wygląda to tak: trzymam S7, wciskam dzwoń, przykładam do ucha i już jest sygnał połączenia
- trzymanie w LTE jest mega dobre. Mam porównanie z iphonem 6S, który dużo szybciej i chętniej wraca do 3G. Pytanie na ile to kwestia samego telefonu a na ile softu pod VoLTE. Mam nadzieję, że przekonamy się o tym gdy iphony dostaną obsługę VoLTE

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #898716  autor: ERA_GSM
 05 gru 2016, 11:11
Mixiorek pisze:Jak czytam przejścia w TMobile by mieć VoLTE to mną trząsa aktywacja w salonie, nie działa na wszystkich taryfach itp.
W Orange trzeba mieć S7/S7 EDGE z aktualnym softem i brandem, tyle. Nic nie musiałem aktywować poza posiadaniem odpowiedniego terminala.
no nie do końca jest tak jak piszesz-w t-mobile też trzeba mieć brandowany s6 z ostatnią werją softu, jeżeli chodzi o taryfy to chyba 90% obecnych taryf jest zgodne(edit: w regulaminie nie ma zapisu o konieczności posiadania określonych taryf). zgodnie z regulaminem po spełnieniu tych warunków aktywacja powinna odbyć się automatycznie w ciągu 72 godzin natomiast każdy klient może(ale nie musi) przyspieszyć aktywację wysyłając darmowy sms, lub dzwoniąc na hot line. mam nadzieję,że rozwiązałem wszelkie wątpliwości :)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 11:57 przez ERA_GSM, łącznie zmieniany 1 raz.
 #898717  autor: Mixiorek
 05 gru 2016, 11:16
Tak, brand pominąłem celowo bo to jest dla mnie podstawa :)
90% taryf? A biznesowe...?

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #898719  autor: ERA_GSM
 05 gru 2016, 11:48
tak naprawdę wiążący jest aktualny regulamin usługi.
w regulaminie nie ma żadnej informacji i konieczności posiadania określonej taryfy.
są tylko dwa warunki:

2. VoLTE dostępne jest wyłącznie dla Abonentów T-Mobile* (zwanych dalej „Abonentami”). VoLTE nie jest dostępne dla Użytkowników TMobile
w systemie na kartę, Użytkowników Heyah, Abonentów Mix oraz Abonentów Era Mix.
oraz
4. Korzystanie z VoLTE jest możliwe po jego aktywacji, przy spełnieniu przez Abonenta łącznie poniższych warunków:
a) Abonent posiada taryfę z aktywowaną usługą LTE w Sieci Operatora;
b) Abonent posiada Kartę USIM;
c) Abonent posiada model telefonu z oprogramowaniem udostępnionym przez Operatora, wspierającym VoLTE (lista modeli
telefonów dostępna jest na stronie http://www.t-mobile.pl/pl/volte-i-vowifi).
5. Aktywacja VoLTE na Kartach USIM odbywać się będzie automatycznie przez Operatora dla wszystkich Abonentów spełniających warunki
opisane powyże
http://www.t-mobile.pl/r/repo1/tm/docum ... 013735.pdf