DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #896103  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 04:36
A skąd ma siec wiedzieć ze jesteś w roamingu?
Po IP dostawcy WIFI do WifiC?
W najlepszej sytuacji są osoby mieszkające przy granicy i łapiące zasięg innych sieci UE - wybierają sieć np. DE, dzwonią do UK i po rozmowie znów wracają do sieci PL. W innych krajach UE jest podobna sytuacja i dopiero teraz ta cała masa urzędników UE zaczyna to dostrzegać.
2G T-Mobile SK i Orange SK pod moim domem są bezcenne :mrgreen: No ewentualnie Klucz mobile jeszcze w DS.
 #896111  autor: WellDone
 18 lis 2016, 08:45
Po IP dostawcy? Chyba żartujesz. Większość korporacji a nawet duża cześć indywidualnych odbiorców używa VPN bądź łącza dedykowanego z zagranicznym IP. Sam mam skonfigurowany router do ciągłej pracy z tunelowaniem vlana.

@ja.michal
Weryfikacja lokalizacji po MCC tez nie wchodzi w grę bo nie zapominaj, ze kilkaset tys ludzi mieszka w obszarach przygranicznych, gdzie ostatnie logowanie mogło być w roamingu ;)

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #896116  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 09:15
Po IP dostawcy? Chyba żartujesz. Większość korporacji a nawet duża cześć indywidualnych odbiorców używa VPN bądź łącza dedykowanego z zagranicznym IP. Sam mam skonfigurowany router do ciągłej pracy z tunelowaniem vlana.
A to już Twój problem. Odpowiedni zapis w regulaminie, że usługa nie działa prawidłowo w VPN korzystasz na własną odpowiedzialność finansową np. Singapurski IP i stawki Polska - Singapur i koniec.
 #896132  autor: myk6414
 18 lis 2016, 11:20
z Q&A na stronie TMPL
Jak korzystać z VoWiFi za granicą?
Abonent przebywając za granicą powinien samodzielnie aktywować VoWiFi poprzez włączenie trybu samolotowego w swoim telefonie, a następnie WiFi lub poprzez zmianę w ustawieniach telefonu preferowanej sieci komórkowej na WiFi.


Jakoś mi się zdawało że usługa będzie polegała na tym iż po zalogowaniu sie do WiFi wszystkie rozmowy automatycznie będą szły przez WiFi... analogicznie jak internet... jeżeli za granicą mam włączać tryb samolotowy żeby zadziałał VoWiFi to trochę kiepsko....

i czym się różni VoWiFi za granicą od VoWiFi w kraju? WiFI jest tylko nośnikiem danych i dla usługi powinien być transparentny
 #896140  autor: WellDone
 18 lis 2016, 11:58
Kryniczanin pisze:
Po IP dostawcy? Chyba żartujesz. Większość korporacji a nawet duża cześć indywidualnych odbiorców używa VPN bądź łącza dedykowanego z zagranicznym IP. Sam mam skonfigurowany router do ciągłej pracy z tunelowaniem vlana.
A to już Twój problem. Odpowiedni zapis w regulaminie, że usługa nie działa prawidłowo w VPN korzystasz na własną odpowiedzialność finansową np. Singapurski IP i stawki Polska - Singapur i koniec.
Znowu żartujesz... Korzystajac z wifi calling klient ma najpierw sprawdzić czy czasem połączenie nie idzie przez Proxy / VPN? Czasami puszczasz takie pierdy na tym forum, ze aż głowa boli.

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #896141  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 12:11
Korzystajac z wifi calling klient ma najpierw sprawdzić czy czasem połączenie nie idzie przez Proxy / VPN? Czasami puszczasz takie pierdy na tym forum, ze aż głowa boli.
Widać nie masz żadnego życiowego doświadczenia w tych sprawach.

To obowiązkiem klienta jest zadbanie o to by nie wpadł w koszty a nie operatora.

Klienci stref nadgranicznych codziennie patrzą na wyświetlacz czy czasem zamiast T-Mobile.pl na wyświetlaczu nie ma T-Mobile SK, T-Mobile CZ, T-Mobile DE.

Jak już wjadą w roaming w takim Zgorzelcu, Cieszynie, Słubicach, Kostrzynie, Piwnicznej itd. Czy operator w reklamacji wspaniałomyślnie umorzy im kilka stów za datę czy kilkadziesiąt pln za połączenie?


Pytanie retoryczne bo chyba wiesz czym się kończy płacz w reklamacji o niewiedzy...

To obowiązkiem klienta jest zadbać o to żeby korzystał z sieci macierzystej pod granicą tak samo powinno to wyglądać w WIFI Calling - czyste Wifi bez VPN.

Jak klient nie chce wpaść w pułapkę nadgraniczną może wyłączyć roaming, podobnie nie musi korzystać z Wifi Calling.
 #896143  autor: myk6414
 18 lis 2016, 12:34
Akurat WiFi calling nie ma co porównywać z roamingiem... będąc np w hotelu w niemczech skąd masz wiedzieć że hotel należąć do np amerykańskiej sieci nie terminuje internetu w USA? na tym właśniepolega neutralność sieci... to o czym piszesz całkowicie temu zaprzecza..

ps. - wifi calling działa też na rozmowy przychodzące? bo wg Twojej teorii będąc np w Polsce w hotelu należącym do np sieci Mariott, który będzie terminował internet w USA (wychodził przez amerykańskie IP) będe płacił jak za rozmowę w roamingu w USA?
 #896148  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 12:51
Akurat WiFi calling nie ma co porównywać z roamingiem... będąc np w hotelu w niemczech skąd masz wiedzieć że hotel należąć do np amerykańskiej sieci nie terminuje internetu w USA?
Będąc w Hotelu w Świnoujściu masz wiedzieć, że słuchawka sama może wybrać T-Mobile DE. Jak nie wiesz możesz się nauczyć rachunkiem.
ps. - wifi calling działa też na rozmowy przychodzące? bo wg Twojej teorii będąc np w Polsce w hotelu należącym do np sieci Mariott, który będzie terminował internet w USA (wychodził przez amerykańskie IP) będe płacił jak za rozmowę w roamingu w USA?
Polski Mariott bez zasięgu T-Mobile PL? No bez jaj...

A nawet jakby - sms z komunikatem Twoje WIFI jest z kraju X obowiązują stawki następujące - jak powitalny w roamingu.

Ewentualnie opłaty za WifiCalling

Polska i Polskie IP Gratis bądź 99 groszy za miesiąc.
Eurokołchoz i Eurokołchozowe IP 9,99pln na miesiąc - w tym no limit do i z Eurokołchozu,
Swiat 99pln - każde IP i no limit do i z każdego kraju na WIFI.

Oczywiście opłata doliczana do abo.
 #896152  autor: myk6414
 18 lis 2016, 13:05
Ty tak na serio? Komunikat sms`owy że wifi ma adres IP z zagranicy?
Kryniczanin pisze: Polski Mariott bez zasięgu T-Mobile PL? No bez jaj...


a jednak.. i to ten w centrum Warszawy.
 #896153  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 13:07
Ty tak na serio? Komunikat sms`owy że wifi ma adres IP z zagranicy?
A co w tym złego? Dostajesz przecież komunikaty w eurokołchozie o transmisji danych i wykorzystaniu limitu.
 #896175  autor: WellDone
 18 lis 2016, 15:41
Kryniczanin piszesz jak potłuczony. Odstaw te rekolekcje od Macierewicza i pomyśl trochę sam, to nie boli.

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #896176  autor: Kryniczanin
 18 lis 2016, 15:44
WellDone

Nie masz żadnych argumentów? To nie zabieraj głosu bo zaśmiecasz internet.

Nawet przedszkolak wie, że potrzeba dokładnej definicji do Wifi Calling bo będą problemy w przyszłości.

Ktoś mający nawet międzynarodową strefę T-Mobile korzystając z WC będzie płacił za miejscową jak za międzynarodową z Polski.
 #896517  autor: ERA_GSM
 21 lis 2016, 11:23
Jak Wasze wrażenia? moim zdaniem ten pakiet 2ch usług z poziomu aparatu MIAŻDZY! w wawie wszystko działa perfect i seamless!!!
a tak z dodatkowych obserwacji to po aktywacji tych APN po stronie sieci słuchawka jakby dłużej trzyma LTE zanim przełączy się na 3G, VoWiFi testowane w różnych knajpach w centrum działa bezbłędnie! :D jedyna uwaga to zwiększenie przepustowości na warszawskiej starówce-niby zasięg full a prędkości po 6-7 mega na sekunde po LTE! wiadomo full turystów itp-ale właśnie szczegółnie w takich miejscach sieć powinna być na to przygotowana-póki co zero CA w tym rejonie choć się o nie prosi. wcześniej na pl zamkowym były 2 BTS jeden na zamku a drugi dookólny na nieistniejącym już budynku w miejscu którego wybudowano maszkarę-teraz został tylko jeden. niby t-mobile zapowiedział polepszenie parametrów sieci na przyszły rok... zajmijcie się takimi wizerunkowo prestizowymi lokacjami jak CAŁE szerokjo rozumiane stare miasto w pierwszej kolejności! to z tamtąd wysyła się najwięcej maili, rozmawiają cudzoziemcy przez komunikatory itp itd
 #896568  autor: DanielR
 21 lis 2016, 16:26
O właśnie. Podzielcie się swoimi wrażeniami. Jak praktycznie - "w odsłuchu", prezentuje się VoLTE w stosunku do HD Voice?

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #898594  autor: Wulo
 04 gru 2016, 11:42
Brat testuje od 3 dni. Ma Galaxy S6, dostał po aktualizacji w ustawieniach VoLTE i VoWiFi, ale nie działało, dopiero w salonie aktywowali na koncie, restart telefonu i zaczęło działać. Teraz gdy ma włączone WiFi to jest ikonka koło zegarka ikonka słuchawki i WiFi, a gdy jest w zasięgu LTE to jest ikona voLTE. Działa to na prawdę bardzo dobrze, połączenia są zestawiane po 2-3 sekundach, jakość jest zauważalnie lepsza niż w 3G z HD Voice, lepiej tłumi szumy z otoczenia itp.

PS. Zauważyliśmy również, że telefon chętniej i dłużej trzyma się zasięgu LTE, szybko przełącza między 3G a LTE.
 #898709  autor: Mixiorek
 05 gru 2016, 10:26
Jak czytam przejścia w TMobile by mieć VoLTE to mną trząsa :shock: aktywacja w salonie, nie działa na wszystkich taryfach itp.
W Orange trzeba mieć S7/S7 EDGE z aktualnym softem i brandem, tyle. Nic nie musiałem aktywować poza posiadaniem odpowiedniego terminala.

Też mam podobne odczucia:
- zestawienie połączenia Orange VoLTE-HD voice jest bardzo szybkie. Ni mierzyłem z sekundnikiem ale wygląda to tak: trzymam S7, wciskam dzwoń, przykładam do ucha i już jest sygnał połączenia
- trzymanie w LTE jest mega dobre. Mam porównanie z iphonem 6S, który dużo szybciej i chętniej wraca do 3G. Pytanie na ile to kwestia samego telefonu a na ile softu pod VoLTE. Mam nadzieję, że przekonamy się o tym gdy iphony dostaną obsługę VoLTE

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #898716  autor: ERA_GSM
 05 gru 2016, 11:11
Mixiorek pisze:Jak czytam przejścia w TMobile by mieć VoLTE to mną trząsa aktywacja w salonie, nie działa na wszystkich taryfach itp.
W Orange trzeba mieć S7/S7 EDGE z aktualnym softem i brandem, tyle. Nic nie musiałem aktywować poza posiadaniem odpowiedniego terminala.
no nie do końca jest tak jak piszesz-w t-mobile też trzeba mieć brandowany s6 z ostatnią werją softu, jeżeli chodzi o taryfy to chyba 90% obecnych taryf jest zgodne(edit: w regulaminie nie ma zapisu o konieczności posiadania określonych taryf). zgodnie z regulaminem po spełnieniu tych warunków aktywacja powinna odbyć się automatycznie w ciągu 72 godzin natomiast każdy klient może(ale nie musi) przyspieszyć aktywację wysyłając darmowy sms, lub dzwoniąc na hot line. mam nadzieję,że rozwiązałem wszelkie wątpliwości :)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 11:57 przez ERA_GSM, łącznie zmieniany 1 raz.
 #898717  autor: Mixiorek
 05 gru 2016, 11:16
Tak, brand pominąłem celowo bo to jest dla mnie podstawa :)
90% taryf? A biznesowe...?

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #898719  autor: ERA_GSM
 05 gru 2016, 11:48
tak naprawdę wiążący jest aktualny regulamin usługi.
w regulaminie nie ma żadnej informacji i konieczności posiadania określonej taryfy.
są tylko dwa warunki:

2. VoLTE dostępne jest wyłącznie dla Abonentów T-Mobile* (zwanych dalej „Abonentami”). VoLTE nie jest dostępne dla Użytkowników TMobile
w systemie na kartę, Użytkowników Heyah, Abonentów Mix oraz Abonentów Era Mix.
oraz
4. Korzystanie z VoLTE jest możliwe po jego aktywacji, przy spełnieniu przez Abonenta łącznie poniższych warunków:
a) Abonent posiada taryfę z aktywowaną usługą LTE w Sieci Operatora;
b) Abonent posiada Kartę USIM;
c) Abonent posiada model telefonu z oprogramowaniem udostępnionym przez Operatora, wspierającym VoLTE (lista modeli
telefonów dostępna jest na stronie http://www.t-mobile.pl/pl/volte-i-vowifi).
5. Aktywacja VoLTE na Kartach USIM odbywać się będzie automatycznie przez Operatora dla wszystkich Abonentów spełniających warunki
opisane powyże
http://www.t-mobile.pl/r/repo1/tm/docum ... 013735.pdf