DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 98 z 308
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 308
 #953166  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 09:23
Mam wrażenie, że starasz się umniejszyć znaczenie tej awarii i tej usługi. Orange wprowadziło usługę. Mają awarię, nie działa. Nie wiadomo czy i kiedy ruszy. Tyle.
HD Voice też niech wyłączą. W sumie bez niego też można rozmawiać i nikt nie zauważy braku zasięgu.
;-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953172  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 10:51
Nie staram się umniejszyć, bo ono jest IMHO małe. Nie wykazałeś, że jest inaczej :-)
Brak HD Voice byłby o wiele dokuczliwszą awarią, bo pogorszyłby jakość rozmów i to wiecej, niż czterem procentom. Brak VoLTE nie pogarsza jakości w żadnym stopniu.
Powiem więcej: mając na uwadze fakt, jak kulawo VoLTE działało, to nawet lepiej, że je wyłączyli. Mam na myśli problemy z połączeniami w słabym zasięgu LTE i losowe zrywanie połączeń przy HO LTE->3G. Dwie osoby z mojego najbliższego otoczenia zaczęły się jakiś czas temu uskarżać na "pogorszenie zasięgu Orange". Podrążyłem temat i wyszło, że chodzi o zrywanie rozmów albo "problemy z dzwonieniem". Obydwie w domu były na skraju LTE. Wyłączyłem im VoLTE i "tadam!" wszystko wróciło do normy. Sam u siebie po pierwszych zachwytach również to wyłączyłem. Wcześniej już od dobrych kilku lat nie pamiętałem, co to zrywanie rozmów. A gdy weszło VoLTE, nie miałem dnia by choć jedna rozmowa się nie zerwała.
Dlatego jeśli ma to działać tak kulawo, jak do tej pory, to wolę, by popracowali nad tą usługą dłużej i uruchomili ją ponownie dopiero wtedy, gdy będzie naprawdę stabilna. Nawet jeśli miałoby to być i za pół roku.
Patrząc z perspektywy czasu jak to działało i jak się wysypało uważam, że błędem ze strony Orange było uruchomienie VoLTE w takim pośpiechu. Chcieli za wszelką cenę pokazać, jakim są #1 no i pokazali. Awariami.
 #953175  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 11:18
Wcześniej pisałeś o promilu geeków. 4% to nie są dla mnie tylko zapaleńcy.
Przy VoLTE dużo szybciej mnie łączy, nawet jeżeli druga osoba jest w 3G i ma HD Voice. A już w ogóle jest rewela w kwestii szybkości w relacji VoLTE-VoLTE. Moim zdaniem jest też różnica w jakości między VoLTE a HD Voice. Przypominam ile ja opisałem uwag odnośnie działania tej usługi.
Odnośnie bolączek - zawsze można zrobić to co uczyniłeś czyli wyłączyć usługę. Cóż, szkoda, że ma bolączki ale zrzućmy to na choroby wieku dziecięcego lub kiepską platformę Nokii ;-)
Ja tam jest wkur... na Orange, że mają awarię ale chyba jeszcze bardziej jej długością. Można wyciągnąć wtyczkę z kontaktu, można przeciąć światłowód ale tutaj wygląda to na:
- zakup produkty obarczonego wadami lub co najmniej "niedoskonałościami"
- brak skutecznego wsparcia od producenta

Pomijam fakt, że decyzja o zakupie platformy mogła przyjść z Paryża. Dla klienta nie ma znaczenia czy decyduje Fallacher, Richard, Muszyński, Jabczyński czy Kowalski. Nie działa i jest duży kłopot żeby wstało. A to już jest groźne bo za chwilę inny system może podobnie się wykrzaczyć. Wiem, że firmy i ludzie z Francji kupują u nas w Kalafiorze, Leroy Merlin, Leclerc'u i jeżdżą Citroenami ale jednak gdyby w tym Kalafiorze non stop była zgniła sałata to może poszli by w końcu do Piotra i Pawła.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953178  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 11:27
Mixiorek pisze:Wcześniej pisałeś o promilu geeków. 4% to nie są dla mnie tylko zapaleńcy.
Bo tylko promil geek-ów wie o istnieniu tej usługi, zauważa jej brak i płacze o tym do znudzenia pod każdym wpisem na blogu Orange :-)
Z tych 4% klientów 99,9% nawet nie wie, że mieli jakieś VoLTE i nie zauważyli jego braku. A może wręcz przeciwnie - zauważyli wyłączenie VoLTE "pośrednio": poprzez brak zerwań rozmów i problemów z połączeniami w słabym LTE :-) A więc "in plus".
 #953183  autor: p2225
 28 wrz 2017, 12:00
Ogromną zaletą VoLTE jest również dłuższe trzymanie się zasięgu LTE podczas transmisji danych. Wraz z wyłączeniem VoLTE transmisja spada do 3G bardzo szybko.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953189  autor: p2225
 28 wrz 2017, 12:25
U mnie jest duża różnica. Bez włączonego VoLTE telefon wskakuje na 3G przy -119dBm, a z włączonym nawet przy -135dBm przy czym jeszcze loguje się do odległych stacji żeby utrzymać LTE.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953191  autor: habish
 28 wrz 2017, 12:39
Plus oraz Orange wdrażają właśnie nowe platformy informatyczne, jest to duży i drogi projekt (300 mln netto w Plusie).
Plus wybrał platformę Huawei, pamiętacie co wybrało Orange?
 #953235  autor: p2225
 28 wrz 2017, 17:26
Czy tylko mi się sypnęło natywne WiFi Calling?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953246  autor: p2225
 28 wrz 2017, 19:22
Chodzi mi o Orange. Apka na innym telefonie działa. Natywna wersja mi się wysypała i nie wiem czy to ja coś nie popsułem, bo logowałem się dzisiaj do innych sieci WiFi z blokowanymi portami. :)

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953251  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 19:42
kozien70 pisze:Bo tylko promil geek-ów wie o istnieniu tej usługi, zauważa jej brak i płacze o tym do znudzenia pod każdym wpisem na blogu Orange :-)
Z tych 4% klientów 99,9% nawet nie wie, że mieli jakieś VoLTE i nie zauważyli jego braku. A może wręcz przeciwnie - zauważyli wyłączenie VoLTE "pośrednio": poprzez brak zerwań rozmów i problemów z połączeniami w słabym LTE :-) A więc "in plus".
Poszliśmy w jakieś fantazje na temat tego ile osób korzysta, ile osób wie o istnieniu usługi, ile osób korzysta ze świadomością. Jakieś komentarze na blogu. Bez sensu bo to jest jakieś wróżenie z fusów a nie twarde liczby.
Pozwól, że zostanę przy swoim zdaniu. Awaria VoLTE, a raczej platformy wygląda moim zdaniem bardzo źle. W dzisiejszych czasach kiedy mnóstwo rzeczy opiera się o różne platformy jest to spore wydarzenie i spora wtopa w świecie telco. Do tego trwa to chyba od trzech tygodni a nie od 3h.
Jeżeli ta sama ekipa pomaga N! w ogarnięciu sprzętu NSN to już wiem czemu np: ogarnięcie agregacji w tej części sieci może iść jak po grudzie.

A skoro już o rzeczach "in plus" to niech to wynagrodzą wprowadzając oficjalnie HD Voice z TMobile :-)
p2225 pisze:Czy tylko mi się sypnęło natywne WiFi Calling?
p2225 pisze:Chodzi mi o Orange. Apka na innym telefonie działa. Natywna wersja mi się wysypała i nie wiem czy to ja coś nie popsułem, bo logowałem się dzisiaj do innych sieci WiFi z blokowanymi portami. :)
U mnie działa (Orange, S7).

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953260  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 20:29
Mixiorek pisze: Poszliśmy w jakieś fantazje na temat tego ile osób korzysta, ile osób wie o istnieniu usługi, ile osób korzysta ze świadomością. Jakieś komentarze na blogu. Bez sensu bo to jest jakieś wróżenie z fusów a nie twarde liczby.

O jakie fantazje Ci chodzi, bo nie za bardzo rozumiem?
4% klientów podałeś Ty, więc chyba tu fantazji nie ma. Naprawdę uważasz, że nie mam racji pisząc, że większość z tych 4% nie ma nawet świadomości istnienia czegoś takiego jak VoLTE i brak tej usługi nic u nich nie zmieni? No cóż... :mrgreen:
Twoje prawo być VoLTE zafascynowanym, moje prawo tej fascynacji nie rozumieć ;-)
Ta usługa ma póki co marginalne znaczenie czy tego chcemy czy nie. A że działała nieraz kulawo, to nawet lepiej jak jej nie ma. Przy tak słabym HO do 3G nie powinni jej w ogóle uruchamiać produkcyjnie bez pełnego roll-outu L800. No chyba, że bycie siecią #1 pod względem awarii i call-dropów to nowy cel strategiczny Orange.
Tyle w tym temacie z mojej strony :-)
 #953267  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 21:11
Fascynacja VoLTE? Dorabiasz teorie. Padłoby LTE 3 tygodnie temu to zaraz dowiedziałbym się o mojej fascynacji tą technologia?
To co ja uważam/ sądzę/ myślę to sprawa czwarto rzędna. Jedynym faktem jest 4%, podane przez rzecznika. Dalej jest to czyste gdybanie, fantazja, wróżenie z fusów i Twoje lub moje przeczucia. Może prawdziwe a może nie. Nie zastanawiam się nad tym. Czy usługa VoLTE jest wiodąca i stanowi o sile opa? Nie i nigdzie tak nie napisałem.
W mojej ostatniej wypowiedzi nie piszę o tym czy i ile osób korzysta. Ty głownie na tym się skupiasz.
Odnoszę się czysto do samego faktu awarii usługi i platformy. Cała reszta czyli ile osób to zauważy, zmartwi się lub nie jest dla mnie przezroczyste. Nie porównuje tego też do awarii z zanikiem LTE czy inną awarią.
Jest pad usługi i platformy. Tylko tyle i aż tyle. Czy świat się przez to zawali? Nie. Tak samo jak nie zawali się przez brak granie na czekanie. Tylko, że akurat sranie granie mogłoby dla mnie nie istnieć a VoLTE już z punktu widzenia techniki jest ciekawsze i chyba od tego jest to forum? ;-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953273  autor: p2225
 28 wrz 2017, 21:56
maniek357 pisze:Na S7 działa natywne Wifi Calling w Orange.
Mixiorek pisze:U mnie działa (Orange, S7).
Dzięki za informacje. Chyba coś u mnie z telefonem jest nie tak. Inna karta, restart usług u operatora i nie działa.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953295  autor: goral2099
 29 wrz 2017, 01:35
Apka WiFi Calling A2, zdaje mi się, nie używa VPN. Na liście VPN nie pojawia się WiFi Calling jak w Orange. Taką rozmowę można łatwiej podsłuchać?
 #953324  autor: piotrzet
 29 wrz 2017, 12:08
Mam nadzieję że inne telefony to też dostaną które mają VoLTE i VoWifi a nie tylko Apple

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #953352  autor: badam
 29 wrz 2017, 14:46
Na pograniczu tego co piszecie o oleju w głowie i upadłym VoLTE w O napomknę tylko (bo wątek o polskich sieciach), że w lokalnym T w Holandii VoLTE oficjalnie _jeszcze_ nie ma. I to jedynie T _jeszcze_ go nie ma sposród innych operatorów na rynku itp itd.
Takie właśnie ponaglenia i pytania o to kiedy (wreszcie) będzie pojawiają się na forum od ponad roku, nawiasem, na forum udzialał się również nasz rodak.
Przez cały ten czas stanowisko operatora polegało na tonowaniu, najpierw przez obsługę klienta, potem również przez technicznych, że nie potrzeba bo sieć przeszła niedawno gruntowną modernizację usług 3G, że pojemność jest, że nie mają w związku z tym parcia.
Aż wreszcie poinformowali że w sieci już jest i testują sobie wewnętrznie, a po iluś tam dalszych pytaniach kiedy i kiedy, dosłownie na dniach zaproponowali otwarcie testów dla 15 chętnych, planowane zakończenie testów to koniec roku ;)
Czytaj, chcemy skanalizować najbardziej aktywnych klientów żeby skupili się na pisaniu opinii jak działa a nie szkalowaniu sieci że jest zacofana.
Myślę, że jak w końcu to wprowadzą dla wszystkich to za oknem bedziemy mieć ptasie gody, ale działać to będzie jak trzeba, bo chyba kiedyś muszą. Poza tym nacisk idzie pewnie teraz na rollout LTE B1 oraz B38.
  • Strona 98 z 308
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 308
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 308