DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 150 z 308
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 308
 #973620  autor: DanielMXPL
 23 sty 2018, 15:19
Cześć! Mam do was dwa pytania. Przeglądnąłem cały wątek, ale niestety nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytania. Czy NOTE 8 z orange który sprzedawany jest w wersji dual sim, działa na nim volte i vowifi?(tak wiem że na stronie napisane jest tylko o wersji single sim, ale to troche dziwne ze działa na telefonie którego nie sprzedają, a na dualu nie :/) A drugie pytanie jest takie czy w tmobile i play vowifi działa na obu wersjach(dual i single)? Pozdrawiam
 #973625  autor: kozien70
 23 sty 2018, 15:57
To zależy od tego, czy telefon sprzedawany jest z softem z brandem operatora czy bez (czyli czyste XEO).
Soft niebrandowany na PL czyli XEO ma ustawienia VoLTE/VoWiFi wszystkich polskich operatorów, niezależnie czy to Single czy Dual Sim.
Soft brandowany przez danego opa ma ustawienia VoLTE/VoWiFi tylko tego operatora.
 #973982  autor: kozien70
 25 sty 2018, 12:00
Dziwna sprawa. Połączenie VoLTE <-> VoLTE w T-mobile ma bitrate max. 12.65kbps czyli zwykłe HD Voice jak w 3G. Sprawdzane na Galaxy S7 Edge <-> Galaxy A5 2017.
Te same telefony z kartami Orange i połączenie VoLTE<->VoLTE ma wtedy bitrate 23.85 kbps

Czyżby T-mobile miał problemy z wyższymi bitrate w VoLTE? Czy może problem był/jest chwilowy w mojej lokalizacji? (Warszawa/Piaseczno)
 #973993  autor: Mixiorek
 25 sty 2018, 12:25
Póki co mogę potwierdzić jedynie Orange-Orange VoLTE-VoLTE. Jest 23.85.
Orange VoWiFi - nr Trójki, poczta głosowa, mam 12.2kbps.

TMobile będę testował za kilka miesięcy. Jestem ciekaw HD Voice+/ EVS.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #974060  autor: Mixiorek
 25 sty 2018, 16:50
Europejskie wersje terminali jak zwykle czegoś nie mają?

"EVS implementation in VoLTE services
T-Mobile USA was the first operator in the world to announce the introduction of EVS in its VoLTE network in April 2016. Only one month later, EVS entered the Asian market: The Japan based operator NTT DoCoMo launched its EVS powered VoLTE service. EVS services are also available in Korea.

In December 2016, EVS reached Europe: The German carrier Vodafone Germany announced the launch of their EVS VoLTE service. Half a year later, in July 2017, the German operator Deutsche Telekom adopted EVS under the name “HD Voice Plus”. EE United Kingdom, Vodafone Netherlands, T-Mobile Poland and A1 Österreich also implemented EVS VoLTE services in 2017.

Today, EVS is supported by a broad range of smartphones from major manufacturers, for example, Apple iPhone 8/8 Plus/X, Samsung Galaxy S7/S7 edge/S8/S8+, LG G5, Sony Xperia X Performance/XZ/XZ Premium, Huawei P10/P10 Plus and HTC U11."

https://www.iis.fraunhofer.de/en/muv/2018/mwc-2018.html

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #974396  autor: f0ku5
 27 sty 2018, 11:58
kozien70 pisze:Dziwna sprawa. Połączenie VoLTE <-> VoLTE w T-mobile ma bitrate max. 12.65kbps czyli zwykłe HD Voice jak w 3G. Sprawdzane na Galaxy S7 Edge <-> Galaxy A5 2017.
Te same telefony z kartami Orange i połączenie VoLTE<->VoLTE ma wtedy bitrate 23.85 kbps

Czyżby T-mobile miał problemy z wyższymi bitrate w VoLTE? Czy może problem był/jest chwilowy w mojej lokalizacji? (Warszawa/Piaseczno)
Przed chwilą sprawdziłem, cały czas 12.65 w relacji T-Mobile <-> T-Mobile.
U mnie S8, u drugiego rozmówcy iPhone SE.
 #974414  autor: kozien70
 27 sty 2018, 13:11
Czyli w T-mobile dźwięk w VoLTE jest decyzją operatora ograniczony jakościowo do poziomu HD Voice w 3G.
EVS nie biorę pod uwagę, póki jest wspierany tylko przez najnowszego ajfona.
 #974434  autor: munio
 27 sty 2018, 14:20
Taka ciekawostka; dzwoniąc z Orange (VoLTE) na infolinię X-kom 34 377 00 00 i Poczty Polskiej 43 842 06 00 mamy kodowanie 23,85. I faktycznie mamy piękną jakość lektora i samego konsultanta. Pewnie call center siedzi na jakimś dobrym voipie, ze sprzętem, który obsługuje odpowiednie kodeki. Szkoda, że inne call center nie mają obsługi takiego kodowania. Tak samo stacje radiowe powinny zainwestować w odpowiedni sprzęt. A tak na chwilę obecną np. w Radiu Zet dzwonią słuchacze z informacjami o ruchu drogowym to jakość dźwięku to poziom lat 90. Nie wiem czy oni słuchawkę po prostu do mikrofonu przykładają? Chyba takim rozgłośniom radiowym szczególnie powinno zależeć na dobrej jakości na antenie. A choćby nawet zwykłe kodowanie hd voice, które jest już standardem w telefonach bardzo dużo by zmieniło.
 #974438  autor: Mixiorek
 27 sty 2018, 14:36
kozien70 pisze:Czyli w T-mobile dźwięk w VoLTE jest decyzją operatora ograniczony jakościowo do poziomu HD Voice w 3G.
A to ciekawostka, że nikt używający TMobile wcześniej tego nie wykrył. Poza tym są inne dobrodziejstwa VoLTE czyli np: błyskawiczne łączenie?
munio pisze:Taka ciekawostka; dzwoniąc z Orange (VoLTE) na infolinię X-kom 34 377 00 00 i Poczty Polskiej 43 842 06 00 mamy kodowanie 23,85. I faktycznie mamy piękną jakość lektora i samego konsultanta.
Faktycznie, jest VoLTE i 24.85.
A tak na chwilę obecną np. w Radiu Zet dzwonią słuchacze z informacjami o ruchu drogowym to jakość dźwięku to poziom lat 90. Nie wiem czy oni słuchawkę po prostu do mikrofonu przykładają? Chyba takim rozgłośniom radiowym szczególnie powinno zależeć na dobrej jakości na antenie. A choćby nawet zwykłe kodowanie hd voice, które jest już standardem w telefonach bardzo dużo by zmieniło.
Sporo dzwoniących osób jest w samochodzie i może korzystać z zestawów. To dodatkowo może obniżać jakość. Kolejna sprawa to terminal z jakiegoś ktoś dzwoni. No i np: może to być klient Play dzwoniący z roamingu krajowego gdzie jakość rozmowy jest jak dla mnie dramatycznie zła.
Faktycznie stacje radiowe powinni zainwestować w taki sprzęt i łącza jak dwie przykładowe firmy.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #974541  autor: f0ku5
 27 sty 2018, 23:44
Mixiorek pisze:A to ciekawostka, że nikt używający TMobile wcześniej tego nie wykrył. Poza tym są inne dobrodziejstwa VoLTE czyli np: błyskawiczne łączenie?
Szybkie łączenie jest, to po prostu coś nie tak z kodekiem.
 #974582  autor: Fate
 28 sty 2018, 12:26
Jak sprawdzacie bitrate połączenia? Mam Samsung S8 i sam jestem ciekaw jakie te bitrate'y są w połączeniach. Z góry dzięki
 #974635  autor: platinet
 28 sty 2018, 18:13
Powitać!
mam problem z vowifi nie mogę wysłać mms-a telefon to S7 edge z nugatem.
Jeśli ktoś coś wie o tym problemie to proszę o "pomocną dłoń"
 #974641  autor: platinet
 28 sty 2018, 18:29
vowifi w t mobile mam i idzie wysłać tylko gdzieś tkwi błąd albo telefon co sugeruje t mobile albo coś u usługodawcy co ja bym obstawiał.
A normalnie przez sieć volte wysyłam bez problemu.
 #974660  autor: Pabloz
 28 sty 2018, 19:56
pakierhakierxd pisze:po wifi nie wyslesz mms,musisz miec neta komorkowego.
Wyślesz, nie musisz. T-Mobile obsługje MMSy w VoWiFi.

@platinet ciężko tu coś podpowiedzieć. Soft brandowany TMO czy czysty? Jeśli brandowany to chyba pozostaje męczyć różową pomoc techniczą.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #974661  autor: kozien70
 28 sty 2018, 19:58
Ciekawostka z gatunku tych mniej fajnych: po ostatniej aktualizacji sprzed paru dni (patch level january 2018) niebrandowane XEO Galaxy A5 2017 utraciło możliwość wyboru preferowanej sieci komórkowej lub wifi przy włączonym VoWiFi :?
  • Strona 150 z 308
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 308
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 308