DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 16 z 308
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 308
 #908662  autor: patak
 01 lut 2017, 10:18
VoWIFI jest tunelowane przez IPSec IKEv2. Autentykacja odbywa się za pomocą EAP-AKA i jest oparta na karcie SIM
 #908664  autor: f0ku5
 01 lut 2017, 10:38
Mixiorek pisze:
ja.michal pisze:Inny rodzaj komunikacji. Jak już napisałem, VoLTE i VoWiFi to komunikacja po IP, 3G niestety to inna bajka.
To dlatego Play nie umie WiFi Calling HO do sieci bo wyląduje w 3G gdyż jak twierdzi Rzecznik oni nie widzą sensu VoLTE. Ehh, te marketingowe gadki.
matteo pisze:Świetna wiadomość! :) Jeszcze tylko żeby Apple był tak miły i przynajmniej w słuchawkach obsługujących VoLTE dał opcje ustawienia "tylko LTE".
Wątpię. Pytanie jaki iphony mają konfig pod VoLTE? Ktoś już ma swoje obserwacje?
Jeżeli taki jak SGS7 to będą trzymać LTE do upadłego. Potem będzie drop lub 2G :-) przynajmniej ja tak mam.
Rozwój i mocna rozbudowa L800 powinny tą kwestię w 99% rozwiązać. Przy dobrym konfigu sieci ;)
Config jest taki sam, jak przed wprowadzeniem VoLTE, nie trzyma LTE do upadłego :)
 #908941  autor: Mixiorek
 02 lut 2017, 18:12
Dzisiaj dwa razy rozłączyło mnie podczas aktywnej rozmowy Orange VoLTE :( Jedno to stałe miejsce gdzie jest loteria - HO do 3G lub 2G albo utrata połączenia. W drugim przypadku jest to miejsce ze słabym sygnałem LTE. Jednak 3G 900MHz jest.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #909038  autor: Mixiorek
 03 lut 2017, 08:42
Dziś rano kolejny drop call podczas rozmowy VoLTE w tym samym miejscu! Chyba ktoś ma problem... Jestem na tyle konsekwentny, że będę to cały czas testował i psuł statystyki Orange :P
Następuje cisza a potem całkowite zerwanie połączenie. W tym miejscu jest zasięg 3G 900/2100 na przyzwoitym poziomie.
Potem w innym miejscu z VoLTE przeszedłem do 3G. Chociaż utrzymało połączenie.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #909068  autor: kozien70
 03 lut 2017, 12:01
Też mam takie miejsce od początku VoLTE: L1800 -118dBm, U2100 -100dBm, U900 -80dBm. Podczas rozmowy VoLTE następuje zrzut do U2100 i z reguły zrzut ten kończy się "głuchym połączeniem". Nie zerwaniem, lecz właśnie "ogłuchnięciem". Znajomy z telefonem VoLTE w T-mobile ma tam podobne problemy.

Technologia wymaga jeszcze sporo dopracowania.

Ja tymczasowo wyłączyłem VoLTE w telefonie. Brak usługi powiadomień "Ktoś dzwonił" był dla mnie sporym problemem - chwilowo jest mi to bardzo potrzebne. A że mam telefon z obsługą HD Voice w 2G i 3G, to nie czułem żadnej realnej przewagi VoLTE nad rozmowami w starszych technologiach.
 #909071  autor: Mixiorek
 03 lut 2017, 12:34
kozien70 pisze:Brak usługi powiadomień "Ktoś dzwonił" był dla mnie sporym problemem - chwilowo jest mi to bardzo potrzebne. A że mam telefon z obsługą HD Voice w 2G i 3G, to nie czułem żadnej realnej przewagi VoLTE nad rozmowami w starszych technologiach.
Mam aktywne połączenie oczekujące więc problem "z głowy".

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #909073  autor: kozien70
 03 lut 2017, 12:41
Mixiorek pisze: Mam aktywne połączenie oczekujące więc problem "z głowy".
I na szczęście nie masz prepaid-a...
No i nie w każdej sytuacji połączenie oczekujące jest fajne. W mojej nie, dlatego wole "Ktoś dzwonił" :-)
 #909719  autor: kozien70
 06 lut 2017, 17:44
Ja tak tylko dla przypomnienia: ten T-mobajl to niezmiennie syf. Próbowałem dziś wyjaśnić brak VoLTE/VoWiFi dla taryfy korpo. Odpowiedź: "nie ma, nie da się, nie". Płacenie co miesiąc 5-cyfrowych kwot za rachunki za bez mała 1000 telefonów nadal nie robi na tej sieci żadnego wrażenia.
Nadal stosują podejście "usług dla wybranych".

A chciałem przetestować HO VoWiFi->VoLTE na iphone 7 :?
 #909764  autor: WellDone
 06 lut 2017, 19:57
Od kilku dni nie działa cała platforma tmorrow a ty byś chciał VoLTE siakieś. ;)

Ta siec to jedna wielka pomyłka.

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #909784  autor: Mixiorek
 06 lut 2017, 20:51
kozien70 pisze:Ja tak tylko dla przypomnienia: ten T-mobajl to niezmiennie syf. Próbowałem dziś wyjaśnić brak VoLTE/VoWiFi dla taryfy korpo. Odpowiedź: "nie ma, nie da się, nie". Płacenie co miesiąc 5-cyfrowych kwot za rachunki za bez mała 1000 telefonów nadal nie robi na tej sieci żadnego wrażenia.
Nadal stosują podejście "usług dla wybranych".

A chciałem przetestować HO VoWiFi->VoLTE na iphone 7 :?
Obawiam się niestety, że mógłbyś zostać tak potraktowany nie tylko w TMobile. Chociaż 1000 kart sim robi wrażenie. A niektórzy chcą mieć na jednej karcie sim z przychodem 7zł dobrą obsługę :mrgreen:
Tak z ciekawości - rozmawiasz o tym bezpośrednio z KAMem czy z BOA? Czy jak to się tam w TMo zwie.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #909788  autor: kozien70
 06 lut 2017, 21:12
Musiałem z BOA, bo nasza KAM ma sraczkę czy coś tam i jest aktualnie "niedostępna". Ale ona i tak nigdy nie wie, co się dzieje i jak bym jej powiedział, że chcę VoLTE, to pewnie spytałaby o jaką rewoltę mi chodzi.
 #909797  autor: MaZuT
 06 lut 2017, 21:59
Mixiorek pisze: Obawiam się niestety, że mógłbyś zostać tak potraktowany nie tylko w TMobile. Chociaż 1000 kart sim robi wrażenie. A niektórzy chcą mieć na jednej karcie sim z przychodem 7zł dobrą obsługę :mrgreen:
Tak z ciekawości - rozmawiasz o tym bezpośrednio z KAMem czy z BOA? Czy jak to się tam w TMo zwie.
No nie wiem, u mnie w firmie wszystko obsluguje plus, rachunki miesieczne sa na poziomie 35tys zl, zadnych problemow z obsluga nie ma, urzadzenia, taryfy, wzmacniacze zasiegu, wszystko sie da. 1000 kart i taka obsluga az sie nie che wierzyc ze taka padaczke sie odstawia w tm.. wstyd :shock:
 #909798  autor: Mixiorek
 06 lut 2017, 22:03
kozien70 pisze:Musiałem z BOA, bo nasza KAM ma sraczkę czy coś tam i jest aktualnie "niedostępna". Ale ona i tak nigdy nie wie, co się dzieje i jak bym jej powiedział, że chcę VoLTE, to pewnie spytałaby o jaką rewoltę mi chodzi.
Skąd się biorą takie osoby na stanowiskach KAMów? Nie wiem czy ja mam zbyt duże wymagania ale od momentu złowienia klienta jest sik, długi, prosty, olewny. A często nawet nie uda się zdobyć tego klienta bo jak słyszę te ich wypociny, obietnice i proszę o to by się zmaterializowały na papierze w formie umowy to następuje długa cisza i kontakt się urywa. Wiedzę o sieci i pewnych usługach mam większą po tygodniu zapoznawania się z tematem. A oni robią to na co dzień. Masakra.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #909802  autor: nikodemdyzma
 06 lut 2017, 22:10
Mixiorek pisze:Skąd się biorą takie osoby na stanowiskach KAMów?
Z rekrutacji prowadzonej przez całkiem podobne osoby :)

Najgorsza cecha naszego narodu to powszechne przyzwolenie na bylejakość.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 #909839  autor: myk6414
 07 lut 2017, 08:42
kozien70 pisze:Ja tak tylko dla przypomnienia: ten T-mobajl to niezmiennie syf. Próbowałem dziś wyjaśnić brak VoLTE/VoWiFi dla taryfy korpo. Odpowiedź: "nie ma, nie da się, nie".
Szczęściarz z Ciebie... u mnie od wdrożenia VoLTE mmsy przestały działać (u wszystkich w firmie). I tak ani VoLTE/vowifi ani mmsow.

Nie ma jak to najlepsza sieć.

Ale zapewniam Cię, ze jakbyś był redaktorem poczytnego (???) miesięcznika o produktach japka i na Twitterze in napisał ze nie możesz aktywować, na rzęsach by stanęli aby Ci pomoc...
 #909884  autor: kozien70
 07 lut 2017, 13:06
@myk6414 - MMSy nie działają wam w ogóle czy tylko na iPhonach?
 #909885  autor: myk6414
 07 lut 2017, 13:07
Tylko na iphone'ach z ustawieniami operatora 27.1. Na 27.0 działają...
Ostatnio zmieniony 07 lut 2017, 13:09 przez myk6414, łącznie zmieniany 1 raz.
 #909886  autor: bobix
 07 lut 2017, 13:08
Dla wszystkich taryf czy wybranych?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Strona 16 z 308
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 308
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 308