lord_kr pisze:Czy obsluga VoWiFi i VoLTE i posiadanie brandowanego softu to techniczna koniecznosc czy tez wymysl operatorow?
Co chwile na angielskich forach sie slyszy ze konus zadzialalo na stockowym sofcie. Temat o tyle mnie interesuje ze dzis bez zalu pozegnalem S8+ z O2 i zakupilem J5 2017 Duos z zamiarem zmiany sieci na EE i dolozenia polskiej karty (co ciekawe drugi slot obsluguje 3g)
Telefon musi znać ustawienia konkretnej sieci. Samsung od jakiegoś czasu umieszcza w oprogramowaniu niebrandowanym
na dany rynek ustawienia wypracowane z operatorami w oprogramowaniu brandowanym. W starszych słuchawkach ma to zasięg krajowy: czyli telefon na rynek brytyjski obsłuży sieci brytyjskie, ale już nie polskie, telefon Samsunga z rynku polskiego (niebrandowany) obsłuży VoLTE/VoWoFi w Orange/T-Mobile/Play, ale nie obsłuży sieci brytyjskich.
W przypadku nowych telefonów (S8/S8+/Note8) oprogramowanie jest uniwersalne: wybór ustawień kraju odbywa się po pierwszym uruchomieniu telefonu na podstawie włożonej karty SIM (oprogramowanie zawiera po prostu ustawienia dla wszystkich krajów). Polska karta SIM wymusza włączenie polskich ustawień. Tak skonfigurowany telefon będzie obsługiwał VoLTE/VoWiFi na kartach polskich operatorów, lecz po włożeniu karty brytyjskiej niestety VoLTE nie będzie działało - do czasu przywrócenia ustawień fabrycznych i ponownej konfiguracji regionu telefonu.
Innymi słowy: bez posiadania roota nie jest możliwe takie skonfigurowanie telefonu, by działało VoLTE w dowolnym kraju po włożeniu dowolnej karty SIM: warunek konieczny to zgodność kraju karty SIM i oprogramowania (albo oprogramowanie na dany rynek, albo telefon skonfigurowany na dany rynek w przypadku nowszych telefonów).
To powyższe dotyczy Samsunga. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie słyszałem o żadnym innym telefonie z Androidem w którym działałoby VoLTE/VoWiFi na oprogramowaniu niebrandowanym.