DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 117 z 308
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 308
 #959142  autor: lord_kr
 03 lis 2017, 02:33
Panowie pytanie:

Czy obsluga VoWiFi i VoLTE i posiadanie brandowanego softu to techniczna koniecznosc czy tez wymysl operatorow?

Co chwile na angielskich forach sie slyszy ze konus zadzialalo na stockowym sofcie. Temat o tyle mnie interesuje ze dzis bez zalu pozegnalem S8+ z O2 i zakupilem J5 2017 Duos z zamiarem zmiany sieci na EE i dolozenia polskiej karty (co ciekawe drugi slot obsluguje 3g)

Rozumiem ze nie teraz lecz czy w przyszlosci jest szansa ze operatorzy "wpuszcza" niebrandowane sluchawki do VoLTE i VoWiFi ? Czy to technicznie niemozliwe ?

Wysłane z mojego Commodore 64 przy użyciu Tapatalka
 #959150  autor: f0ku5
 03 lis 2017, 07:06
Niektóre słuchawki niebrandowane są już dawno wpuszczone.
 #959177  autor: tyre23
 03 lis 2017, 10:28
O właśnie, jak już jesteśmy przy temacie niebrandowanych telefonów. Wiadomo, że np. Galaxy J3 2017 czy J5 2017 bez problemu zadziałają z Wi-Fi Calling z Orange i T-Mobile. A jak sprawa wygląda z Play? Tak samo?
 #959189  autor: muddy
 03 lis 2017, 11:52
lord_kr pisze:Czy obsluga VoWiFi i VoLTE i posiadanie brandowanego softu to techniczna koniecznosc czy tez wymysl operatorow?
Co chwile na angielskich forach sie slyszy ze konus zadzialalo na stockowym sofcie. Temat o tyle mnie interesuje ze dzis bez zalu pozegnalem S8+ z O2 i zakupilem J5 2017 Duos z zamiarem zmiany sieci na EE i dolozenia polskiej karty (co ciekawe drugi slot obsluguje 3g)
Telefon musi znać ustawienia konkretnej sieci. Samsung od jakiegoś czasu umieszcza w oprogramowaniu niebrandowanym na dany rynek ustawienia wypracowane z operatorami w oprogramowaniu brandowanym. W starszych słuchawkach ma to zasięg krajowy: czyli telefon na rynek brytyjski obsłuży sieci brytyjskie, ale już nie polskie, telefon Samsunga z rynku polskiego (niebrandowany) obsłuży VoLTE/VoWoFi w Orange/T-Mobile/Play, ale nie obsłuży sieci brytyjskich.
W przypadku nowych telefonów (S8/S8+/Note8) oprogramowanie jest uniwersalne: wybór ustawień kraju odbywa się po pierwszym uruchomieniu telefonu na podstawie włożonej karty SIM (oprogramowanie zawiera po prostu ustawienia dla wszystkich krajów). Polska karta SIM wymusza włączenie polskich ustawień. Tak skonfigurowany telefon będzie obsługiwał VoLTE/VoWiFi na kartach polskich operatorów, lecz po włożeniu karty brytyjskiej niestety VoLTE nie będzie działało - do czasu przywrócenia ustawień fabrycznych i ponownej konfiguracji regionu telefonu.
Innymi słowy: bez posiadania roota nie jest możliwe takie skonfigurowanie telefonu, by działało VoLTE w dowolnym kraju po włożeniu dowolnej karty SIM: warunek konieczny to zgodność kraju karty SIM i oprogramowania (albo oprogramowanie na dany rynek, albo telefon skonfigurowany na dany rynek w przypadku nowszych telefonów).
To powyższe dotyczy Samsunga. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie słyszałem o żadnym innym telefonie z Androidem w którym działałoby VoLTE/VoWiFi na oprogramowaniu niebrandowanym.

MM
 #959191  autor: lord_kr
 03 lis 2017, 11:56
muddy pisze:
lord_kr pisze:Czy obsluga VoWiFi i VoLTE i posiadanie brandowanego softu to techniczna koniecznosc czy tez wymysl operatorow?
Co chwile na angielskich forach sie slyszy ze konus zadzialalo na stockowym sofcie. Temat o tyle mnie interesuje ze dzis bez zalu pozegnalem S8+ z O2 i zakupilem J5 2017 Duos z zamiarem zmiany sieci na EE i dolozenia polskiej karty (co ciekawe drugi slot obsluguje 3g)
Telefon musi znać ustawienia konkretnej sieci. Samsung od jakiegoś czasu umieszcza w oprogramowaniu niebrandowanym na dany rynek ustawienia wypracowane z operatorami w oprogramowaniu brandowanym. W starszych słuchawkach ma to zasięg krajowy: czyli telefon na rynek brytyjski obsłuży sieci brytyjskie, ale już nie polskie, telefon Samsunga z rynku polskiego (niebrandowany) obsłuży VoLTE/VoWoFi w Orange/T-Mobile/Play, ale nie obsłuży sieci brytyjskich.
W przypadku nowych telefonów (S8/S8+/Note8) oprogramowanie jest uniwersalne: wybór ustawień kraju odbywa się po pierwszym uruchomieniu telefonu na podstawie włożonej karty SIM (oprogramowanie zawiera po prostu ustawienia dla wszystkich krajów). Polska karta SIM wymusza włączenie polskich ustawień. Tak skonfigurowany telefon będzie obsługiwał VoLTE/VoWiFi na kartach polskich operatorów, lecz po włożeniu karty brytyjskiej niestety VoLTE nie będzie działało - do czasu przywrócenia ustawień fabrycznych i ponownej konfiguracji regionu telefonu.
Innymi słowy: bez posiadania roota nie jest możliwe takie skonfigurowanie telefonu, by działało VoLTE w dowolnym kraju po włożeniu dowolnej karty SIM: warunek konieczny to zgodność kraju karty SIM i oprogramowania (albo oprogramowanie na dany rynek, albo telefon skonfigurowany na dany rynek w przypadku nowszych telefonów).
To powyższe dotyczy Samsunga. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie słyszałem o żadnym innym telefonie z Androidem w którym działałoby VoLTE/VoWiFi na oprogramowaniu niebrandowanym.
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

Czyli czeka mnie flashowanie jako ze moj J5 jest z Hiszpanii

Wysłane z mojego Commodore 64 przy użyciu Tapatalka
 #959520  autor: Mixiorek
 05 lis 2017, 09:16
Mam wrażenie, że bez większego echa pozostało wdrożenie HD Voice+ przez polski TMobile.
https://firma.t-mobile.pl/pl/dla-mediow ... 0dd0f9ef97

Dosyć pionierskie wdrożenie. Na szybko znalazłem jeszcze EE: https://www.engadget.com/2017/09/22/ee- ... -hd-voice/

Dokumentacja.
Ericsson:
https://www.ericsson.com/assets/local/p ... or-lte.pdf
Nokia:
https://resources.ext.nokia.com/asset/200002
Huawei:
http://www.huawei.com/ilink/en/download/HW_377700

Prezentacja:
http://www.aes.org/technical/documentDo ... ?docID=548

Wspiera iPhone 8 i 8 Plus. Może również X ale póki co nie ma potwierdzenia. Coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2017, 09:19 przez Mixiorek, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #959522  autor: piotrzet
 05 lis 2017, 09:19
Ostatni T-Mobile coś śpi nawet strony o VoLTe i VoWifi nie uaktualniają. Brak nowych modeli a przecież na pewno Iphone 8, 8 plus i X mają to samo z XZ1 chyba że czekają na większą ilość albo będą wprowadzać HDVoice+ na urządzeniach z androidem

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #959622  autor: RicoExus
 05 lis 2017, 17:14
Nie wiem czy był temat o Galaxy J5 2016, który niedawno dostał Androida N 7.1.1. Nigdzie nie mogłem znaleźć ustawień VoLTE czy VoWifi i innych, za to znalazłem te ustawienia w Netmonitor w zakładce Phone info. Tak może komuś się to przydać jak by nie wiedział.

Obrazek
Obrazek
 #959632  autor: kozien70
 05 lis 2017, 18:12
Podobno w Orange działają już SMSy na VoWiFi, przynajmniej na iPhone. Ktoś może to potwierdzić? Chwilowo przebywam poza zasięgiem jakiegokolwiek WiFi.
 #959638  autor: RicoExus
 05 lis 2017, 18:26
myk6414 pisze:I co Ci to daje?
Mi na razie nic. A ostatnie zdanie to odpowiedź po co to napisałem.
 #959644  autor: Duke
 05 lis 2017, 18:39
kozien70 pisze:Podobno w Orange działają już SMSy na VoWiFi, przynajmniej na iPhone.
Działają już od kilku tygodni: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 05#p956873

Ale jeszcze nie do końca prawidłowo. iP musi mieć połączenie z siecią, wtedy bez problemy wysyła smsy przez WiFi. W trybie samolotowym nie chce wysyłać i odbierać.
 #959655  autor: ja.michal
 05 lis 2017, 19:17
Coś dziwacznie te SMSy działają. Jaki sens potrzeby sieci macierzystej do obsługi SMS po VoWiFi skoro VoWiFi używa się tam gdzie nie ma sieci macierzystej?

Faktycznie chyba działa bo na ostatniej FV mam SMS WiFi w Polsce - w oparciu o adres IP dostawcy Internetu.
 #959656  autor: p2225
 05 lis 2017, 19:20
Co innego brak zasięgu, a co innego tryb samolotowy. Gorzej w samolocie jak jest dostępne WiFi. :)

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #959658  autor: ja.michal
 05 lis 2017, 19:30
Poszedłem w miejsce gdzie mam WiFi, a za nic nie łapie sieć. Na iPhonie wyrzuca informację, że nie wysłano. Także wygląda na to, że musi być sieć?
 #959659  autor: Duke
 05 lis 2017, 19:33
Wydaje mi się że do prawidłowego działania usługi potrzebna jest aktualizacji ustawień operatora w iPhonie. Sieć udostępniła usługę, a telefon jeszcze do końca o tym nie wie i nawet nie próbuje wysyłać sms-a przy braku zasięgu. Trzeba poczekać do oficjalnego odpalenia.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2017, 19:37 przez Duke, łącznie zmieniany 1 raz.
 #959660  autor: tyre23
 05 lis 2017, 19:35
No cóż, równie dobrze oznaczenia "SMS WiFi w Polsce" mogą być efektem błędu platformy billingowej. Więc tak jak wyżej - trzeba czekać.
  • Strona 117 z 308
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 308
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 308