DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 110 z 308
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 308
 #956693  autor: bobekos1
 19 paź 2017, 21:19
Ja wyłączyłem na S7 VoLTE i mam spokój. Ludzie mówili że dzwonili do mnie, słyszeli że abonament jest nieosiągalny lub po za zasięgiem.... Ja byłem kilkaset metrów dalej, generalnie Orange w mojej lokalizacji pod tym katem kuleje + vowifi które pojawia się i znika :/

Obrazek
 #956698  autor: YttyXXU
 19 paź 2017, 22:11
Ja gdzieś tydzień temu w telefonie osoby z rodziny wyłączyłem VoLTE (sam nadal używam tylko 3g). Od tego czasu przestała się skarżyć na głuche telefony (ją było słychać, ona nie słyszała) Orange - szczątkowy zasięg lte800. Jak dla mnie VoLTE w O jest nieużywane.
 #956700  autor: kozien70
 19 paź 2017, 22:20
Jak widać niezależnie od sieci, technologia wymaga jeszcze sporo pracy, by była równie stabilna, co rozmowy w UMTS.
tomi81 pisze:@Kozien - niestety ikonki brak :-/
Dzięki. No trudno. W zamian za to będę mógł na moim dualu przełączać się z VoLTE między kartami Tm i O i testować to w obydwu sieciach.
 #956711  autor: myk6414
 20 paź 2017, 00:23
f0ku5isko pisze:Wiesz co kozien, powiem tak...
Na XEO było jeszcze bardziej spierdzielone niż na TPL. Na XEO VoLTE mi się całkowicie zawieszało, że nawet ja nie mogłem wykonać żadnego połączenia, tj. w chwili naciśnięcia zielonej słuchawki praktycznie od razu dostawałem komunikat "rozłączono". Wtedy też nie mógł się do mnie nikt dodzwonić.

Na TPL mi się to nie zdarzyło ani razu, ale z kolei czasem potrafiło bez jakiejkolwiek przyczyny zrzucić do 3G podczas wykonywania połączenia.
Może masz telefon walnięty... U mnie na S8 na xeo działa bez problemów.
 #956727  autor: munio
 20 paź 2017, 08:38
U mnie na S8+ xeo w Orange z volte też czasami pojawiają sie podobne problemy o których piszecie. Czyli ktoś dzwoni do mnie i ma komunikat, że abonent jest nieosiągalny, albo ktoś dzwoni i po jednym sygnale go rozłącza i nawet nie zdążę odebrać rozmowy i widzę tylko, że mam połączenie nieodebrane. Najgorsze jest tylko, że już 2 klientów do mnie pisało e-maila, że nie mogą się do mnie dodzwonić i dlatego piszą wiadomość. Także chyba też będę zmuszony wyłączyć volte w telefonie.
 #956728  autor: piotrzet
 20 paź 2017, 08:44
Ja korzystałem jakiś czas temu z VoLTE w T-Mobile na XZ i problemu z takim czymś że nie ma numeru albo jest nieosiągalny nie było

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #956730  autor: f0ku5
 20 paź 2017, 09:02
myk6414 pisze:
f0ku5isko pisze:Wiesz co kozien, powiem tak...
Na XEO było jeszcze bardziej spierdzielone niż na TPL. Na XEO VoLTE mi się całkowicie zawieszało, że nawet ja nie mogłem wykonać żadnego połączenia, tj. w chwili naciśnięcia zielonej słuchawki praktycznie od razu dostawałem komunikat "rozłączono". Wtedy też nie mógł się do mnie nikt dodzwonić.

Na TPL mi się to nie zdarzyło ani razu, ale z kolei czasem potrafiło bez jakiejkolwiek przyczyny zrzucić do 3G podczas wykonywania połączenia.
Może masz telefon walnięty... U mnie na S8 na xeo działa bez problemów.
Telefon raczej nie jest walniety ;)
Ty pewnie co jakiś czas rearartowales telefon, u mnie działa cały czas.
 #956731  autor: f0ku5
 20 paź 2017, 09:03
piotrzet pisze:Ja korzystałem jakiś czas temu z VoLTE w T-Mobile na XZ i problemu z takim czymś że nie ma numeru albo jest nieosiągalny nie było
Może również resetowales telefon, ewentualnie o tym nie wiedziałeś ;)
 #956733  autor: kozien70
 20 paź 2017, 09:06
Wyłączyłem właśnie w pracy po tygodniu testów VoLTE T-Mobile u kilku osób. Problemy takie same, jak tu opisywane: komunikaty " nie ma takiego numeru", kontrahenci nie mogli się dodzwonić itd.
Oczywiście problemy nie występowały ciągle, tylko w niektórych chwilach. Ale było to na tyle problematyczne, że usługa poszła w odstawkę.
 #956734  autor: myk6414
 20 paź 2017, 09:08
f0ku5isko pisze:
myk6414 pisze:
f0ku5isko pisze:Wiesz co kozien, powiem tak...
Na XEO było jeszcze bardziej spierdzielone niż na TPL. Na XEO VoLTE mi się całkowicie zawieszało, że nawet ja nie mogłem wykonać żadnego połączenia, tj. w chwili naciśnięcia zielonej słuchawki praktycznie od razu dostawałem komunikat "rozłączono". Wtedy też nie mógł się do mnie nikt dodzwonić.

Na TPL mi się to nie zdarzyło ani razu, ale z kolei czasem potrafiło bez jakiejkolwiek przyczyny zrzucić do 3G podczas wykonywania połączenia.
Może masz telefon walnięty... U mnie na S8 na xeo działa bez problemów.
Telefon raczej nie jest walniety ;)
Ty pewnie co jakiś czas rearartowales telefon, u mnie działa cały czas.
Całą dobre działa telefon. No nic
 #956740  autor: f0ku5
 20 paź 2017, 09:19
W takim razie nie mam pojęcia o co chodzi, ale u mnie (i u wielu innych osob) działa to tak, że ręce opadają :(
 #956748  autor: kozien70
 20 paź 2017, 10:11
Chodzi o to, że działanie VoLTE zależy od wielu czynników, przede wszystkim związanych z lokalizacją. Jakość sygnału LTE i 3G przy ewentualnych hand-offach, wersja oprogramowania po stronie sieci w danym rejonie, konfiguracja/optymalizacja sieci w danym rejonie itd. itp - to wszystko wpływa na to, że u jednych VoLTE działa poprawnie, a u drugich kaleczy. Może się zdarzyć, że ktoś kto mało się przemieszcza/mało rozmawia nie będzie miał żadnych problemów z VoLTE, bo w jego rejonie działa to w miarę, a inny zaś gdzie indziej będzie miał co chwilę coś nie tak.
Po prostu technologia jest u nas świeża i wymaga jeszcze dużo pracy po stronie sieci.
Dlatego teraz w sumie rozumiem politykę T-mobile, która klientom korporacyjnym ostatnio dała możliwość aktywacji VoLTE/VoWiFi, ale usługa jest domyślnie wyłączona.
 #956755  autor: Mixiorek
 20 paź 2017, 10:31
bobekos1 pisze:Ja wyłączyłem na S7 VoLTE i mam spokój. Ludzie mówili że dzwonili do mnie, słyszeli że abonament jest nieosiągalny lub po za zasięgiem.... Ja byłem kilkaset metrów dalej, generalnie Orange w mojej lokalizacji pod tym katem kuleje + vowifi które pojawia się i znika :/
kozien70 pisze:Wyłączyłem właśnie w pracy po tygodniu testów VoLTE T-Mobile u kilku osób. Problemy takie same, jak tu opisywane: komunikaty " nie ma takiego numeru", kontrahenci nie mogli się dodzwonić itd.
Oczywiście problemy nie występowały ciągle, tylko w niektórych chwilach. Ale było to na tyle problematyczne, że usługa poszła w odstawkę.
Czyli idziecie w moje ślady. Niestety nie widzę na dziś innej opcji niż wyłączenie tych usług. Jeżeli ktoś rozmawia mało może pozwolić sobie na eksperymenty. U mnie to odpada.
kozien70 pisze:Po prostu technologia jest u nas świeża i wymaga jeszcze dużo pracy po stronie sieci.
Dlatego teraz w sumie rozumiem politykę T-mobile, która klientom korporacyjnym ostatnio dała możliwość aktywacji VoLTE/VoWiFi, ale usługa jest domyślnie wyłączona.
Ciekawe, że zarówno Orange i TMobile wpadli w konfiguracyjne tarapaty. W przypadku Orange można mówić o słabej platformie i braku kompatybilności z innymi systemami.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #956830  autor: Cobretti
 20 paź 2017, 17:59
U mnie zauważyłem (Orange prepaid OFNK) że nie ma wpływu włączenie/wyłączenie volte w telefonie, mam to cały czas włączone po stronie telefonu, jak nie ma volte sieciowo to poprostu wywala do 3G bez problemu, jak jest to tylko na ekranie pokazuje się kwadracik z napisem HD. Połączenia dochodzą bez problemu przy niedziałającym sieciowo volte a włączonym w menu telefonu. (S7 XEO).
 #956862  autor: myk6414
 20 paź 2017, 21:57
Korzystał ktoś z vowifi w roamingu? Mam taką zagwozdke. Jestem teraz w Barcelonie i vowifi działa tylko gdy telefon jest w trybie lotniczym. I to tylko po restarcie ( czyli włączam tryb lotniczy, restart). Jak tylko tryb lotniczy wyłączę, vowifi przestaje działać. Zauważyłem że znika tez mozliwosc wyłączenia volte. U żony na 6s nie ma problemu.
 #956865  autor: pkwawpl
 20 paź 2017, 22:15
W Orange zero problemów, działało wyśmienicie podczas kilku wyjazdów, w kilku krajach zarówno w UE jak i poza. W TMPL w ogóle nie działało w roamingu, odpowiedź na zgłoszenie techniczne wysyła mnie na drzewo.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2017, 22:17 przez pkwawpl, łącznie zmieniany 1 raz.
 #956873  autor: Duke
 20 paź 2017, 23:43
Zdaje się że Orange odpalił (albo testuje) SMSy przez WiFI.

W swoim bieżącym zużyciu przy sms-ach mam ikonkę WiFi i tekst: "SMS przez WiFi". A na rachunku szczegółowym dołączonym do dzisiejszej faktury doszła nowa pozycja w podsumowaniu: "SMS WiFi w Polsce - w oparciu o adres IP dostawcy Internetu".

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 paź 2017, 14:57 przez Duke, łącznie zmieniany 3 razy.
 #956874  autor: p2225
 20 paź 2017, 23:50
A miałeś ostatnio jakąś aktualizację telefonu, na którym korzystasz z WiFi Calling?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #956875  autor: Duke
 20 paź 2017, 23:54
Nie, zaczęło działać bez aktualizacji. Jeszcze nie do końca dobrze, bo w trybie samolotowy (z włączonym WiFI) iPhone nie wysyła/odbiera sms-ów. Ale do tego pewnie jest potrzeba aktualizacja ustawień operatora.
  • Strona 110 z 308
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 308
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 308