DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 97 z 308
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 308
 #952935  autor: piotrzet
 26 wrz 2017, 21:45
Spoko czyli to nie tylko problem androida

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #952948  autor: cedrus
 26 wrz 2017, 22:20
I nie tylko problem T-Mobile - w Orange też to się zdarza.
 #952959  autor: bobekos1
 26 wrz 2017, 23:32
Może coś ta "naprawa" pomoże, ja też się zastanawiałem nad wyłączeniem Volte ale lubię nowości ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Obrazek
 #952994  autor: Mixiorek
 27 wrz 2017, 10:44
Przy słabym sygnale LTE miewałem problem z połączeniem VoLTE na S7.
Już od tak dawna Orange ma awarię, że nie pamiętam jak to działa :)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953022  autor: Marcin_
 27 wrz 2017, 12:07
Ma ruszyć od początku tygodnia wg harmonogramu prac. Jeśli nie ruszy to może oznaczać większą przerwę w działaniu usługi bo z tego co mi wiadomo skończyła się już cierpliwość w OPL i zaczną się sypać porządne kary dla Nokii.
 #953120  autor: Cobretti
 27 wrz 2017, 21:07
To w końcu wiadomo coś kiedy Orangowa platforma VoLTE powstanie z kolan i ożyje po raz drugi?
Ktoś zna jakiś prawdopodobny termin?
 #953133  autor: rudy_pl
 27 wrz 2017, 22:49
Witam
na moto g3 uruchomiłem vowifi przez aplikacje orange, przeszłem w tryb samolotowy, moge wykonywac połączenia przez wifi ale przychodzące nie działają, to samo na moto g1.
Wiecie co jest grane ?
Net z neostrady

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
 #953134  autor: goral2099
 27 wrz 2017, 23:24
rudy_pl: A wyobraź sobie, że ja mam odwrotnie. W trybie samolotowym nie mogę nawiązać połączenia, natomiast przychodzące działają i można pogadać. :) Na LG G3.

Aplikacja pomarańczowych zupełnie nie radzi sobie z moim dual simem Asusa. Włącza się nawet jak próbuję dzwonić z drugiej karty.

Niestety jakość rozmów też nie powala. Potrafi rwać rozmowę (2-3 sekundowe przerwy), a łącze i siła sygnału WiFi są bardzo dobre, z drugiej strony też. Czy przy VoWiFi występuje HDV?

Natomiast na Asusie Zenfone 3 Zoom S w trybie samolotowym mogę zarówno odbierać jak i nawiązywać połączenia.
 #953138  autor: f0ku5
 28 wrz 2017, 00:57
f0ku5isko pisze:
Wulo pisze:Co do różowego VoLTE i VoWiFi to aż tak "różowo" nie jest, przynajmniej u mnie. Wczoraj przez cały dzień jak ktoś do mnie dzwonił to słyszał w słuchawce, że "nie ma takiego numeru" :oops: telefon oczywiście w LTE, ikonka VoLTE aktywna... zorientowałem się wieczorem, wyłączyłem VoLTE i wtedy elegancko zrzucało do 3G. Dzisiaj już działa normalnie po VoLTE. Co do VoWiFi to tak sobie, często jestem na Huawei B315 z mobilnym Play, stacjonarny Netia z jakimś TP-LINK, ODU-IDU 200 z Cyfrowym Polsatem, rozmowę rwie, przy SMSach kręci kółkiem i nie zawsze wyśle... Albo moja XZ Premium ma jakiegoś focha, albo nie wiem, bo Internet na każdym 10-20Mb/s...
Według mnie obie te technologie chyba nie są do końca opracowane itp...
Na jakim telefonie występował ten problem? U mnie jest identycznie na S8 w wersji XEO, natomiast na A5 2017 z brandem T-Mobile było wszystko w porządku.
Na dniach (być może nawet dziś, lub jutro) będę wgrywać na swój S8 z powrotem brand T-Mobile żeby zobaczyć, czy problem zostanie rozwiązany.
OK, sam siebie zacytuję, aby było wiadomo o co chodzi.

Powrót do softu TPL na S8 rozwiązał problemy w całości. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to, że nazwy punktów dostępu są na sofcie TPL inne i jest ich więcej (bodajże o 1).
Testuję VoLTE już ponad 24h i żadnych "zawiech" nie ma. Na sofcie XEO jest coś skopane, bo po takim okresie czasu problemy już się pojawiały.

Zostaję przy TPL :)
 #953142  autor: p2225
 28 wrz 2017, 05:53
@goral2099 po tej aplikacji jest nawet Full HD Voice z bitrate 23.85kb/s. HD Voice może nie zawsze działać poza sieć.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #953155  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 08:50
Marcin_ pisze:Ma ruszyć od początku tygodnia wg harmonogramu prac. Jeśli nie ruszy to może oznaczać większą przerwę w działaniu usługi bo z tego co mi wiadomo skończyła się już cierpliwość w OPL i zaczną się sypać porządne kary dla Nokii.
Czekam. Oby Nokia to w końcu ogarnęła bo wygląda to bardzo źle.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953159  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 09:10
Źle to wyglądały awarie pt. brak zasięgu. VoLTE to powiedzmy sobie szczerze ficzer dla promila geek-ow. Jego brak ma póki co marginalne znaczenie ;)
 #953161  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 09:16
Nie no, jasne. Zaraz się okaże, że ta awaria to w sumie kolejny argument na sieć #1 :mrgreen:
4% klientów bez usługi to nie jest moim zdaniem promil. Jeżeli pijesz do PR itp. to na to nie patrzę bo przecież jesteśmy na forum lekko technicznym a nie wizerunkowym :-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953164  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 09:19
Ale co, te kilka procent bez VoLTE dzwonić nie może, albo ma gorszą jakość połączeń? Bo nie kumam trochę tej podniety z braku VoLTE. Zwłaszcza, że z tych 4% zapewne 99,9% nawet nie wie o istnieniu VoLTE, a brak zasięgu na pewno by zauważyli :-)
 #953166  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 09:23
Mam wrażenie, że starasz się umniejszyć znaczenie tej awarii i tej usługi. Orange wprowadziło usługę. Mają awarię, nie działa. Nie wiadomo czy i kiedy ruszy. Tyle.
HD Voice też niech wyłączą. W sumie bez niego też można rozmawiać i nikt nie zauważy braku zasięgu.
;-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953172  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 10:51
Nie staram się umniejszyć, bo ono jest IMHO małe. Nie wykazałeś, że jest inaczej :-)
Brak HD Voice byłby o wiele dokuczliwszą awarią, bo pogorszyłby jakość rozmów i to wiecej, niż czterem procentom. Brak VoLTE nie pogarsza jakości w żadnym stopniu.
Powiem więcej: mając na uwadze fakt, jak kulawo VoLTE działało, to nawet lepiej, że je wyłączyli. Mam na myśli problemy z połączeniami w słabym zasięgu LTE i losowe zrywanie połączeń przy HO LTE->3G. Dwie osoby z mojego najbliższego otoczenia zaczęły się jakiś czas temu uskarżać na "pogorszenie zasięgu Orange". Podrążyłem temat i wyszło, że chodzi o zrywanie rozmów albo "problemy z dzwonieniem". Obydwie w domu były na skraju LTE. Wyłączyłem im VoLTE i "tadam!" wszystko wróciło do normy. Sam u siebie po pierwszych zachwytach również to wyłączyłem. Wcześniej już od dobrych kilku lat nie pamiętałem, co to zrywanie rozmów. A gdy weszło VoLTE, nie miałem dnia by choć jedna rozmowa się nie zerwała.
Dlatego jeśli ma to działać tak kulawo, jak do tej pory, to wolę, by popracowali nad tą usługą dłużej i uruchomili ją ponownie dopiero wtedy, gdy będzie naprawdę stabilna. Nawet jeśli miałoby to być i za pół roku.
Patrząc z perspektywy czasu jak to działało i jak się wysypało uważam, że błędem ze strony Orange było uruchomienie VoLTE w takim pośpiechu. Chcieli za wszelką cenę pokazać, jakim są #1 no i pokazali. Awariami.
 #953175  autor: Mixiorek
 28 wrz 2017, 11:18
Wcześniej pisałeś o promilu geeków. 4% to nie są dla mnie tylko zapaleńcy.
Przy VoLTE dużo szybciej mnie łączy, nawet jeżeli druga osoba jest w 3G i ma HD Voice. A już w ogóle jest rewela w kwestii szybkości w relacji VoLTE-VoLTE. Moim zdaniem jest też różnica w jakości między VoLTE a HD Voice. Przypominam ile ja opisałem uwag odnośnie działania tej usługi.
Odnośnie bolączek - zawsze można zrobić to co uczyniłeś czyli wyłączyć usługę. Cóż, szkoda, że ma bolączki ale zrzućmy to na choroby wieku dziecięcego lub kiepską platformę Nokii ;-)
Ja tam jest wkur... na Orange, że mają awarię ale chyba jeszcze bardziej jej długością. Można wyciągnąć wtyczkę z kontaktu, można przeciąć światłowód ale tutaj wygląda to na:
- zakup produkty obarczonego wadami lub co najmniej "niedoskonałościami"
- brak skutecznego wsparcia od producenta

Pomijam fakt, że decyzja o zakupie platformy mogła przyjść z Paryża. Dla klienta nie ma znaczenia czy decyduje Fallacher, Richard, Muszyński, Jabczyński czy Kowalski. Nie działa i jest duży kłopot żeby wstało. A to już jest groźne bo za chwilę inny system może podobnie się wykrzaczyć. Wiem, że firmy i ludzie z Francji kupują u nas w Kalafiorze, Leroy Merlin, Leclerc'u i jeżdżą Citroenami ale jednak gdyby w tym Kalafiorze non stop była zgniła sałata to może poszli by w końcu do Piotra i Pawła.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #953178  autor: kozien70
 28 wrz 2017, 11:27
Mixiorek pisze:Wcześniej pisałeś o promilu geeków. 4% to nie są dla mnie tylko zapaleńcy.
Bo tylko promil geek-ów wie o istnieniu tej usługi, zauważa jej brak i płacze o tym do znudzenia pod każdym wpisem na blogu Orange :-)
Z tych 4% klientów 99,9% nawet nie wie, że mieli jakieś VoLTE i nie zauważyli jego braku. A może wręcz przeciwnie - zauważyli wyłączenie VoLTE "pośrednio": poprzez brak zerwań rozmów i problemów z połączeniami w słabym LTE :-) A więc "in plus".
 #953183  autor: p2225
 28 wrz 2017, 12:00
Ogromną zaletą VoLTE jest również dłuższe trzymanie się zasięgu LTE podczas transmisji danych. Wraz z wyłączeniem VoLTE transmisja spada do 3G bardzo szybko.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
  • Strona 97 z 308
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 308
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 308