DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 65 z 93
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 93
 #988228  autor: Mar9999
 10 kwie 2018, 18:45
Ostatnio przy połączeniach Orange - Plus i odwrotnie zdarza się dość często brak hd voice. Telefony na 100% mają dobry zasięg przynajmniej z kilku BTS-ów w odległości do 500 m (na wszystkich UMTS 900 i/lub 2100 oraz G900), do tego rozmowy nie są prowadzone w ruchu i zazwyczaj z tych samych lokalizacji. A jak jest HD Voice, to dźwięk z Plusa bywa często jakby trzeszczący, a zdarzyło się kilka razy, ale to był telefon Plusa w ruchu, że dźwięk był słabo zrozumiały i przypominał bulgotanie. Często jest objaw jakby uciekania głosu rozmówcy przypominający kołyszący się dźwięk i do tego z kubła. Może Plus w trakcie połączenia zmienia kodeki i takie są tego efekty. Wygląda na skopaną konfigurację zbyt dynamicznej zmiany kodeków i bitrate transmisji. Tylko po co? Żeby zaoszczędzić pasmo? Wcześniej te same telefony w Orange nie miały takich objawów. Chociaż bywają połączenia, że dźwięk jest doskonały.

edit: Mam jeszcze jedną teorię. Moje numery w Plusie to Plush Abo L+ i może chodzi o priorytet dla tej submarki, który jest niższy niż nawet dla Plus na kartę, więc stąd mogą wynikać problemy z HD Voice. A gdzieś ktoś pisał, że Plus nie ma priorytetów dla klientów własnej sieci. Jeżeli nic się nie zmieni na lepsze, to pożegnam się z Polkomtelem na koniec umowy. Przez 20 lat w Idei/Orange, a że wkurzyli mnie brakiem oferty więc skorzystałem z Plusha, w którym HD Voice jak się okazuje nie działa za dobrze.
edit 2: Dzisiaj tj. 12.04.2018 miałem dwa połączenia bez HD Voice z Plusa na Orange. Przerywałem połączenia, po czym oddzwaniałem z Orange na Plusa i HD Voice się pojawiał, wniosek z tego, że Plus ma coś skopane po swojej stronie.
 #991224  autor: Pabloeq
 30 kwie 2018, 14:18
Mar9999 pisze:A jak jest HD Voice, to dźwięk z Plusa bywa często jakby trzeszczący, a zdarzyło się kilka razy, ale to był telefon Plusa w ruchu, że dźwięk był słabo zrozumiały i przypominał bulgotanie. Często jest objaw jakby uciekania głosu rozmówcy przypominający kołyszący się dźwięk i do tego z kubła.
Jak już jest u nich w plusie to HD Voice, ja ich miałem testowałem i potwierdzam, zawsze inicjując rozmowę z plusa dźwięk był najgorszy, u mnie taki stłumiony basowy i niezbyt głośny. Chyba używają jakichś "oszczędnych" kodeków. I dlatego nie jestem w plusie.
 #991267  autor: 3G
 30 kwie 2018, 20:53
Ja nie mam takich problemów w Plusie.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #991379  autor: kvasir
 01 maja 2018, 20:12
Potwierdzam że w Plusie czasami jest trochę losowo z HD Voice między Orange a Plusem. Mi zdarzało się że dzwoniąc z Orange VoLTE na Plusa nie było HD a w odwrotnym kierunku był (z Plus 3G na Orange VoLTE)
 #991402  autor: 3G
 01 maja 2018, 22:34
A to tak - czasami w relacji Plus - Orange i Plus - T-Mobile po prostu nie ma HD Voice. Tak samo odwrotnie, tj. dzwoniąc z Orange/T-Mobile na Plusa. Nie wiem jak Plus - Play, bo mam zbyt mało takich połączeń by wyciągać jakieś wnioski.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #991857  autor: Dodo84
 05 maja 2018, 15:36
U mnie za to dziwna sprawa:
T-Mobile.pl 3G --> Plus 3G HD Voice brak
T-Mobile.pl 2G --> Plus 3G HD Voice jest.
W odwrotną stronę nie miałem jak sprawdzić.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #991858  autor: kozien70
 05 maja 2018, 15:45
Nie tylko u Ciebie. Mam tak od początku uruchomienia HD Voice T-mobile <-> Plus. W 2G lub VoLTE (tel T-mobile) HD Voice działa, a gdy telefon T-mobile jest w 3G to HD Voice brak.
 #991922  autor: 3G
 05 maja 2018, 23:37
To ciekawe. Ja często rozmawiam z Plusa z bratem w T-Mobile (telefon bez VoLTE) i na ogół HD Voice jest, ale czasem nie. Nie wydaje mi się, by to było wtedy gdy on jest w 3G, bo to by było prawie zawsze. Za to czasem nie ma HD Voice gdy on dzwoni do mnie, czyli T-Mobile -> Plus, natomiast gdy dzwonię ja, wydaje mi się, że HD voice jest za każdym razem.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #991949  autor: Pabloeq
 06 maja 2018, 11:00
Do mnie dzwoni kolega z plusa który jest w 3G, ja mam w Tmobile i też w 3G i zawsze jest bitrate 12.2 kbps, a więc HDV nie ma.
 #991954  autor: dt
 06 maja 2018, 11:11
Pabloeq pisze:zawsze jest bitrate 12.2 kbps, a więc HDV nie ma.
To jaki według Ciebie ma być bitrate żeby było HDV?
 #991961  autor: p2225
 06 maja 2018, 11:27
W bitrate tak, ale nie w jakości dźwięku.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #991962  autor: kozien70
 06 maja 2018, 11:47
@dt - nie różnica w bitrate jest istotna, a kodek.
Widząc bitrate 12.2 kbps od razu wiadomo, że nie ma HD Voice, bo kodek szerokopasmowy WB-AMR nie obsługuje takiego bitrate, tylko wąskopasmowy NB-AMR.
A HD Voice możesz mieć nawet przy bitrate 6.60 kbps a i tak "na słuch" od razu odczujesz różnicę na plus w stosunku do wąskopasmowego NB-AMR z 12.2 kbps. Kodek WB-AMR robi swoje.
 #991971  autor: kozien70
 06 maja 2018, 12:12
Taki sam jak w 3G/2G. Do rozmów bez HD Voice jest NB-AMR, do rozmów w HD Voice WB-AMR. Tyle, że w Orange w VoLTE WB-AMR ma dostępne wyższe bitrate, domyślnie 23.85kbps. W T-mobile bitrate identyczne jak w 3G: 12.65kbps
Dodatkowo w T-mobile VoLTE jest dostępny nowy kodek EVS, (tzw. Full HD Voice). Póki co obsługiwany w tej sieci jedynie chyba przez najnowsze japka (nie mam wiadomości o czymkolwiek z androida).
 #991976  autor: dt
 06 maja 2018, 12:18
Dzięki za wyjaśnienie kozien70. Sprawdzałem przed chwilą Plus -> Play w 3G i miałem NB-AMR na 12.2
  • Strona 65 z 93
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 93
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 93