Nie wiem, co ten program Ci pokazuje, jakie to telefony i czy rozmowa była w VoLTE, w 3G czy GSM. Wygląda to co najmniej dziwnie. Albo program pokazuje bzdury albo soft telefonu jest kulawy i nie umie zestawić poprawnych połączeń WB-AMR.
Nju to Orange, wszystkie usługi działają identycznie, bo nju to tylko submarka Orange, nie żaden operator wirtualny itp. W nju HD Voice działa identycznie jak w Orange, czyli w GSM, w 3G i VoLTE.
W menu serwisowym Samsunga mam podgląd na kodek stosowany podczas rozmowy, jak również na bitrate w 3G i VoLTE.
W VoLTE przy połączeniach VoLTE - VoLTE a więc wewnątrz sieci bitrate to 23.85kbps, kodek WB-AMR.
W połączeniach HD Voice kodek to oczywiście WB-AMR a standardowy bitrate w rozmowach to 12.65 kbps. Czasem spada do 6.60 kbps przy bardzo słabych warunkach sieciowych, ale to bardzo rzadko, jak np jestem w windzie i mam U900 na poziomie -100dBm. Nawiasem - 6.60kbps to najniższy bitrate specyfikacji HD Voice.
Wszystkie rozmowy w Orange/nju. Nie korzystam z wątpliwych czasem programów trzecich, tylko z podglądu w Service Menu telefonu.