DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 168 z 374
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 374
 #942424  autor: viggen
 31 lip 2017, 11:41
Odebrać mogą ale nie muszą. UKE znowu dała ciała, w koncu TMobile wygrał w sądzie. Solorz jako biznesmen za dobre słowo nie odda. Będą się musieli z TMobile dogadać.
Przypomina to znowu sytuację z LTE800, gdzie znowu UKE dało ciała a P4 z TM się nie mogli dogadać.
A na odszkodowania UKE nie stać.

Natomiast zastanawia mnie jedno zdanie
Swoje propozycje przedłożyli UKE niemal wszyscy operatorzy. Nieco na uboczu dyskusji o refarmingu jest Orange Polska.
Dlaczego O nie zależy na tym? Brak kasy?
 #942434  autor: harys
 31 lip 2017, 12:03
Może boją się że T-M zrobi sobie swoje L1800
Czytam i nie mogę sobie wyobrazić jaka będzie decyzja UKE o 1800, niby nie krzywdząca klientów CP. Dostaną coś w zamian? Wtedy konkurencja też ich oprotestuje,
 #942445  autor: p2225
 31 lip 2017, 12:43
kozien70 pisze:
p2225 pisze:Super. Jak przesuwanie pasm na stacjach pójdzie operatorom sprawnie to N! może do końca sierpnia będzie już nadawał 20MHz na LTE1800
Nie liczyłbym na takie terminy. Dziś prezes UKE przekaże operatorom swoje decyzje odnośnie reshuffling-u i bloków ochronnych i da im dłuższy termin na przygotowanie operacji i ew. konstruktywne uwagi.
Ja obstawiam, że reshuffling to raczej kwestia tego półrocza a nie miesiąca.
Z podmianą 800MHz w Play i T-Mobile poszło szybko od otrzymania decyzji.
Patryk7588 pisze:Pewnie zrobią nowy przetarg pod to pasmo.
I jak wygra go operator który po uporządkowaniu będzie na końcu to wszyscy będą się znowu przesuwać żeby były obok siebie. Chyba, że nie będą. :wink:
Ewentualnie w nowych decyzjach przy przesuwaniu pasma moze będzie zapis na przyszłość, że mają się przesuwać i nie mogą robić problemów.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #942447  autor: habish
 31 lip 2017, 12:46
Nie.
Każdy przetarg stawia pewne wymagania przed stającymi w nim podmiotami.
Wystarczy zapisać takie warunki, aby mógł je spełnić tylko jeden podmiot.
Innej opcji tutaj nie widzę.
 #942451  autor: harys
 31 lip 2017, 13:05
Ale to jest ewidentnie działanie na szkodę ZSZ, bo to nie ich wina że UKE dał ciała.
Wiadomo jak to by się potencjalnie skończyło. Prezes UKE wprost pisze że nie zaszkodzi to klientom CP, więc przecież nie cofnie decyzji rezerwacyjnej która obowiązuje chyba do 2023 r
 #942455  autor: kozien70
 31 lip 2017, 13:35
Sprawa może być rozwiązana w prosty sposób: UKE ogłosi, że po wygaśnięciu obecnej decyzji rezerwacyjnej na to pasmo w grudniu 2022, nie zostanie ona automatycznie przedłużona dla ZSZ jak to jest obecnie w zwyczaju, tylko zostanie ogłoszony przetarg na te 20MHz.
 #942500  autor: harys
 31 lip 2017, 17:23
Jeśli normalnym zachowaniem jest możliwość przedłużenia rezerwacji po jej wygaśnięciu to jeśli odbiorą im tą możliwość to i tak będzie sąd.
 #942576  autor: kozien70
 31 lip 2017, 20:15
harys pisze:Jeśli normalnym zachowaniem jest możliwość przedłużenia rezerwacji po jej wygaśnięciu to jeśli odbiorą im tą możliwość to i tak będzie sąd.
Art 116 prawa telekomunikacyjnego mówi, że:
8. Prezes UKE dokonuje rezerwacji częstotliwości na kolejny okres na wniosek podmiotu, który w czasie wykorzystywania
przedmiotowych częstotliwości nie naruszył rażąco warunków wykorzystywania częstotliwości określonych w ustawie, przepisach wykonawczych i decyzji o rezerwacji częstotliwości, a w przypadku nadawcy
– także jeżeli posiada koncesję na kolejny okres, po przeprowadzeniu postępowania konsultacyjnego w tej sprawie,
z zastrzeżeniem ust. 9 oraz art. 114 rezerwacja częstotliwości lub zasobów orbitalnych ust. 3. Przy udzielaniu rezerwacji częstotliwości na kolejny okres przetargu, aukcji ani konkursu nie przeprowadza się.
9. Prezes UKE w porozumieniu z Prezesem UOKiK może, w drodze decyzji, odmówić rezerwacji częstotliwości na kolejny okres, jeżeli przemawia za tym potrzeba zapewnienia równoważnej i skutecznej konkurencji lub istotnego zwiększenia efektywności wykorzystania częstotliwości, w szczególności w przypadku gdy dokonanie rezerwacji częstotliwości na kolejny okres mogłoby doprowadzić do nadmiernego skupienia częstotliwości przez dany podmiot lub grupę kapitałową, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), w której znajduje się dany podmiot. W przypadku wydania decyzji o odmowie rezerwacji częstotliwości na kolejny okres stosuje się ust. 1–7.


Tyle obowiązującego w tym temacie prawa. Jakaś furtka prawna odmowy przedłużenia rezerwacji jednak jest ;-)
W przypadku L1800 Aero mamy ciut inną sytuację: pasmo jest obarczone wadą prawną wskutek niepoprawnie przeprowadzonego postępowania przetargowego. Tu już muszą wypowiedzieć się prawnicy.
Zaznaczam, że to moje gdybania. Zobaczymy, co faktycznie zaproponuje prezes UKE :-)
 #942623  autor: kozien70
 31 lip 2017, 21:48
UKE może np. urąbać Plusowi te 9.6MHz 1800ki, które obecnie leży odłogiem - w imię właśnie par.9 powyższego przepisu i wystawić na przetarg ;-)
 #942630  autor: habish
 31 lip 2017, 22:07
kozien70 pisze:UKE może np. urąbać Plusowi te 9.6MHz 1800ki, które obecnie leży odłogiem - w imię właśnie par.9 powyższego przepisu i wystawić na przetarg ;-)
Wcale nie leży odłogiem :)
 #942643  autor: kozien70
 31 lip 2017, 22:30
Spytam inaczej: ile w Plusie jest stacji, na których działa i L1800 i DCS?
Pojedyncze stacje z DCSem w skali kraju to nie jest efektywne wykorzystanie prawie 10MHz ;-) A część z nich pewnie zaraz i tak zostanie przerobiona na L1800.
Nie porwie się na zabranie, pewnie @mn9 masz rację. Ale już nieprzedłużanie za kilka lat rezerwacji w imię przytoczonych przepisów - nie jest takie nierealne.
  • Strona 168 z 374
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 374
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 374