DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 7 z 37
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37

 #736520  autor: piotrek.gk
 31 lip 2014, 15:25
Upewniłem się dwa razy. Ja dziś lub jutro składam wniosek o przeniesienie numeru do RBM, bo warunki bez telefonu mają zdecydowanie lepsze i to poczucie wolności bez cyrografu conajmniej piętnastomisięcznego - bezcenne:-)

 #736525  autor: usiu128
 31 lip 2014, 15:37
piotrek.gk pisze:Upewniłem się dwa razy. Ja dziś lub jutro składam wniosek o przeniesienie numeru do RBM, bo warunki bez telefonu mają zdecydowanie lepsze i to poczucie wolności bez cyrografu conajmniej piętnastomisięcznego - bezcenne:-)
Napisz w wolnej chwili (po przetestowaniu) jak z jakością usług w RBM (jakość połączeń, szybkość internetu, zasięg, płynne przejścia pomiędzy BTSami, itp.) w porównaniu do TM.

 #736537  autor: hruszcz
 31 lip 2014, 15:51
zadzwoniłem do SUK
powiedziałem, że chcę odwołac rezygnację, jaką złożyłem (przedwczoraj). Nagle znalazła się opcja z telefonem (150 zł zniżki od cennika), ale 24 mies liczone od końca umowy (w moim wypadku od końca 2015). I oferta bez tel (39,99 liczone od końca umowy lub 49,99 liczone od dziś) Pomarudziłem, kazałem oddzwonić. zapytałem czy uda się obniżyć abo bez tel do 39,99 liczone od dziś - no nie da się - ale przycisnąłem - i anulował podwyżkę z listu
Argumentacja - złozone pismo rezygnacyjne (wg Suk)

nie wiem, czy przyda się wam to na coś, ale potwierdzam - da się coś ugrac:)

 #736555  autor: vaha
 31 lip 2014, 16:57
piotrek.gk, daj znać jak już będziesz w ogóle w RBM, chcę wiedzieć ile to czasu zajmuje i czy jest jakiś czas offline, kiedy nie masz sieci starego ani nowego operatora.

Też rozmawiałem z SUK i potwierdzili, że przy przenoszeniu numeru do operatora (do 1.09.2014) nie przysługuje im prawo do naliczania kary.
Złożyłem więc wniosek na stronie RBM, tylko nie wiem w którym momencie mam przekazać im pełnomocnictwo na przeniesienie w moim imieniu numeru, bo podobno takie pełnomocnictwo jest wymagane przez T-M. Czy RBM przyśle je mi kurierem wraz z umową?

 #736599  autor: piotrek.gk
 31 lip 2014, 20:04
Najwcześniej do RBM mogę się przenieść 28.09, bo jak teraz złożę dokumenty o przeniesienie numeru to dopiero od początku następnego okresu rozliczeniowego czyli 28.08 będzie się liczyło 30 dni wypowiedzenia umowy, więc na opinie przyjdzie Ci długo czekać. A w jaki sposób mam złożyć pełnomocnictwo w RBM? Nie zabierałem się jeszcze za przeniesienie, więc pewnie będzie to cenna informacja:-)

 #736602  autor: Marucins
 31 lip 2014, 20:06
Nie ma to jak osobista wycieczka do salonów...
Każda sieć wie i zachęca do zmiany T-Mobile. Bez najmniejszego problemu przeniesiecie numer.

Jutro podziękuję Erze za długoletnią współpracę i całkowicie odcinam się od nich na stałe.

 #736613  autor: usiu128
 31 lip 2014, 20:23
Marucins pisze:Każda sieć wie i zachęca do zmiany T-Mobile. Bez najmniejszego problemu przeniesiecie numer.
tak - masz rację. W tym wypadku jeśli wypowiedzenie zostanie złożone do końca sierpnia to T-Mobile nie naliczy kary (bez względu na rodzaj złożonego wypowiedzenia [z pełnomocnictwem czy bez, z okresem wypowiedzenia czy z dnia na dzień).
Jednak chce zaznaczyć, że nie ufał bym bezgranicznie konsultantom w innych sieciach (nie chodzi tutaj o ten czy inny przypadek) ponieważ logicznym jest to, że będą do przeniesienia namawiali (mimo wszystko) bo dla nich liczy się kolejna nowa umowa do planu. W wielu przypadkach konsultanci innych opów nie mają pojęcia o sytuacji w TM i procedurze przeniesienia numeru. Przykładem są dziesiątki klientów którzy przychodzą pytać: "dlaczego ich numer nie został przeniesiony" a potem okazuje się, że np. umowa w Play podpisana na inna osobę, a numer w TM zarejestrowany zupełnie na kogoś innego. Konsultant też zachęcał do zmiany i zapewniał, że problemów nie będzie - podpisał umowę... a potem Ty martw się kliencie jak sprawę odkręcić i numer przenieść.
Jak to się mówi - wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma :wink:

 #736624  autor: piotrek.gk
 31 lip 2014, 21:06
W wielu przypadkach konsultanci innych opów nie mają pojęcia o sytuacji w TM i procedurze przeniesienia numeru.
A po co im takie wiadomości? Konsultanci aby tylko zrobili co do nich należy to wszystko będzie ok. Przyjmują wniosek o przeniesienie numeru i pełnomocnictwo do rozwiązania umowy w moim imieniu. T-mobile rozwiązuje umowę w określonym czasie i zwalnia numer. Ot cała procedura. Gdzieś w międzyczasie dostaje się nową kartę sim - nie wiem dokładnie kiedy, bo bardzo dawno numeru nie przenosiłem, ale z tego co mi się wydaje to w momencie składania dokumentów u nowego operatora.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2014, 21:35 przez piotrek.gk, łącznie zmieniany 1 raz.

 #736635  autor: usiu128
 31 lip 2014, 21:34
piotrek.gk pisze:Konsultanci aby tylko zrobili co do nich należy to wszystko będzie ok. Przyjmują wniosek o przeniesienie numeru i pełnomocnictwo do rozwiązania umowy w moim imieniu.
Właśnie o to mi chodzi :)
Wystarczy, że na wniosku zaznaczą opcję np. "na koniec promocji" i już zaczynają się problemy.

 #736636  autor: piotrek.gk
 31 lip 2014, 21:38
Czy "koniec promocji" oznacza standardowy, przewidziany w ostatnio podpisanym cyrografie koniec umowy?

 #736642  autor: usiu128
 31 lip 2014, 21:57
piotrek.gk pisze:omocji" oznacza standardowy, przewidziany w ostatnio podpisanym cyrografie koniec umowy?
tak.

 #736756  autor: lars79
 01 sie 2014, 10:48
usiu128 pisze:
piotrek.gk pisze:Upewniłem się dwa razy. Ja dziś lub jutro składam wniosek o przeniesienie numeru do RBM, bo warunki bez telefonu mają zdecydowanie lepsze i to poczucie wolności bez cyrografu conajmniej piętnastomisięcznego - bezcenne:-)
Napisz w wolnej chwili (po przetestowaniu) jak z jakością usług w RBM (jakość połączeń, szybkość internetu, zasięg, płynne przejścia pomiędzy BTSami, itp.) w porównaniu do TM.
Ja wczoraj testowałem (kupiłem starter za 5 PLN co polecam każdemu zainteresowanemu RBM) wg mnie we Wrocławiu nie ma różnicy pomiędzy TM i RBM, internet 4G działał dobrze - testowałem na filmach z YT (reklamówkach gier z google play) 250MB bo tyle było w ramach startera telefon wyssał w 5-6 minut pobierając 5 filmów (średnie ładowanie całego filmu to jakieś 3-4s) i na koniec mapy Polski do "maps with me".

Zakładam że info o dodaniu do konta każdego użytkownika TM, który dostał "list", informacji o braku konsekwencji za zerwanie umowy jest sprawdzone i śmiało można składać wypowiedzenie za pośrednictwem RBM udzielając im pełnomocnictwa.

 #736757  autor: Yanos_PL
 01 sie 2014, 10:53
Co do przeniesienia numeru pozwolę sobie zacytować:
W związku ze sprzecznymi informacjami jakie uzyskałem w T-Mobile (salon oraz infolinia) odnośnie trybu przeniesienia numeru w ramach rezygnacji z umowy z T-Mobile spowodowanej brakiem akceptacji podwyżek nowych taryf, mianowicie
1. Na infolini Pani mnie poinformowała, że nie wie (sic!) czy przeniesienie numeru nie spowoduje naliczenia opłaty karnej za rozwiązanie umowy
2. W salonie poinformowano mnie, że złożenie wypowiedzenia spowoduje utratę numeru (!)
Oczywiście 2 jest kompletną nieprawdą.
Zadzwoniłem więc od UKE aby uzyskać ich wykładnię co do procesu przeniesienia numeru. Przeniesienie numeru w tym przypadku powinno wyglądać następująco:
1. należy złożyć wypowiedzenie w T-Mobile z oświadczeniem o braku akceptacji nowych warunków
2. Uzyskać konkretny termin zakończenia świadczenia usług od T-Mobile (zależy od okresu rozliczeniowego)
3. Złożyć u nowego operatora wniosek o przeniesienie numeru, załączyć potwierdzenie wypowiedzenia z T-Mobila *oraz* jako datę przeniesienie wpisać datę zakończenia świadczenia usługi przez T-Mobile.
Można to zrobić bez przenoszenia numeru na kartę i tym podobnych dziwactw (jakie równiez proponuje T-Mobile)
Zostałem poinformowany w UKE, że standardowy tryb przeniesienia, w którym to nowy operator wypowiada umowę w naszym imieniu może w tym konkretnym przypadku spowodować naliczenie kary umownej, tzn. zależy to od interpretacji/widzimisie T-Mobile. Standardowy wniosek o przeniesienie nie zawiera bowiem informacji o tym z jakiego powodu rozwiązujemy umowę. Operator może równie dobrze uznać, że rozwiązujemy po prostu umowę w trybie jej zerwania; bez związku z podwyżką. Aby uniknąć potencjalnych problemów należy złożyć wypowiedzenia samemu w T-Mobile.
Przestrzegam przed tym trybem rozwiązania umowy przez pełnomocnictwo u nowego operatora, mimo, że na tej stronie napisano, że jest taka możliwość. Nie napisano jednak, że możliwość ta nie będzie skutkowała naliczeniem kary umownej.
TMobile na swoim oficjalnym profilu potwierdziło, że właśnie w ten sposób należy to zrobić.

 #736760  autor: vaha
 01 sie 2014, 11:01
lars79 pisze:Zakładam że info o dodaniu do konta każdego użytkownika TM, który dostał "list", informacji o braku konsekwencji za zerwanie umowy jest sprawdzone i śmiało można składać wypowiedzenie za pośrednictwem RBM udzielając im pełnomocnictwa.
Tak. Ja rozmawiałem z konsultantką SUK TM i potwierdziła, że przy tych klientach do których został wysłany list mają adnotację o nienakładaniu kar za wypowiedzenie umowy. Oczywiście dotyczy to okresu od czasu wysłania przez nich listu do 1.09. br.

Nie wiem tylko jak z tym pełnomocnictwem dla RBM. Złożyłem wczoraj wniosek przez stronę RBM o przeniesienie do nich numeru, ale nie było tam możliwości udzielenia im pełnomocnictwa. Zakładam, że jak przyjedzie do mnie kurier z dokumentami, to będzie tam takie pismo do podpisu. Okaże się w poniedziałek lub wtorek jak dotrze do mnie kurier. Jak tego nie będzie to najwyżej nie podpiszę z nimi umowy.

 #736765  autor: user_delete21
 01 sie 2014, 11:11
Tak, pełnomocnictwo to jeden z dwóch standardowych formularzy które się podpisuje u nowego operatora. Z pewnością będziesz miał to wszystko w pakiecie dokumentów u kuriera.

 #736771  autor: Rezo
 01 sie 2014, 11:31
Jak to dobrze, że nie jestem w T-Mobile. Z drugiej strony dziwne, że Play teraz ostro nie zabiega o klientow bezterminalowych T-Mobile, którzy nie są wymagającymi klientami i często mają bardzo dobrze dobrane taryfy i są zadowoleni z usług. Teraz T-Mobile na pewno będzie mniej artrakcyjne w ich oczach.

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #736774  autor: zygikuleczka
 01 sie 2014, 11:52
Czyli jak pismo dotrze to z jaką datą będą planowane zmiany? Z końcem bieżącego cyklu rozliczeniowego?

5XX XXX XXX: Plus :arrow: Orange :arrow: Play :arrow: T-mobile
6XX XXX XXX: T-mobile :arrow: Nju mobile :arrow: Play

 #736775  autor: lukup
 01 sie 2014, 11:57
Yanos_PL pisze: TMobile na swoim oficjalnym profilu potwierdziło, że właśnie w ten sposób należy to zrobić.
Gdzie można znaleźć tą informację?

 #736789  autor: lars79
 01 sie 2014, 12:23
Rozmawiałem właśnie najpierw z BOK TM i konsultantka powiedziała że informacja o adnotacji o "liście" jest prawidłowa i można zlecić przeniesienie konkurencji ale dla pewności przełączy mnie do SUK i tu okazało sie że konsultant podaje inną ścieżkę zgodną z tym:
Zadzwoniłem więc od UKE aby uzyskać ich wykładnię co do procesu przeniesienia numeru. Przeniesienie numeru w tym przypadku powinno wyglądać następująco:
1. należy złożyć wypowiedzenie w T-Mobile z oświadczeniem o braku akceptacji nowych warunków
2. Uzyskać konkretny termin zakończenia świadczenia usług od T-Mobile (zależy od okresu rozliczeniowego)
3. Złożyć u nowego operatora wniosek o przeniesienie numeru, załączyć potwierdzenie wypowiedzenia z T-Mobila *oraz* jako datę przeniesienie wpisać datę zakończenia świadczenia usługi przez T-Mobile.
Można to zrobić bez przenoszenia numeru na kartę i tym podobnych dziwactw (jakie równiez proponuje T-Mobile)
Zostałem poinformowany w UKE, że standardowy tryb przeniesienia, w którym to nowy operator wypowiada umowę w naszym imieniu może w tym konkretnym przypadku spowodować naliczenie kary umownej, tzn. zależy to od interpretacji/widzimisie T-Mobile. Standardowy wniosek o przeniesienie nie zawiera bowiem informacji o tym z jakiego powodu rozwiązujemy umowę. Operator może równie dobrze uznać, że rozwiązujemy po prostu umowę w trybie jej zerwania; bez związku z podwyżką. Aby uniknąć potencjalnych problemów należy złożyć wypowiedzenia samemu w T-Mobile.
Przestrzegam przed tym trybem rozwiązania umowy przez pełnomocnictwo u nowego operatora, mimo, że na tej stronie napisano, że jest taka możliwość. Nie napisano jednak, że możliwość ta nie będzie skutkowała naliczeniem kary umownej.
Młyn więc jest ...
najbezpieczniej chyba załatwić to zgodnie z propozycją UKE.

 #736827  autor: ciekawy
 01 sie 2014, 14:06
najpierw piszecie do T, że się nie zgadzacie i rozwiązujecie umowe, jak T wprowadzi zmiany na waszym numerze to najlepiej poczekać aż przejdzie na karte o czym warto napisaćw wypowiedzeniu że chcecie przeniesienia na karte po rozwiązaniu umowy i z karty do innej sieci,

a standardowa procedura w tym konkretnym przypadku może działać a nawet powinna skutkować naliczeniem kar umownych bo nie powiadamiacie T,że się nie godzicie na zmiany, czyli unikajcie tego bo zanim przejdziecie do innej sieci T musi dostać pismo od was, że się nie godzicie na zmiany i dlatego rozwiązujecie umowy, bez takiego pisma jest założenie, że się zgadzacie na zmiany
  • Strona 7 z 37
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37