DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #718315  autor: user_delete27
 18 maja 2014, 11:52
Witam, czy ktoś z was przerabiał takie wypowiedzenie? Konsultanci straszą że w takim wypadku zostanie naliczona jakaś "opłata aktywacyjna" w wysokości 200 zł, ale nie potrafią podeprzeć tego twierdzenia żadnym punktem z regulaminu. Natomiast profil Nju na FB twierdzi że żadnej kary nie będzie. Wygląda na to że równie dobrze mógłbym zapytać cyganki na mieście :twisted: A Wy jak myślicie, będzie grzywna czy to tylko wizje niedouczonych "akwizytorów" z Call Center?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 22:48 przez user_delete27, łącznie zmieniany 1 raz.

 #718339  autor: Karlos20
 18 maja 2014, 13:18
dziadek186, jeśli nie masz faktury papierowej, Orange nie naliczy Ci żadnych opłat specjalnych za zerwanie natychmiastowo umowy, jedynie co musisz zapłacić, to ostatni proporcjonalnie wyliczony abonament od początku okresu rozliczeniowego do ostatniego dnia trwania umowy, to będą kilku-kilkunasto-złotowe sprawy :)

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥

 #718378  autor: Kryniczanin
 18 maja 2014, 15:38
dziadek186, W tamtym roku rezygnowałem po miesiącu żadnej kary nie było. Faktura na maila.

 #718396  autor: user_delete27
 18 maja 2014, 17:05
Bardzo dziękuję za pomoc. Teraz ze spokojem moge myśleć o wypowiedzeniu.

 #718415  autor: aizo
 18 maja 2014, 19:02
Dzwoniłeś czy byłeś w salonie?

Połączenie nie może być zrealizowane.

 #718443  autor: user_delete27
 18 maja 2014, 21:04
aizo, Czat z konsultantem, w nju ciężko o wizytę w salonie.

 #719112  autor: nju mobile
 21 maja 2014, 14:40
Umowę możesz rozwiązać w każdej chwili. Należy to zrobić pisemnie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony z okresem wypowiedzenia przypadającym na koniec pierwszego pełnego okresu rozliczeniowego następującego po złożeniu wypowiedzenia. W takim przypadku żadne opłaty karne nie są naliczane.
 #794509  autor: myk6414
 06 kwie 2015, 20:02
A co jeżeli będę chciał zerwać umowę/przenieść numer bez zachowania okresu wypowiedzenia? Czyli np jutro idę do Plusa, podpisuję umowę na przeniesienie numeru i mówię że na środę chcę mieć już numer u nich?
 #794533  autor: Leo
 06 kwie 2015, 22:19
myk6414 pisze:A co jeżeli będę chciał zerwać umowę/przenieść numer bez zachowania okresu wypowiedzenia? Czyli np jutro idę do Plusa, podpisuję umowę na przeniesienie numeru i mówię że na środę chcę mieć już numer u nich?


A od kiedy abonent i sieć do której chce się on przenieść decydują o zwolnieniu numeru ?

Nju zwolni ci numer po zakończeniu okresu wypowiedzenia i z chwilą rozwiązania umowy.
Jak nie będziesz dzwonił to zapłacisz standardowo 9 zł. W innej sieci będziesz miał numer tymczasowy przez minimum 1 miesiąc.
 #794587  autor: myk6414
 07 kwie 2015, 12:07
No to jak to w końcu będzie? Wiem ze mając numer po okresie promocyjnym w Play, umowę mogę zerwać w każdej chwili i z dnia na dzień przenieść numer gdzie indziej - bedę musiał tylko zapłacić "karę" z postaci maksimum dwóch opłat abonamentowych. Jak będzie w Nju? Przerabiał to ktoś?
 #794609  autor: Leo
 07 kwie 2015, 12:58
Sprawę reguluje nie regulamin ale ustawa Prawo telekomunikacyjne:

...
Art. 71. 1. Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług, w której przydzielany jest abonentowi numer z planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telekomunikacyjnych, może żądać przy zmianie dostawcy usług przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci operatora na: ...

Art. 71a. Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia przydzielonego numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.

Art. 71b. 1. Przeniesienie numeru, o którym mowa w art. 71, następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.
2. W przypadku niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 1, abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości
...

Jak widać zgodnie z prawem możesz rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym. Płacisz dodatkowo za skrócenie okresu wypowiedzenia tylko 1-miesięczny abonament, w tym wypadku 9 zł.
 #817306  autor: efazeti
 14 sie 2015, 19:31
Panowie, nie wiem czy jest dobrze
przeniosłem nr z nju abo do Play z dniem 30.06 (ostatni dzień rozliczeniowy nju, przeniesienie z dnia na dzień bez okresu wypowiedzenia)
dostałem normalną fakturę za czerwiec za to co wykorzystałem
nie powinienem dostać dodatkowej opłaty za lipiec?
pisałem maila do nju 4 sierpnia ale mnie olali
 #883501  autor: Luks
 20 sie 2016, 12:56
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Osoba, której numer chcę przenieść ma nju jeden na wszystko + numer dodatkowy, czyli 48 zł w sumie płaci. Okres rozliczeniowy do 25.08. W obu umowach w polu ULGA nie ma żadnej kwoty.
Z tego co tutaj piszecie rozumiem, że jak pójdę z nią do Playa np. 25.08.16 to nju już nic jej nie naliczy poza tym rachunkiem - 48 zł za sierpień, bo tyle im się należy?

PS
Na czacie nju nieźle ściemniają. Dwa razy pytałem - raz gość po 20 minutach odpisał, że nie potrafi odpowiedzieć, a za drugim już inny, że nie ma opcji by przejść natychmiastowo.
 #883507  autor: Kryniczanin
 20 sie 2016, 13:16
Jest opcja by przejść natychmiastowo. Kosztuje 9pln extra od nr. Jeśli nie ma sie włączonego stażu zwalniającego z dociążenia.
 #888942  autor: Luks
 27 wrz 2016, 20:25
Dostaliśmy nową fakturę i niestety nie jest tak do końca.
Zwrócili za 29 dni 8,42zł, ale jednocześnie pobrali sobie tyle samo za rozwiązanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia. Za numer dodatkowy płaci się z góry, więc czy nie powinni tego po prostu zwrócić?