DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #934321  autor: forum_tg
 25 cze 2017, 21:50
użytkownik powinien mieć możliwość w prosty i szybki sposób wyrejestrować numer! ale telekomy boją się o stratę ilościową aktywnych kart SIM.
Jak karta leży w szafce, to i tak się liczy do zestawień.
 #934326  autor: kaspeed
 25 cze 2017, 22:02
Zwroty hmm moze i masz rację;) Ale prawo do wyłączenia całkowitego karty powinno byc i 3lata karencji zanim wydadzą nowemu klientowi.

Powitać po wielu latach ;) :mrgreen:
 #934327  autor: -Gosc-
 25 cze 2017, 22:03
tomektg pisze:użytkownik powinien mieć możliwość w prosty i szybki sposób wyrejestrować numer! ale telekomy boją się o stratę ilościową aktywnych kart SIM.
Jak karta leży w szafce, to i tak się liczy do zestawień.
To nawet chyba nie telekomy, dojna zmiana pisząc tego bubla (ustawę antyterrorystyczną) nie przewidziała w niej i prawie telekomunikacyjnym czegoś takiego jak wyrejestrowanie numeru na wniosek zainteresowanego. Czy może jest inaczej?
 #934328  autor: -Gosc-
 25 cze 2017, 22:04
kaspeed pisze:3lata karencji zanim wydadzą nowemu klientowi.
Tego ci nikt nie zrobi. 3 lata zamrożenia numeru to byłoby dla telekomów zabójcze.
 #988823  autor: forum_tg
 14 kwie 2018, 11:22
Witam,
czy ktoś z Was ostatnim czasie przechodził w Orange (drogę przez mękę) związaną z dezaktywacją numeru i "odpięciem" jej fizycznie od numeru PESEL?
Dalej są problemy czy już coś się poprawiło? jakiś czas temu to moje sprawy kończyły się w UKE oczywiście urząd za każdym razem przyznawał mi rację.
 #988844  autor: marcin19883
 14 kwie 2018, 14:32
Mi kiedyś konsultant mówił, że po zablokowaniu połączeń wychodzocych i przychodzących, jeszcze rok numer jest w bazie.
 #989509  autor: forum_tg
 18 kwie 2018, 18:11
kilka dni temu chciałem dezaktywować nr który jest na kartę i co... Standard, tak jak przy innych kartach które były w Orange (umowy abo, zakończenie umowy, przejście na kartę - sprawy skończyły się w UKE).

Teraz problem prawie taki sam jak wcześniej, krótki opis:
- najpierw wysłanie (celowe) zwykłego emaila na dwa adresy Orange w celu sprawdzenia (tylko email, bez zeskanowanego pisma z podpisem)
- otrzymałem odpowiedź, że musi to być pismo zawierające dane właściciela, nr telefonu do dezaktywacji, pesel oraz musi zawierać własnoręczny podpis
Poinformowano mnie że pismo mogę wysłać na adres korespondencyjny lub zanieść do salonu.
- równolegle wysłałem skan pisma już z podpisem na w/w dwa adresy orange i równolegle poszedłem do salonu (sprawdzić czy się coś poprawiło z obsługą klientów)

Wynik:
1. w salonie najpierw Pani nie działał system (hahaha...), następnie poinformowała mnie że nie przyjmie pisma, bo nie może. nie ustępowałem, gdyż taką informacje otrzymałem z BOK, to poszła na konsultacje do kierowniczki. Gdy ta Pani przyszła, próbowały coś zrobić żeby podpiąć moje pismo z dezaktywacją i... okazało się że nie ma takiej możliwości w systemie bo to numer na kartę (znów próbowały przekonać mnie że mam wysłać pocztą), poprosiłem w takim razie, żeby na moim piśmie została napisana informacją, że pisma nie przyjmą bo nie mogą z nim nic zrobić, potwierdzili pieczątką salonu oraz imienną kierowniczki wraz z podpisem. Po konsternacji kierowniczka podjęła decyzje że jednak przyjmą pismo, potwierdzili że przyjęli,a oni coś będą potem "myśleli" jak to dalej przekazać.
Mistrzostwo!!!
2. co do emaili, to BOK odpisał, że po co chce rezygnować z karty (dezaktywować) skoro mogę poczekać, jak termin na połączenia przychodzące i wychodzące wygaśnie i karta przestanie działać. BRAWO dla obsługi Orange. Klient decyduje o rezygnacji a nie operator!! czyli kolejna odpowiedź do Orange już z kopią do UKE, żeby podali podstawę prawną, dlaczego skoro nie łączą Nas żadne umowy, nie chcą dezaktywować mojego numery we wskazanym terminie.
I cisza! Pewnie teraz pracownicy BOK myślą jak odkręcić sprawę i dezaktywować numer który jest na kartę.

Wyznaczyłem termin za ok. 50 dni od daty wysłania pisma, czyli zachowany okres 30 bez sprawdzania.

Jak się sprawa skończy? zapewne znów w UKE, numer zostanie dezaktywowany. a ja zawnioskuje o bonus za utrudnienia, który orange mi przyzna!
 #989667  autor: Orange Ekspert
 19 kwie 2018, 12:04
Jeśli wysłałeś taką dyspozycję to będzie to zweryfikowane. Prośba o cierpliwość. Znasz może numer zgłoszenia które zostało w tej sprawie przesłane do naszego Biura Obsługi Klienta?
 #989670  autor: forum_tg
 19 kwie 2018, 12:46
Witaj,
nie jest problemem cierpliwość, bo sprawa się zawsze powtarza jak ktoś chce odejść z Orange. Opisałem to w celu informacji użytkowników serwisu telepolis.pl jak postępuje orange i jak sobie radzić z utrudnieniami. Jak widzisz napisałem co nawet zrobiłem dla testów, podkreślam: testów. Następnie odpowiedź pracowników BOK jest zupełnie przeciwstawna z tym co przekazują pracownicy w salonach!
Jest sporu Klientów, którzy nie znają możliwości jak dbać o swoje prawa w starci z operatorami oraz pracownikami którzy dbają o swój interes.

Co do danych zgłoszenia napisz na PW jak mogę zweryfikować Twoją osobę i możliwość analizy zgłoszeń Klientów.
 #990023  autor: forum_tg
 21 kwie 2018, 22:13
po poproszeniu podstawy prawnej niezgodnego z przepisami działania pracowników BOK i przesłaniu sprawy jako d/w do UKE, otrzymałem email z Orange, że numer zostanie dezaktywowany we wskazanym przeze mnie terminie.

Jak ja uwielbiam Orange - najpierw "ściema", prośba o podstawę prawną z kopią do UKE i sprawa się wyjaśnia oraz przepisy na rozwiązanie problemu także. A wcześnie: to był incydentalny błąd pracownika (hahahaha... oczywiście że taki błąd się nie powtarza!)
 #991940  autor: przemo_one
 06 maja 2018, 08:22
Aby zdezaktywować nr w Orange na kartę należy wyłączyć RWK przez stronę internetową. Dezaktywacja RWK powoduje ustawienie wychodzących na 10 dni, a przychodzących na 30. Aplikacja mobilna i strona nie od razu pokażą nową ważność konta na połączenia przychodzące. Połączenie *500 --> 2 --> 1 podaje prawidłowe informacje, ale dolicza dzień obecny, czyli odpowiednio 11 i 31 dni. Numer zostanie wyłączony po północy, po upływie ostatniego dnia ważności konta.
 #992240  autor: sammael
 07 maja 2018, 13:03
wg. mnie "najszybciej" jest zdezaktywować kartę poprzez chat z konsultantem - "od ręki" mogą skrócić ważność karty do północy danego dnia (do godziny 24). W celu weryfikacji numeru podaje się PESEL lub PUK karty sim.
https://www.orange.pl/esupport_b2c_contact_client.phtml
Zazwyczaj po północy karta jest już nieaktywna - wybierając numer zwracany jest komunikat "przepraszamy, nie ma takiego numeru" ..
Numer wtedy przechodzi do tzw. puli wolnych numerów. Ja tak usunąłem dwa numery. Przy okazji wycofać wszelkie zgody na rozpowszechnianie danych (zgody marketingowe itp...)
 #992379  autor: kpc211
 08 maja 2018, 02:30
A jaki jest sens takiej dezaktywacji karty? Przecież można ją zniszczyć i wyjdzie na to samo.

Chodzi tylko o to, by pozbyli się naszych danych osobowych ze swoich baz?
 #992381  autor: forum_tg
 08 maja 2018, 07:18
Pozbycie się danych oraz żeby numer nie "wisiał" na danej osobie.
Korzystając z różnych promocji, czasami ilość kart robi się duża i niepotrzebna, więc trzeba czyścić szuflady. Ponadto Operatorzy często blokują ilość maksymalną zarejestrowanych kart na jeden PESEL.
Przy okazji można sprawdzić jak operatorzy przestrzegają praw Klienta w tym zakresie. Orange ma często problem.

Kolega sammael przedstawił ciekawy pomysł. Wczoraj tak postąpiłem, dziś podczas próby dodzwonienia się jest informacja że nie ma takiego numeru. Na koncie w moj orange dalej widnieje data ważności 04-2019 ;)
za jakiś czas będę musiał zwrócić się z zapytaniem jak status widzi Orange dla tego numeru i czy czasem dalej nie jest do mnie przypisany - co im się zdarzało w przeszłości.
 #992435  autor: adacomp
 08 maja 2018, 13:21
System CRM Orange jest naprawdę wiekowy.
Przenosiłem pod koniec roku kilka numerów z innych sieci do OFNK i w systemie widniały numery które miałem w śp. Idei od 1998 roku zdezaktywowane w 2000 i 2001 roku - masakra.
 #992648  autor: Robin560
 09 maja 2018, 15:10
A jak rezygnacja z pre paid wygląda u innych operatorów?

Wow ranga "Stary Wyjadacz" :D nie sądziłem że dotrwam do niej :mrgreen:
 #992654  autor: forum_tg
 09 maja 2018, 15:31
Rezygnowałem z T-Mobile oraz Play - wystarczyło pismo Do Play skan, a do T-mobile nie pamiętam ale poszło łatwko. Tylko z Orange zawsze były problemy.