niekumaty pisze:jarekt pisze:Ad.1 Nie
Ad.2 Nie
ad. 1 To w takim razie ile czasu karta SIM będzie aktywna po dacie końca ważności konta (tak abym mógł doładować kartę)?
Zasada jest następująca (poniższe daty/okresy dotyczą PInK/InK w tym np. InK50 - inne taryfy mają zupełnie inne okresy rozmów wychodzących, przychodzących i tzw. okres karencji - okres w którym karta powinna już być regulaminowo całkowicie wyłączona ale jednak operator tego nie zrobił dając tym samym czas na reaktywację numeru ale środki na konto już nie wrócą):
1. 15 maja to Twój ostatni dzień ważności konta (na połączenia wychodzące i internet) - wynikający z doładowania lub - jak w Twoim przypadku - aktywacji jakiejś usługi/pakietu.
2. 16 maja (sekundy po północy) nie możesz już dzwonić, SMSować i internecić, możesz tylko odbierać rozmowy i SMSy - kasa zostaje na koncie. Nie możesz też zmieniać usług na numerze.
3. 16 maja to pierwszy dzień okresu pasywnego (ważności połączeń przychodzących).
4. Trwa on w PInK/InK 90 dni czyli w Twoim przypadku do 13 sierpnia do 23:59.
5. Przez cały ten czas (90 dni, do 13 sierpnia) możesz odbierać rozmowy i SMSy i kasa pozostaje na koncie.
6. Po tym okresie, 14 sierpnia, najpóźniej kilkadziesiąt minut po północy, powiedzmy o godzinie 0:50 konto zostanie bezpowrotnie wyzerowane.
7. Zgodnie z Cennikiem/Regulaminem (RŚUT) również numer w tym momencie powinien zostać całkowicie wyłączony...
8. ...ale tak się nie dzieje ze względu na wspomniany wcześniej tzw. okres karencji (nieregulaminowy, różny dla różnych taryf i okresu w historii świata - bo system jest ciągle modyfikowany - i czasami ten okres może wynosić 0 dni).
9. Obecnie w PInK/InK przez kolejne 30 dni (do 12 września) możesz wciąż odbierać rozmowy i SMSy, numer działa, wciąż jest podpięty w Play24 i wciąż go możesz doładować aby mu przywrócić normalny bieg terminów.
10. Po tym okresie, 13 września, kilka sekund po północy, numeru nie możesz już doładować i sam już go nie przywrócisz do życia.
11. Przez kolejne 2 dni numer powoli kończy żywota w systemach Play.
12. 15 września około godziny 0:50 dostaniesz ostatni kontakt z Play: maila, że numer odpięto od Twojego konta Play24.
13. Potem numer można jeszcze odzyskać (nie zawsze) składając wniosek o jego przywrócenie.
W Twoim przypadku, aby zachować numer i kasę na koncie, ładujesz 5zł co 95 dni (5 wychodzących i 90 przychodzących).
Jeśli na kasie Ci nie zależy i lubisz ryzyko, to aby zachować (być może
) numer ładujesz 5zł co 125 dni (uwzględniasz nieregulaminowy dodatkowy 30-dniowy okres karencji w PInK/InK).
Co ciekawe, w niektórych taryfach ten okres karencji wynosi obecnie aż 180 dni, czyli łącznie jest: ileś tam dni wychodzących + np. 90 dni przychodzących + dodatkowe 180 dni karencji.