Mam problem z DIL taryfa RBM 5, korzystam z DIL na tej karcie ponad rok, dwa dni temu reaktywowalem usługę prędkość wróciła do normalne(nie lejkowej 2 mb)po dwoch dniach znowu predkosc spadla do 2 Mb. Pakiet neta aktywny 3 Gb Na koncie 92 Złote usluga DIL aktywna od dwoch dni. Dodam zepredkosc z DIL mam 80 MB. Ruoter rrstartowany kilkanascie razy. Jaka może byc przyczyna?
Problem jest taki, że aktywowałeś DILa nie 1. dnia miesiąca oraz że w minionych 30 dniach pobrałeś więcej (lub znacznie więcej) niż 100GB w godzinach szczytu.
W momencie kiedy system chce Ci włączyć lejek, to nie zwraca uwagi na to ile razy aktywowałeś DILa w miesiącu. Czyli jeśli włączył Ci lejek 26.09 o 10:00 to po 2 czy 4 kolejnych dniach znowu Ci go włączy jeśli jakimś cudem lejek się wyłączy (bo wyłączył się bieżący DIL i włączyłeś go kolejny raz) jeśli wciąż nie skończył się miesiąc - bo lejek jest generalnie przyznawany wielokrotnie w ciągu miesiąca aż do ostatniego dnia.
W najgorszym razie, przez aktywację DILa np. 28.09 będziesz miał teraz lejek do 27.10.
Dlatego zawsze aktywuj DILa 1. dnia miesiąca. Ewentualny lejek będziesz miał zawsze do końca miesiąca i do końca DILa, bo te terminy będą się mniej więcej pokrywać bo będą w bieżącym miesiącu.
W miesiącach 31-dniowych nie aktywuj DILa ponownie 31. dnia tylko robisz 1 dzień przerwy i aktywujesz znowu 1. dnia.
Pewnym problemem jest luty ale jak się chwilę zastanowisz to będziesz wiedział jak temat rozegrać, a jak nie, to odszukaj moje wcześniejsze wpisy gdzie kilka razy zrobiłem rozpiskę jak ten "problem" rozwiązać.