DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 2 z 14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

 #604346  autor: Robaas
 29 gru 2012, 22:15
prawnik zawsze na zlecenie firmy znajdzie coś pod co można się podczepić dla poparcia interesu zlecającego:) czasem lepiej pasuje do sprawy, czasem się kupy nie trzyma, ale zawsze kilka paragrafów i prawnicza terminologia brzmi poważnie, i może wzbudzi lęk u adresata pisma:)

 #604347  autor: jacjac
 29 gru 2012, 22:15
słoneczny, nie patrz oczami W4. Patrz oczami kogoś komu projekt nie wypalił i chce ograniczyć stratę.

 #604348  autor: WitekT
 29 gru 2012, 22:20
Kryniczanin pisze:
WitekT pisze:Przyznawanie się w piśmie, że wiedzieli, że billing nie działał, bo nie zapłacili Effortelowi faktury (i jeszcze nazywają to awarią!),
WitekT, Czyli co oni nie płacąc fakturę za billing wiedzieli że może dojść do przekroczeń kredytów dostępnych na kartach? Tak mamy to rozumieć?
Effortel dostarczał im tylko platformę IN i billing. No i jest hebelek - albo przestawiony w lewo, żeby dane leciały przez Effortela. Jak Effortel się wykrzacza -> nie można nawiązać połączenia. Albo przestawiany w prawo -> ruch leci bezpośrednio do Polkomtela z pominięciem Effortela. Ten hebelek latał czasem w lewo i w prawo jeszcze za "życia" Movy/FreeM, bo zdarzały się jakieś awarie. InItTec (dawny CP Telecom) wolał później to inaczej rozliczyć albo wziąć straty na klatę niż bujać się z dzwoniącymi userami, że im usługi nie chodzą.

Także nazywanie AWARIĄ zaprzestania świadczenia usług przez Effortel w związku z niezapłaceniem faktur jest co najmniej śmieszne. Tak samo jak to, że nie wiedzieli, że usługi nie są świadczone - bo sami musieli ten "hebelek" przestawić.

 #604351  autor: WitekT
 29 gru 2012, 22:23
jacjac pisze:słoneczny, nie patrz oczami W4. Patrz oczami kogoś komu projekt nie wypalił i chce ograniczyć stratę.
Z tym też trudno się nie zgodzić... Trudno uwierzyć, że ktoś znając cenę minuty i świadomość, że na koncie ma jakieś grosze, mógł "nastukać" setki czy tysiące minut...
No ale cóż...

 #604353  autor: Kryniczanin
 29 gru 2012, 22:28
WitekT, Czyli Ci co dostali pismo mogą podnieść kwestię że operator sam pozbawił się możliwości pełnej kontroli nad kartami sim?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 22:34 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.

 #604354  autor: zygikuleczka
 29 gru 2012, 22:30
Nie stając po stronie żądającego zapłaty dodam jedynie
WitekT pisze:Tyle, że przepis ten zakłada zwrot tego, co zostało nienależnie otrzymane, a nie zapłatę za to. Czyli oddać można, owszem, ale minuty.
Kodeks Cywilny pisze:Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe, do zwrotu jej wartości.
Tak, więc to bezpodstawne wzbogacenie wcale taki glupim pomysłem nie jest na ugryzienie sprawy.
A gdyby nawet uznać, że korzystanie z tego błędu systemowego nie łapie się na bezpodstawne wzbogacenie to :
Kodeks Cywilny pisze:Art. 414. Przepisy niniejszego tytułu nie uchybiają przepisom o obowiązku naprawienia szkody.
A tego można żądać zawsze:)
PS. Z tym poleconym to bym się tak nie wyrywał do niszczarki. Forma pisemna-słowo klucz:)

5XX XXX XXX: Plus :arrow: Orange :arrow: Play :arrow: T-mobile
6XX XXX XXX: T-mobile :arrow: Nju mobile :arrow: Play

 #604357  autor: jacjac
 29 gru 2012, 22:37
zygikuleczka, mówimy o liście zwykłym a nie poleconym - jak mi udowodnią, że dotarł do mnie list zwykły?

Poto się bierze drogą kancelarię, żeby coś ugrała.

 #604360  autor: Robaas
 29 gru 2012, 22:40
zygikuleczka pisze:Z tym poleconym to bym się tak nie wyrywał do niszczarki. Forma pisemna-słowo klucz:)
a jak chcesz udowodnić, że takie coś zostało wysłane i skutecznie doręczone? na pytanie do poczty czy innego operatora pocztowego czy list nierejestrowany został doręczony zostaniesz wyśmiany na wstępie. Dodatkowo żadna poważna firma/kancelaria myśląca o dochodzeniu w sądzie nie wysyła listów zwykłych bo to właśnie tak jakby wkładała listy do niszczarki. Ewentualnie żeby sobie pomachać szabelką i paragrafami, oferta była skierowana do młodych (promocje na FB itp) to może ktoś się wystraszy i zapłaci z kieszonkowego.

 #604364  autor: Kryniczanin
 29 gru 2012, 22:52
Hola hola hola
Dziś wyjąłem ze skrzynki list zwykły (niepolecony) wysłany INPOSTEM o tym że mam zapłacić firmie InItTec sp. z o. o. operatorowi sieci FREEM 442,87zł brutto za 1773minut wykorzystanych w dniach
442,87/1773=0,24978 czyli ~0,25PLN jakim cudem? Skoro minuta do W3 z FreeM kosztowała 0,28pln a do Play, CP, Centernet drożej.

 #604365  autor: zygikuleczka
 29 gru 2012, 22:53
Oj tam zaraz nie udowodnią. A kto Wam powiedział, że ktoś będzie chciał to udowadniać? Liczą się dwa wysłane pisma przed wystąpieniem na drogę sądową i tyle. Sąd zapyta czy było wysłane, a że dłużnik nie dostał to ma mniejsze znaczenie bo sprawa dotyczy tego, że dłużnik korzystał z czyjejś własności:) Zresztą cieżar dowodu spoczywa na tym kto wywodzi z tego skutki prawne a zapewniam, że nikt nie będzie powoływał się na wysłanie pisma, tylko na to, że okradziono go z minut:)

5XX XXX XXX: Plus :arrow: Orange :arrow: Play :arrow: T-mobile
6XX XXX XXX: T-mobile :arrow: Nju mobile :arrow: Play

 #604367  autor: mth90
 29 gru 2012, 23:00
Nie chcę nikogo oceniać, może to ja jestem naiwny, ale kiedy po błędzie platformy billingowej T-Mobile i telefonicznym zgłoszeniu obciążenia karty, na której było 30-40 zł, kwotą ponad 500 zł otrzymałem dwukrotnie zwrot niesłusznie pobranych środków (ponad 500 zł ekstra), po prostu zadzwoniłem do nich, żeby wyjaśnić sprawę. Podziękowali, nie dostałem nawet symbolicznej paczki minut w sieci za zwrócenie uwagi na ich błąd, ale tak naprawdę nie liczyłem na to. Jakaś Kasia czy Michał musieliby za to odpowiedzieć. A i ja nie wyobrażam sobie siebie tłumaczącego, że nie zauważyłem, że przegadałem 30 godzin mając 30 kilka złotych na koncie...

Czy naprawdę było warto? Nie lepiej czasem nie skorzystać z okazji, a potem spać spokojnie?

 #604369  autor: patrix-83
 29 gru 2012, 23:04
Kryniczanin pisze:Hola hola hola
Dziś wyjąłem ze skrzynki list zwykły (niepolecony) wysłany INPOSTEM o tym że mam zapłacić firmie InItTec sp. z o. o. operatorowi sieci FREEM 442,87zł brutto za 1773minut wykorzystanych w dniach
442,87/1773=0,24978 czyli ~0,25PLN jakim cudem? Skoro minuta do W3 z FreeM kosztowała 0,28pln a do Play, CP, Centernet drożej.
Na piśmie napisane jest że cena jednostkowa minuty - 0,25 groszy mimo że dzwoniłem cały czas do Play. Oni mają tam taki burdel że nawet nie byli w stanie zidentyfikować czy dzwonie do Play czy do W3.

Jutro to wam wszystko zeskanuję i wrzucę, trochę cierpliwości :)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 23:08 przez patrix-83, łącznie zmieniany 1 raz.

 #604370  autor: jacjac
 29 gru 2012, 23:06
Kryniczanin, oj teraz mają buga w obsługujących excela...

mth90, jak w salonie machnął się koleś na doładowaniach, to jak wróciłem się, to się chłopina ucieszył i przyznał, że zapłaciłby z własnej kieszeni, a kokosów tam nie dają.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 23:16 przez jacjac, łącznie zmieniany 1 raz.

 #604372  autor: Kryniczanin
 29 gru 2012, 23:12
Patryk83żółwik pisze:Na piśmie napisane jest że cena jednostkowa minuty - 0,25 groszy mimo że dzwoniłem cały czas do Play. Oni mają tam taki burdel że nawet nie byli w stanie zidentyfikować czy dzwonie do Play czy do W3.
Ale cena 0,25Pln jest z d@@y wzięta skoro koszt najniższy minuty to w cenniku 0,28pln. Jakiś nowy cennik wprowadzony został?

 #604376  autor: patrix-83
 29 gru 2012, 23:24
Przepiszę wam z pisma do kancelarii fragment jaki przedstawiam spółka InitTec opisując tejże kancelarii stan faktyczny (zdaniem operatora stan faktyczny):

"InitTec Sp. z o. o. (dalej "Inittec"), działając, jako przedsiębiorcą telekomunikacyjnym typu MVNO,który świadczy usługi telek. w opraciu o sieć telekom. należącą do POLKOMTEL S.A. (dalej: "POLKOMTEL"). Za korzystanie z sieci InitTec uiszcza Polkomtel opłaty. InitTec zawarł z abonentami,posiadającymi status konsumenta w rozumieniu kodeksu cywilnego (dalej: "abonenci"),szereg umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Powyższe umowy były zawierane w systemie pre-paid, poprzez zakup doładowania przez abonentów. Po nabyciu doładowania indywidualne konta abonentów były zasilane określoną kwotą, która mogła zostać wykorzystana na zakup usług telekomunikacyjnych.Skorzystanie z usługi pwodowało każdorazowo zmniejszenie ilości środków zgromadzonych na koncie.
Na skutek awarii systemu bilingowego (powstałej w skutek wypowiedzenia umowy o świadczenie usług bilingowych przez kontrahenta Inittec - belgijską spółkę Effortel), przez pewien okres abonenci korzystali z usług bezpłatnie (tj. korzystanie z usług nie powodowało zmniejszenia ilości środków, zgromadzonych na indywidualnych kontach abonentów). Awaria systemu bilingowego spowodowała również, że Inittec nie był świadomy bezpłatnego korzystania z usług przez abonentów".

Tak całą sprawę przedstawia w liście do kancelarii operator sieci FREEM/MOVA, śmiechu to warte jest.

[ Dodano: 2012-12-29, 23:25 ]
Kryniczanin pisze:
Patryk83żółwik pisze:Na piśmie napisane jest że cena jednostkowa minuty - 0,25 groszy mimo że dzwoniłem cały czas do Play. Oni mają tam taki burdel że nawet nie byli w stanie zidentyfikować czy dzwonie do Play czy do W3.
Ale cena 0,25Pln jest z d@@y wzięta skoro koszt najniższy minuty to w cenniku 0,28pln. Jakiś nowy cennik wprowadzony został?
Nie został wprowadzony nowy cennik, był cały czas ten sam - 0,28gr do W3 i 0,56gr do Play,CP i Centernetu. Mało że pismo jest z d..y wzięte to jeszcze nawet nie wiedzą jaki mają cennik za minutę w swojej sieci, kretyni!

 #604378  autor: Sig
 29 gru 2012, 23:29
Witku, jak będziecie to opisywać, to (choć pewnie sam o tym wiesz) można poprosić o komentarz do sprawy w Initec, lub nawet samym Intergrerze (bo chyba jednak pozostałości po Freem nie sprzedali?). Pewnie nie będą chcieli gadać, ale może powiedzą chociaż o skali zjawiska... Czy mówimy tutaj o dziesiątkach tysięcy złotych, czy może setkach... Po prostu mnie to ciekawi. O ile pamietam forumowicze pisali nawet, że we Freem były połączenia konferencyjne, tak więc jakiś zdeterminowany nabijacz mógł spowodować naprawdę ciekawy rachunek. Cieszę sie, że Telepolis tutaj znów zadziała. Przypomniała mi się sprawa, która mnie sprowadziła na to forum - wasze opisywanie możliwości rozwiązania umowy z Polkomtelem przy zmianie regulaminu kilka lat temu. Telepolis czytałem wczesniej, ale po tym się zarejestrowałem :-).

Co do pisma to wygląda na typowy straszak, który ma na celu przekonanie choć części użytkowników do zapłaty. Pamiętajmy do kogo głównie była kierowana ta oferta - młodzi ludzie, którzy mogą się przestraszyć, czy raczej ich rodzice się przestraszą... Z drugiej strony oni raczej nie nabili sobie setek złotych w połączeniach do Play... Nie pamiętam jak się kupowało te karty Freem, na początku chyba tylko przez Facebooka? Widziałem je jednak na Allegro, ciekawe ile takich pism dostał sprzedawca, który je dla siebie zamawiał:-).

No, ale to detale. Dobrze, że taka sprawa się trafiła, to okazja na jasne i ostateczne wyjaśnienie co w sytuacji ujemnego salda w prepaid. Zawsze sądziłem, że będzie to po prostu blokada karty. Czytając pierwszy post pomyslałem o tym paragrafie ze wzbogaceniem się (cos tam z przedmiotu prawa jednak zostało po studiach :-)), ale uznałem, że to zbyt naciągane. To nie jest np. błąd banku, który przeleje ci przez pomyłkę kilkaset tysięcy złotych, a ty je od razu wypłacisz (zdarza się). Wtedy ma się obowiązek zwrotu.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #604380  autor: Kryniczanin
 29 gru 2012, 23:30
Patryk83żółwik pisze:"InitTec Sp. z o. o. (dalej "Inittec"), działając, jako przedsiębiorcą telekomunikacyjnym typu MVNO,który świadczy usługi telek.
A to bardzo ciekawe bo sieć zakończyła działalność 30 września 2012

Patryk mam pytanie czy po 30 września korzystałeś jeszcze z karty? Przypomnij sobie jak możesz.

 #604382  autor: patrix-83
 29 gru 2012, 23:38
Kryniczanin pisze:
Patryk83żółwik pisze:"InitTec Sp. z o. o. (dalej "Inittec"), działając, jako przedsiębiorcą telekomunikacyjnym typu MVNO,który świadczy usługi telek.
A to bardzo ciekawe bo sieć zakończyła działalność 30 września 2012

Patryk mam pytanie czy po 30 września korzystałeś jeszcze z karty? Przypomnij sobie jak możesz.
Nie, nie korzystałem, dokładnie 2 października wyłączyli mi całkowicie kartę sim a ostatnie połączenie czy jakikolwiek ruch głosowy był z niej wykonywany 30 września.

Dziwne jest to zdanie, przecież oni od 1 października nie są już przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. To jest wałek i chcą od nas wyciągnąc kasę.

 #604384  autor: Kryniczanin
 29 gru 2012, 23:43
Bardzo ciekawi mnie jak zostaną potraktowane osoby które korzystały z FreeM po 30 września. Nie jest wielką tajemnicą że trochę kart działało. Sieć oficjalnie zakończyła działalność 30 września więc Operator rozwiązał umowę i powinien zabezpieczyć karty SIM przed wykorzystaniem ich.
Sig pisze: Widziałem je jednak na Allegro, ciekawe ile takich pism dostał sprzedawca, który je dla siebie zamawiał:-).
Zamówienie kart nie jest równoznaczne z rejestracją ich. Taką kartę można przecież nawet na dworcu pozostawić z ramką. Albo dać bezdomnemu.

 #604386  autor: Sig
 29 gru 2012, 23:48
Kryniczanin pisze:...
Sig pisze: Widziałem je jednak na Allegro, ciekawe ile takich pism dostał sprzedawca, który je dla siebie zamawiał:-).
Zamówienie kart nie jest równoznaczne z rejestracją ich. Taką kartę można przecież nawet na dworcu pozostawić z ramką. Albo dać bezdomnemu.
Ale ja się założę, że ślą te pisma po adresach zamówień (co mówi też wiele o tym piśmie), choć to akurat dla sprawy nie jest najważniejsze.

Co do tego czy są, czy nie są "operatorem". Ja ich tutaj nie widzę, choć nie wiem, czy wirtualnych widać i czy dobrą nazwę wpisuję:
http://www.uke.gov.pl/marta/searcherRptForm.vm

jedyne co:
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text

Operator MOVA zakończył świadczenie usług
2012-10-04


Urzędu Komunikacji Elektronicznej sprawdził przestrzeganie uprawnień abonentów przez operatora wirtualnej sieci komórkowej MOVA, który z dniem 30 września br. zakończył świadczenie usług telekomunikacyjnych.

O planowanym terminie zakończenia świadczenia usług telekomunikacyjnych abonenci MOVA zostali poinformowani przez operatora:

za pośrednictwem sms-a, w dniu 13 września 2012 r.;
poprzez komunikaty zamieszczone na stronach internetowych, www.movamobile.pl i www.carrefourmova.pl;
za pośrednictwem komunikatu prasowego opublikowanego w Gazecie Wyborczej w dniu 20 września 2012 r.

Po uzyskaniu wyjaśnień od firmy INITTEC Sp. z o.o. - aktualnego właściciela operatora MOVA, Urząd Komunikacji Elektronicznej informuje, iż abonenci MOVA mogą przenosić swoje numery do sieci innych operatorów komórkowych do dnia 31 października 2012 r. o ile wcześniej, dokonają rejestracji karty SIM. Każdy abonent może zarejestrować, o ile posiada, kilka numerów i kolejno przenieść te numery do innej sieci.

Niewykorzystane środki na koncie abonenckim, INITTEC Sp. z o.o. - operator MOVA będzie zwracał abonentom, którzy: dokonali rejestracji karty SIM oraz wypełnili stosowny formularz zwrotu niewykorzystanych środków. Formularz w wersji do wydruku dostępny jest na stronach internetowych: www.movamobile.pl i www.carrefourmova.pl.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 23:54 przez Sig, łącznie zmieniany 2 razy.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.
  • Strona 2 z 14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14