DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Sony oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Sony oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #863376  autor: minoris
 26 kwie 2016, 09:33
Jako, że jeszcze nigdy na tym forum się nie zawiodłam i mimo zadawania najbardziej banalnych pytań zawsze otrzymywałam niebanalne odpowiedzi, piszę i tym razem.
Otóż w Xperii Z3 compact zaczął odklejać się wyświetlacz. Patrząc na wprost ciężko to zauważyć, ale już z boku widać, że od góry ok 3 cm wyświetlacz wystaje ponad obudowę. Po delikatnym odchyleniu można zobaczyć urządzenie od środka :(
Mniejsza z tym, a więc postanowiłam oddać telefon na gwarancję. Wszystko super fajnie przez stronę Sony zgłosiłam usterkę, mogłam nawet wybrać godzinę kiedy kurier stawi się po telefon.
Xperię kupiłam we wrześniu ubiegłego roku.
Podaję link do aukcji a co mi tam: http://archiwum.allegro.pl/oferta/sony- ... 93984.html
Jest jednak jeden problem: mam niepodbitą kartę gwarancyjną, jedynym dowodem zakupu jest paragon na który w sumie nawet nie spojrzałam wcześniej, niestety na paragonie nie pisze jaki model telefonu kupiłam, jest tylko "telefon komórkowy" i cena z powyższej aukcji.
Na aukcji sprzedawca zapewnia, że telefon objęty jest 24 miesięczna gwarancją producenta, osobiście rozumiem przez to że mogę ją realizować bezpośrednio u Sony. Czy ja coś źle zrozumiałam? Ale teraz patrząc na informację na stronie "o mnie" u sprzdawcy pojawia się następujący komunkat:
Wszystkie gwarancje producenta są realizowane tylko i wyłącznie za naszym pośrednictwem. Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego, datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.

I co teraz?
Wysyłając bezpośrednio do supportu mam pewność, gdzie wysyłam urządzenie i liczę na to, że ewentualna naprawa nastąpi w ciągu 7 dni.
U sprzedawcy czas oczekiwania to 14 dni i nie mam żadnego zabezpieczenia od tak wyślę sobie urządzenie które jednak nie kosztowało mało.
Teraz sytuacja wygląda tak, że kurier od Sony jutro ma przyjechać po telefon. A ja nawet nie wiem, czy bez tej karty gwarancyjnej będzie możliwość skorzystania z gwarancji. Istnieje opcja, że nie tylko nie zostanie naprawiona usterka ale jeszcze poniosę koszty wysyłki.
Dlaczego to sprzedawca zajmuje się realizacją gwarancji?
proszę o pomoc co ja mam zrobić.
 #863984  autor: Micho
 29 kwie 2016, 11:08
Chyba już po fakcie ale..
"FISKALNY PARAGON ZAKUPU LUB FAKTURE VAT-MARŻE." czyli nie masz oryginalnego dowodu zakupu (telefon z Plusa więc z drugiej ręki) a co za tym idzie, Sony Ci tego nie naprawi w ramach gwarancji. Jedynie możesz odesłać na reklamację do sprzedawcy.
 #864110  autor: minoris
 29 kwie 2016, 22:49
Bardzo interesująca sytuacja ponieważ już zdążyłam pokłócić się ze sprzedawcą, jednocześnie wysłać urządzenie na gwarancję. Serwis bardzo sprawnie telefon naprawił (wymiana płyty głównej + nowe IMEI) przedłużył gwarancję o kolejne 24 miesiące i odesłał do mnie. Ale aby cała sytuacja nie była zbyt prosta, a najlepiej bez happyendu bo u mnie ciężko w życiu z tym, to w dobrym humorze chciałam podłączyć moją piękną xperię do stacji dokującej (tak, tak dawno kupiłam takie cacko żeby nie męczyć zaślepek) a tu masz ci pech bo za piernika nie będzie ładować. Więc bach bach do sklepu, tam bardzo miły pan przetestował ową stację na xperii z 1 i ładowała pięknie że hoho...
Więc ja bach do domu i bach www.sony.pl i coś mi się zdaję, że moja historia szybko się nie zakończy. Dodatkowo czuję że mam dejavu. Pogratulować panom serwisantom. A już wam miałam pieśń pochwalną układać...
 #864468  autor: Micho
 02 maja 2016, 23:19
To dziwne, że Sony za darmo zrobiło naprawę skoro nie masz oryginalnego dowodu zakupu. Ale to tylko się cieszyć :)
 #864469  autor: minoris
 02 maja 2016, 23:43
Wysłałam wszystko co dostałam od sprzedawcy. Na kartę gwarancyjną nakleiłam naklejkę z pudełka z numerem IMEI i podpięłam paragon. Nie było żadnych problemów, poza tym że telefon wrócił do mnie z inną wadą.
 #864470  autor: minoris
 02 maja 2016, 23:49
Tak myślę, że gdy tylko wróci pozbędę się tej Xperii od razu, bo już zaczyna mnie to wszystko wkurzać.
 #864651  autor: Micho
 04 maja 2016, 22:15
:)
Co byś nie kupiła, jak będzie usterka to będą schody z serwisem :)
 #865798  autor: minoris
 13 maja 2016, 10:49
Otrzymałam już urządzenie po ponownej naprawie i na razie działa jak należy.
Mam nadzieję, że ponownej usterki nie będzie, bo zainwestowałam w szkło hartowane za całą stówę :D
 #881280  autor: maciek20
 05 sie 2016, 18:01
Micho pisze:To dziwne, że Sony za darmo zrobiło naprawę skoro nie masz oryginalnego dowodu zakupu. Ale to tylko się cieszyć :)
Zadziwiające że po zaledwie pół roku eksploatacji telefonu gdy przyjęli na naprawę, przedłużyli gwarancję o kolejne 2 lata,czyli dostała od serwisu Sony prezent w postaci 2 dodatkowych lat gwarancji plus jeszcze ten jeden rok, czyli razem 4 lata gwarancji? :o Pierwszy raz takie coś słyszę :D Żeby przedłużali gwarancję bo zaczął odklejać się wyświetlacz :D

Dawniej:A.OT 501,N.3510i,SE K310i,S.SL45i,M.MPX200,N.N70,SE K800i,S.B3410,N.N95,S.Omnia I900,S.B2100,N.C3,SE Xperia X1,S.Xperia J OBECNIE:S.M7500,S.M65,A.OT908,