DAJ CYNK

DEMO o przyszłości WLAN-u w Polsce

WitekT

Wydarzenia

Rynek usług związanych z szerokopasmowym mobilnym dostępem do Internetu zacznie przynosić poważne zyski tylko wtedy, kiedy jego główni gracze dokonają korekt w swojej dotychczasowej strategii marketingowej - wynika z raportu na temat przyszłości technologii WLAN w Polsce, który przygotowała agencja DEMO Effective Launching.

Rynek usług związanych z szerokopasmowym mobilnym dostępem do Internetu zacznie przynosić poważne zyski tylko wtedy, kiedy jego główni gracze dokonają korekt w swojej dotychczasowej strategii marketingowej - wynika z raportu na temat przyszłości technologii WLAN w Polsce, który przygotowała agencja DEMO Effective Launching.

Według DEMO konieczne zmiany w strategii operatorów telefonii komórkowej powinny polegać na rozszerzeniu oferty na nowe grupy docelowe, przy uwzględnieniu czynnika cenowego. Perspektywiczne grupy to m.in.: studenci kierunków biznesowych i technicznych, innowatorzy, liderzy opinii z branży telekomunikacyjnej i IT, których aktywność będzie wpływała nie tylko na rynek, ale i na samą technologię.

Zmianie powinna także ulec polityka w zakresie lokalizacji punktów dostępowych. Hot spoty powinny się częściej pojawiać w takich miejscach, jak np. wyższe uczelnie, nowe osiedla mieszkaniowe oraz w dotychczas słabo eksplorowanych regionach (w województwie Mazowieckim istnieje 77 hot spotów, w Świętokrzyskim - 4, Lubuskim - 3).

Jak na razie dla krajowych operatorów technologia WLAN jest jedynie źródłem prestiżu, wabikiem i narzędziem dla maksymalizowania zysków z sieci telefonii GSM. Zarówno polityka cenowa, jak i marketingowa sprawiają, że oczekiwana dehermetyzacja rynku nie następuje dostatecznie szybko. Skupienie się przede wszystkim na biznesie oraz działania preferujące abonentów własnej sieci nie służą dynamicznemu rozwojowi technologii samej w sobie, co jest warunkiem prężnego wzrostu całej branży.

Gra jest warta świeczki, gdyż zalety bezprzewodowego dostępu do Interentu cieszą się dużym uznaniem wśród klientów. W pierwszym kwartale 2004 r. wydali oni na całym świecie 696,4 mln USD za możliwość korzystania z tego typu usług, a suma ta stale rośnie. Dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, mobilność i duża prędkość transmisji to tylko niektóre ze składowych, które sprawiają, że potencjalnych użytkowników nie brakuje, nie tylko wśród klienteli z górnej półki. I to właśnie należy wykorzystać - podsumowuje DEMO.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: DEMO, Wirtualne Media