DAJ CYNK

BlackBerry w sieci Era – całe biuro w kieszeni

sirmark

Wydarzenia

Polska Telefonia Cyfrowa rozpoczyna w Polsce wdrażanie BlackBerry, bezpiecznego rozwiązania łączności bezprzewodowej firmy Research In Motion.

Polska Telefonia Cyfrowa udostępnia od dziś klientom korporacyjnym sieci Era możliwość próbnego korzystania z najnowocześniejszego, bezprzewodowego rozwiązania komunikacyjnego, jakim jest usługa BlackBerry. Weźmie w tym udział kilkudziesięciu klientów korporacyjnych sieci Era na terenie całego kraju.

BlackBerry Enterprise Solution to wyjątkowe rozwiązanie w dziedzinie komunikacji, które zostało opracowane z myślą o przedsiębiorstwach i ich pracownikach potrzebujących bezpiecznego, zintegrowanego bezprzewodowego dostępu do poczty elektronicznej, osobistego kalendarza oraz aplikacji i zasobów informacyjnych intranetu i baz danych przedsiębiorstwa. W skład tego rozwiązania wchodzą urządzenia BlackBerry wielkości telefonu komórkowego, oprogramowanie instalowane w komputerach i serwerach wraz z usługami BlackBerry.

Rozwiązanie BlackBerry zmienia dotychczasowe sposoby prowadzenia biznesu. Dzięki zastosowanej tu własnej technologii 'push', poczta elektroniczna jest automatycznie kierowana do aparatu BlackBerry użytkownika, podczas gdy funkcja 'always on' w powiązaniu z bezprzewodową synchronizacją funkcji poczty elektronicznej i kalendarza pozwala maksymalnie wykorzystać czas spędzony w podróżach, czy między spotkaniami.

Urządzenie BlackBerry to aparat telefoniczny z wbudowanymi funkcjami poczty elektronicznej, przeglądarki, SMS oraz osobistego kalendarza (zawierającego także książkę adresową, listę zadań i notatnik). Pozwala ono również odczytywać dokumenty wysłane jako załącznik do wiadomości, w dowolnym, powszechnie używanym formacie, takim jak np.: MS Word, MS Excel, MS Power Point, WordPerfect, Adobe PDF, czy plik testowy.

BlackBerry Enterprise Solution zapewnia użytkownikowi dostęp do własnej poczty korporacyjnej i kalendarza bez względu na miejsce pobytu – w podróży, na terenie biura, w domu. Bieżące e-maile, SMS-y czy informacje o planowanych spotkaniach dostarczane są błyskawicznie i całkowicie automatycznie. Jednocześnie, ustawiając filtry poczty, użytkownik uzyskuje pożądaną kontrolę nad zakresem i zawartością przyjmowanych przez urządzenie BlackBerry wiadomości.

Dzięki BlackBerry klienci sieci Era otrzymują, m.in.:
bezpieczny, bezprzewodowy dostęp do własnej poczty elektronicznej w sieci korporacyjnej
możliwość odbioru, odczytu, wysyłania odpowiedzi, przekazywania, archiwizacji, usuwania i wysyłania wiadomości bezpośrednio z aparatu BlackBerry, wraz z obsługą załączników
dostęp do korporacyjnych narzędzi informatycznych i zarządczych z nieskomplikowaną jednorazową konfiguracją urządzenia i systemu
bezprzewodową synchronizację kalendarza i poczty elektronicznej
szyfrowanie 3DES transmisji pomiędzy serwerem poczty korporacyjnej a terminalem BlackBerry
niezwykle proste w obsłudze funkcjonalności – "e-mail jak SMS" oraz SMS
pełną dostępność w roamingu
wymierną poprawę wydajności i sprawności pracy

Usługa BlackBerry została po raz pierwszy udostępniona przez Research In Motion (RIM) w styczniu 1999 roku w Ameryce Północnej, a w Europie pojawiła się w 2001 roku. Z końcem maja 2004 roku było na całym świecie ponad 1,3 miliona użytkowników BlackBerry.

W Polsce jest to nowość, jednak zagranicą rozwiązanie BlackBerry jest w użyciu od kilku lat i stało się nieodzownym na co dzień narzędziem pracy, m.in. dla wielu kancelarii prawniczych, instytucji rządowych oraz wszystkich tych organizacji, które potrzebują bezpiecznego, szyfrowanego, stałego dostępu do zasobów wewnętrznych firmy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Era