Hitachi opracowało nowy układ elektroniczny dedykowany dla telefonów
komórkowych, który przyspiesza pięciokrotnie przetwarzanie obrazów. Dzięki
nowemu chipowi animowane postacie z gier będą mogły poruszać się szybciej, a
obraz będzie dużo płynniejszy.
Nowość Hitachi jest wyposażona w technologię Java, która
wykorzystywana jest do animacji ruchomych obrazów. Firmie udało się osiągnąć
tak znaczne przyspieszenie dzięki implementacji sprzętowej zadań, które
dotychczas wykonywane były przez oprogramowanie. Obecnie telefony komórkowe
są w stanie przetwarzać obrazy ruchome z szybkością ok. 10 klatek na
sekundę, a układ Hitachi podnosi tą wartość do 46 klatek na sekundę. To
zbliżona wartość do tej, którą osiąga konsola do gier Sony PlayStation 2.
Drugą niezwykle istotną zaletą nowego urządzenia jest zmniejszenie aż
o 90% zużycia energii, co w przypadku telefonów komórkowych oznacza
zwiększenie czasu działania urządzenia i to w znacznym zakresie. Hitachi
planuje sprzedaż swojego wynalazku jako rozwiązania zintegrowanego z
procesorami graficznymi stosowanymi w telefonach komórkowych.
Układ Hitachi jest istotnym osiągnięciem branży, szczególnie mając na
względzie fakt, że producenci gier coraz intensywniej wkraczają w obszar
"komórkowy". Planują oni udostępnić użytkownikom telefonów te tytuły, które
odniosły sukces na platformie konsol. Są to m.in. takie megahity jak:
"Dragon Quest" czy "Final Fantasy". Analitycy przewidują, że liczba
posiadaczy telefonów komórkowych, którzy swoje "cacka" będą wykorzystywać do
grania, będzie gwałtownie rosła.
Źródło tekstu: 4Press