DAJ CYNK

Czy polski rynek szybko się nasyci?

WitekT

Wydarzenia

Polkomtel ocenia, że polski rynek telefonii komórkowej może osiągnąć poziom nasycenia nawet przy 25 mln użytkowników. To o 5 mln osób mniej niż w najczęściej spotykanych szacunkach przewidujących, że użytkownicy telefonii komórkowej będą stanowić około 80 proc. ludności kraju.

Polkomtel ocenia, że polski rynek telefonii komórkowej może osiągnąć poziom nasycenia nawet przy 25 mln użytkowników. To o 5 mln osób mniej niż w najczęściej spotykanych szacunkach przewidujących, że użytkownicy telefonii komórkowej będą stanowić około 80 proc. ludności kraju. Istotnymi czynnikami przemawiającymi za tym, że liczba użytkowników telefonów komórkowych może być mniejsza niż w innych krajach, jest wysokie bezrobocie i niski poziom PKB na mieszkańca, nawet w porównaniu z krajami sąsiednimi. Polkomtel, podobnie jak inni operatorzy, zakłada, że poziom nasycenia polskiego rynku może być osiągnięty w ciągu 2 - 3 lat, a już teraz pojawiają się bariery w pozyskiwaniu nowych klientów. W ocenie Polkomtela Polska Telefonia Cyfrowa nowym pakietem usług pod marką Heyah zdobywa głównie klientów posiadających już telefon komórkowy, a nowi klienci stanowią nie więcej niż kilkanaście procent.

Wprowadzając na rynek konkurencyjną markę Sami Swoi, Polkomtel chce odwrócić te proporcje. Nowi klienci nieposiadający dotychczas telefonu komórkowego mogą stanowić od 50 do przeszło 80 proc. wszystkich klientów korzystających z usług telefonicznych oferowanych pod marką Sami Swoi. Firma stara się dotrzeć ze swoją ofertą do tych Polaków, którzy dotychczas byli ignorowani przez sieci komórkowe, czyli głównie do mieszkańców wsi i małych miasteczek oraz osób starszych. Podstawowym atutem nowej oferty Polkomtelu ma być możliwość zakupu niedrogiego telefonu (199 zł) w systemie ratalnym.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita