Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Test telefonu Nokia N91

Test telefonu Nokia N91

Marcin Kasiński 19 Lipca 2007 01:41

0 0
Kiedy na rynek wchodziła Nokia 7650, jej 3.6MB dynamicznej pamięci robiło ogromne wrażenie. Tyle miejsca na dane. Następna generacja smartfonów Nokii miały już coraz więcej pamięci. W końcu fiński producent zaprezentował model N91 z dyskiem twardym o pojemności 4GB. Zobaczmy jak sprawuje się to pierwsze w Europie połączenie telefonu i hdd.



Zawartość pudełka:
telefon Nokia N91
bateria Bl-5C ( Li-Ion 900 mAh )
ładowarka ACP- 12E
przejściówka na nowe złącze ładowarki CA-44
stereofoniczny dwuczęściowy zestaw słuchawkowy AD-36
kabel USB DKE-2
podstawka biurkowa DT-10
instrukcja plus gwarancja
płyta CD z oprogramowaniem Nokia PC Suite
Zestaw bardzo bogaty jednak adekwatny to klasy telefonu.

nokia n91 nokia n91 nokia n91

Model N91 był pierwszym działającym pod kontrolą Symbian OS 9.1 . Został zaprezentowany razem z modelami N70 i N90. Podczas gdy ostatnie dwa dość szybko weszły na rynek to N91 została trochę zapomniana, wielu mówiło, że nie wejdzie do produkcji seryjnej.

Wrażenia wizualne. Telefon prawie w całości wykonany jest z metalu, jedynie ta częśc gdzie znajduje się oko aparatu zrobiona jest z tworzywa sztucznego. Jakość wykonania jest znakomita z jednym małym zastrzeżeniem, ale o tym w dalszej części artykułu. Patrząc na terminal od frontu, użytkownik widzi wyświetlacz w rozdzielczości 176x208 pikseli, klawisze funkcyjne oraz klawisze dedykowane odtwarzaczowi muzyki, umieszczone na metalowej wysuwanej klapce. Po jej wysunięciu ukazuje się klawiatura alfanumeryczna. Na lewym boku znajdują się klawisze regulacji głośności, głośnik oraz port miniUSB. Bok lewy skrywa klawisz menu oraz klawisz blokady klapki baterii. Na górze urządzenia umieszczono klawisz on/off, suwak blokady klawiatury oraz wyjście minijack. Złącze ładowarki ulokowano zaś na spodzie terminala.

nokia n91 nokia n91 nokia n91

Design jest raczej ciężki, wrażenie te potęguje się, gdy weźmie się telefon do ręki. Jest ciężki i to bardzo. Nie przeszkadza to jednak w codziennym użytkowaniu. W ramach testu, zapytałem parę osób o design i moje subiektywne odczucia potwierdziły się. Jednak wiele pytanych osób powiedziało, że pomimo tej ciężkości designu, telefon jest elegancki.

Jakość rozmów. Trzeba sobie szczerze powiedzieć, jakość rozmów jest niestety jedynie średnia, co jakiś czas słychać jakieś trzaski w głośniku (i nie chodzi tutaj o działanie dysku twardego, bo akurat jego nie słychać ). Inną dolegliwością N91 jest dość chimeryczny wskaźnik zasięgu i średnia antena. Tam gdzie SE W950i pokazywał pełen zasięg , w Nokii wskaźnik latał w górę i w dół.
‹ Poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Następna ›
Dodaj do:
w sumie: 66
  • 0

    47. ~jojo  2007-07-24 12:57:40  host: efh223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I co mi po załamującej się obudowie...? Według mnie, np. jest ona całkowicie niepraktyczna. Wolę telefony z klapką. Widziałeś Samsungi z serii "U", albo "Z" np. SGH-Z560 - równie cienki ja Te Twoje Motorole - jeden z pierwszych na rynku telefonów z obsługą HSDPA... Czyżbyś nie słyszał o świetnych wyświetlaczach telefonów Samsunga, z których ta firma słynie od dawna. A może też nie słyszałeś o Samsungach z aparatami cyfrowymi o dużych matrycach (nawet do 10 megapikseli). Telefony Samsunga już od dawna posiadają technologię oczyszczania głosu - sprawdzającą się świetnie. Ale muszę przyznać, że Motorola jest bardzo "innowacyjną" firmą. Przykładem tego może być np. jej "świetny" słownik iTap, który nie ma najlepszych opini. To takie Samsungi mają standardowo we wszystkicjh modelach normalny słwonik T9. A może porozmawiamy o świetnych rozwiązaniach Motoroli, które zmuszały sporą część jej użytkowników do zmainy oprogramowania, albo kombinowania z wprowadzaniem jakichś dziwnych kodów - żeby tylko uruchomić funkcję zwykłego dyktafonu, albo mieć możliwość każdorazowego informowania o dostarczeniu wiadomośći SMS... 4-letni Samsung mojej mamamy ma te funkcje w standardzie, bez żądnych kodów i zmainy oprogramowania. Nie słyszałem też, żeby Samsungi psuły się tak często jak Motorola. Może i bym w to wszystko ni uwierzył, ale sam miałem stycznośc z 3 różnymi telefonami tej firmy, które potwierdziły tylko moje obawy co do Motoroli. Te jej "wspaniałe" menu. w Samsungu jest znacznie lepsze. A to, że obrażasz ludzi, to nie brednie (no chyba, że komentarze pod telefonami Motoroli to wypociny jakiegoś innego "zboka" w co wątpie). ;-)

  • 0

    48. ~jojo  2007-07-24 13:00:54  host: efh223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zresztą nieważne, to Tylko moje zdanie na temat tych dwóch marek telefonów. Twoje może być inne. Nie mam zamiaru prowadzić tu więcej walki na ten temat. To nie miejsce na takie utarczki. I tak już za dużo się rozpisałem. :-)

  • 0

    49. ~borys  2007-07-24 16:29:40  host: drk40.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jojo sie nie znasz i gadasz głupoty(z dyktafonem w motkach jednak masz racje ale menu jest np w L6 podobne do tego w samsungu)

  • 0

    50. ~zbok  2007-07-24 18:36:27  host: acnp188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nio wiesz jojo...ja nigdy nie mialem problemow z menu w Motorolach i przyznam szczerze ze nie rozumie osob ktore pisza i krytykuja za to Motorole ale domyslam sie ze takie opinie jak i inna podobne pisza ludzie ktorzy pewnie raz trzymali dany telefon w raczce a wypisuja sie jakby znali sie na tych telefonach bardziej niz inzynierowie ktorzy pracowali nad tym telefonem! Ogolnie trzeba tez dodac ze kazde menu to kwestia przyzwyczajenia i tyle-trzeba myslec-to naprawde nie boli. Co do tego ze niektore modele telefnonow Motoroli maja poblokowane funkcje...nio pomysl jojo w koncu :) to nie chodzi przeciez o to ze ktos na zlosc poblokowal te funkcje tylko to kwestia tego ze na jednej platformie robiono kilka modeli telefonow ktore roznily sie klasa i cena np model V300 i V600. Pierwszy z nich mial poblokowane niektore funkcje bo z zalozenia mial to byc model tanszy natomiast V600 miala wszystko odblokowane bo model ten reprezentowal wyzsza polke niz model V300. To czy takie podejscie do sprawy bylo sluszne czy nie to juz kazdy sobie oceni wazne ze dane funkcje mozna bylo odblokowac wpisujac odpowiedni kod z klawiaturki i to najbardziej cieszy :) Co do awaryjnosci Motoroli...ja juz uzytkowuje ktorys z modeli Motoroli z klapka i powiem szczerze ze nie mam najmniejszych problemow tak ze coz tu moge powiedziec...wszystkie telefony pewnie psuja sie tak samo-to tylko maszyna. Co do innych niektorych Twoich wypocin..Motorole tez juz dawno maja HSDPA ba... od ladnych kilku lat w sprzedazy sa telefony ktore obsluguja WiFi (chocby model Mpx) i GPS jednak powiem szczerze ze wiekszosc z tych telefonow Motoroli nie byla dostepna w Europie a tym bardziej w Polsce wiec stad moze pochodzic Twoja niewiedza na ten jak i inny temat. Ogolnie podsumowojac...dobrze ze masz swoje zdanie i to najwazniejsze a ja nie zamierzam Cie tu do niczego przekonywac i w ogole a pozatym to by nie mialo sensu. Ja tam mam od ladnych kilku latek Motorolki i zawsze jestem z modelu na model coraz bardziej zadowo

  • 0

    51. ~zbok  2007-07-24 18:37:23  host: acnp188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ....zadowolony :)

  • 0

    52. ~jojo  2007-07-24 19:44:53  host: efh223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja widzę, że Ty "zbok" nawet nie rozróżniasz TELEFONÓW, od SMARTPHONÓW z systemem operacyjnym (specjalnie to podkreśliłem, a Ty od razu z "grubej rury"). Tak dla Twojej wiadomości chciałem porównać te pierwsze, a Mpx, to raczej nie zwykły telefon. Ale skoro ciągniesz... Samsung również posiada wiele modeli, które niestety na razie nie zaistnieją na naszym rynku. Pewnie wyszli założenia, że nawet nie ma gdzie wykorzystać wszystkich ich zaawansowanych funkcji - takich jak, np. HSDPA... Nie podniecaj się tak WiFi w smartphonach Motoroli - Samsung również posiada modele z WiFi, z dyskiem twardym np. SGH-i300, i310, czy choćby specjalnie dostosowane do odbierania telewizji w standardzie DVB-H + HSDPA np. SGH-F510... Co do menu - naucz się czytać. Wyraźnie napisałem, że miałem do czynienia z 3 modelami Motoroli, więc wiem jak wygląda menu tych telefonów. Oczywiście do wszystkiego podobno można się przyzwyczaić - pytanie tylko po co utrudniać sobie życie...? ;-) Ciekawe Twoim zdaniem dyktafon, albo potwierdzenie dostarczenia wiadomości, to funkcje... z wyższej półki - no popatrz czego ja się dowiaduje. ;-D "Ogólnie podsumowując" jestem z Twojej riposty zadowolony średnio, na jeża. :-|

  • 0

    53. ~jojo  2007-07-24 19:48:59  host: efh223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    49 "borys": "jojo sie nie znasz i gadasz głupoty(z dyktafonem w motkach jednak masz racje" - sam sobie zaprzeczasz...? ;-) Co do menu Motoroli, mnie chodziło ogólnie o wszystkie jej telefony i o ich menu, a nie o ostatnie najnowsze wypusty tej firmy. Może teraz wreszczie sie poprawili. Jak nie mogą z iTapem, to chociaż menu. ;-)

  • 0

    54. ~jojo  2007-07-24 19:53:17  host: efh223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Największą wadą moim zdaniem (i pewnie nie tylko moim) w większości Samsungów są ich baterie - no cóż nie można mieć wszystkiego. ;-) Kto inny pewnie poda za wadę brak możliwośći jenoczesnego ustawienia dzwonka i wibry - choć też już nie we wszystkich Samsungach występuje ten problem - akurat dla mnie to żaden problem. ;-D

  • 0

    55. ~  2007-07-24 19:58:36  host: efh223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Na koniec chciałem tylko dodać, że skoro nie tylko ja ale też sporo osób krytykuje iTap i menu tych telefonów, to chyba coś w tym jest - nie sądzisz...?

  • 0

    56. ~zbok  2007-07-25 06:37:23  host: acnq103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no tak jojo..podac Ci przyklad a Ty od razu sie madrujesz ze ktos nie rozroznia telefonow od smartfonow-szczerze mowoiac uwazalem Cie za madrzejszego... Co do menu..co z tego ze miales doczynienia z 3 modelami Motoroli-bardziej istotne by bylo ile czasu miales z nimi doczynienia i co to byly za modele. NIO ale skoro ciagle miales problem z menu to juz chyba Twoj problem-nie wszyscy sa zdolni i sie szybko ucza :p I ostatnia chyba najwazniejsza rzecz piszesz ze Samsungi cos tam maja itp itd..A CZY JA COS W OGOLE WSPOMINALEM NA ICH TEMAT? ZE CZEGOS NIE MAJA ITP ITD? przeciez ja nic takiego nie mowilem -w ogole sie na temat Samsungow tu nie wypowiadalem! Ja podchodze do sprawy obiektywnie a nie tak jak TY zeby tylko sobie popisac i krytykowac chyba dla jakiejs swojej chorej zasady!

  • 0

    57. ~jojo  2007-07-25 12:03:38  host: efq180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A Ty robisz co innego...? Czy ktoś Cię prosił, żebyś w poście 33 bronił Motoroli...? Specjalnie Cię zaczepiłem - stosuje Twoją metodę. Chcę Ci po prostu pokazać, że jednak nie tylko telefony Motoroli są tak innowacyjne i rewolucyjne. A swoją drogą, to w jednym się z Tobą zgadzam - przydałby się jakiś teścik np. Motoroli, czy też Samsunga. Pozdrawiam motolrolinika. ;-)

  • 0

    58. ~zbok  2007-07-25 18:53:48  host: acno195.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no w koncu :) moze nie bedziesz juz tu pisal zadnych siajs...sungów hehe ;)a co do postu 33 to prezes Motoroli mnie prosil ;) A tak na powaznie musze Cie zmartwic: pamietasz co w ktoryms poscie pisales o V3...? ze nie podoba Ci sie to dziwne zgrubienie na dole...a widziales tego nowego Samsunga SGH-G600 ..ma calkiem podobne tyle ze na gorze :) ...ale to zgrubienie pewnie Ci sie podoba...co? :) NO to czekamy na testy Motoroli i Samsungow :) zaloze sie ze pewnie bedziesz komentowal szczegolnie test Motoroli :) PS.swoja droga wsumie mozesz mi jedno wytlumaczyc co do tego menu MOTO-co dokladnie tam Ci sie nie podoba? Pozdrawiam

  • 0

    59. ~jojo  2007-07-25 23:01:44  host: egp139.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Lubię telefony Samsunga, ale (jak już pisałem wcześniej klapkowce) - nie przepadam za rozsuwanaymi - żadnej firmy. Co mi się nie podoba w menu Motoroli. Konkretnie jego układ. Strasznie dziwny. Pewnie, ze po pewnym czasie można się do niego przyzwyczaić. Ale na początku trudno się w nim poruszać. Nie wątpie - być może w najnowszych modelach menu znacznie się poprawiło.

  • 0

    60. ~lukasz2983  2007-07-30 23:48:50  host: 212.160.172.70

    Nokia - drogi telefon, ktore funkcje znajdziemy u konkurencji w nizszej cenie... i lepsze.

  • 0

    61. ~michalkor  2007-08-07 13:50:42  host: chello081018223214.chello.pl

    @ lukasz2983: Podaj mi telefon konkurencji, który ma Wi-Fi, opcje dodania 4GB karty pamięci, nie mówię już o twardym dysku, ale także o jakości dźwięku, która nie odbiega od MP3 średniej klasy, ilości odtwarzanych formatów plików, który ma także Symbian'a lub możliwość doinstalowania tak wielkiej ilości programów? Dla mnie ten telefon jest bardzo dobry. Niestety nie idealny, gdyż może posiadać lepszy aparat oraz wyświetlacz, co najmniej jak N80. Lecz coś za coś. Jeśli komuś zależy na Bardzo dobrej jakości MP3 z aparatem foto i telefonem to bardzo dobry telefon. Sam go posiadam i mogę to zaświadczyć!!!

  • 0

    62. ~zeke  2007-09-04 21:01:56  host: 81.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

    Tak niech jeszcze do motoroli założą podtlenek azotu... przecież te telefony są tak gówniane. wiem bo miałem kiedyś V3, niestety znudził mi się po miesiącu. nie ma w nim nic ciekawego jak w każdej motoroli. i do tego wszystkie maja takie same wyglądy jak by nie można było zrobić czegoś nowego.. pozdrawiam Cię jojo jestem Twojego zdania

  • 0

    63. ~golfiarz  2007-11-21 09:55:18  host: systemy22.toya.net.pl

    Hmm motorola w v3x wymyśliła m.in. dziadowski soft, beznadziejne mocowanie klapki baterii i szybki zasłaniającej obiektyw. Bardzo innowacyjne... :/. Ja właśnie chcę opchnąć v3x , dozbierać trochę pieniędzy i kupić sobie właśnie tą nokię.

  • 0

    64. ~meg  2008-02-28 15:43:31  host: acsl251.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to ja tu chciałam poczytać opinie użytkowników tego telefonu bo właśnie szukam dla siebie czegoś nowego, a ty jakoś jojo i zbok urządzili sobie prv polemikę. No brawo.... faceci ach .. szkoda gadać....

  • 0

    65. ~  2008-12-15 17:31:24  host: ajp201.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Telefon jest bardzo dobry i nie narzekam. Odtwarzam muzykę na słuchawkach za 12,90 a jakość muzyki jest jakbym odtwarzała na słuchawkach za 80 zł :) A pamięć taka, że filmy pełnometrażowe sobie wgrywam i w czasie podróży oglądam. i ten wygląd. Super ;) Tylko ciężki trochę ale mnie to nie przeszkadza. Zdjęcia mógłby robić lepsze. Moja mam a ma SE k550i i też 2 megapixela i robi lepsze niż mój. To mała wada. Ogółem telefon dobry i nie narzekam ;)

  • 0

    66. ~Uczniak  2010-01-19 09:34:20  host: eho68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ""Moja mam a ma SE k550i i też 2 megapixela i robi lepsze niż mój."" N91 jest lepsza nie pisz głupot... Mam obywda te telefony i widze jakie wychodzą zdjęcia..

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-153-63.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet