DAJ CYNK

Ericsson dostarcza sprzęt UMTS dla AT&T

WitekT

Wydarzenia

AT&T Wireless ogłosił 2 września start systemu UMTS w miastach Dallas i San Diego, który działa w oparciu o sprzęt radiowy firmy Ericsson. Szwedzka firma dostarczyła także projekt sieci oraz usługi optymalizujące. Sieć UMTS pozwoli AT&T Wireless na zwiększenie pojemności sieci, redukcję kosztów oraz zwiększenie prędkości przesyłu danych dla zaawansowanych usług dostarczanych konsumentom i klientów korporacyjnych.

AT&T Wireless ogłosił 2 września start systemu UMTS w miastach Dallas i San Diego, który działa w oparciu o sprzęt radiowy firmy Ericsson. Szwedzka firma dostarczyła także projekt sieci oraz usługi optymalizujące. Sieć UMTS pozwoli AT&T Wireless na zwiększenie pojemności sieci, redukcję kosztów oraz zwiększenie prędkości przesyłu danych dla zaawansowanych usług dostarczanych konsumentom i klientów korporacyjnych.

Wczorajszy start sieci UMTS stanowi kontynuację wieloletnich stosunków pomiędzy firmą Ericsson i AT&T Wireless, których celem było wprowadzenie sieci trzeciej generacji (3G). Początkowo, obie firmy ogłosiły w listopadzie 2000 r. początek współpracy nad transformacją sieci AT&T Wireless do systemu 3G. W lutym 2002 r. dokonały one pierwszego w USA głosowego połączenia UMTS na żywo. W grudniu tego samego roku AT&T Wireless i Ericsson rozpoczęły próby systemu UMTS w Dallas, uwieńczone uruchomieniem pierwszej sieci 1900 MHz UMTS/WCDMA w Amerykach. Ericsson jest także największym dostawcą systemu EDGE, pierwszej narodowej sieci 3G w USA.

Wprowadzanie usług 3G w Ameryce Północnej trwa dalej dzięki ogłoszeniu przez AT&T Wireless dwóch kolejnych inauguracji systemu UMTS - powiedział Angel Ruiz, prezes i CEO firmy Ericsson w USA. Ericsson jest dumny, ze współpracy z AT&T Wireless, która pozwala na przedstawienie konsumentom bogatszej oferty oraz większą wydolność sieci.

Usługa UMTS operatora AT&T Wireless umożliwia abonentowi ciągłe i szybkie, bezprzewodowe połączenie. Klienci mogą teraz użyć PDA lub laptopa, aby otrzymywać usługi audiowizualne; tworzyć i udostępniać klipy video; doświadczyć bogatszej i bardziej przekonywującej wizualnie treści; oraz mieć dostęp do niezbędnych wiadomości biznesowych, w jakimkolwiek miejscu w ww. miastach.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson