DAJ CYNK

Wyniki finansowe Polkomtela za III kwartał 2004 r.

sirmark

Wydarzenia

Polkomtel przedstawił wyniki finansowe za III 2004 roku.

Polkomtel przedstawił wyniki finansowe za III 2004 roku.

W trzecim kwartale 2004 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 875,7 tys., czyli o 85,6% więcej niż w trzecim kwartale roku 2003 (471,9 tys.). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 1 977,0 tys., czyli o 43,0% więcej niż w analogicznym okresie 2003 roku (1 382,4 tys.).

W trzecim kwartale 2004 roku sieć pozyskała 503,6 tys. nowych użytkowników netto, o 67,2% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (301,1 tys.). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku sieć pozyskała 1 019,8 tys. nowych klientów, co odpowiada wzrostowi o 88,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (540,2 tys.).

Pod koniec trzeciego kwartału 2004 roku liczba użytkowników sieci wyniosła 6 507,9 tys., czyli o 27,8% więcej niż na koniec trzeciego kwartału roku poprzedniego (5 090,4 tys.). Z usługi abonamentowej korzystało 3 122,9 tys., a z usługi przedpłaconej 3 385,0 tys. klientów - wzrost odpowiednio o 32,5% i 23,8% w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego.

Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) wzrósł w trzecim kwartale 2004 roku do 23,8%, i wyniósł o 10,0 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (13,8%). Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) obniżył się w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku do 21,6%, co oznacza spadek o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (23,2%).

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w trzecim kwartale 2004 roku wyniósł 242,3 zł, czyli o 28,9% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (341,1 zł). W trzecim kwartale 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 429,8 zł - o 47,4% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (817,7 zł). Średni koszt pozyskania klienta usługi przedpłaconej w trzecim kwartale 2004 roku wyniósł 48,0 zł, czyli o 25,6% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (64,4 zł). Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniósł 274,5 zł, czyli o 12,1% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (312,4 zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 515,3 zł - o 30,1% mniej niż w analogicznym okresie 2003 roku (737,3 zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku średni koszt pozyskania klienta usługi przedpłaconej wyniósł 58,1 zł, o 1,3% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (58,9 zł).

Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na użytkownika) w trzecim kwartale 2004 roku wyniosło 75,3 zł - w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 było niższe o 13,0% (86,6 zł). Średnie miesięczne ARPU w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniosło 75,4 zł, co w porównaniu z rokiem ubiegłym (84,7) stanowi o 11,0% redukcji.
Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w trzecim kwartale 2004 roku było na poziomie 132,2 zł i spadło o 11,8% w porównaniu z rokiem 2003 (149,9 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów usługi przedpłaconej w trzecim kwartale 2004 roku wyniosło 23,5 zł i spadło o 23,7% w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 (30,7 zł).
Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku było na poziomie 133,6 zł i spadło o 9,1% w porównaniu z rokiem 2003 (146,9 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów usługi przedpłaconej w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniosło 24,8 zł i spadło o 13,6% w porównaniu z odpowiednim okresem roku 2003 (28,7 zł).

Przychody w trzecim kwartale 2004 roku wyniosły 1 516,9 mln zł, czyli o 166,6 mln zł (12,3%) więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (1 350,3 mln zł). Przychody w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wzrosły do 4 241,0 mln zł - o 398,1 mln zł (10,4%) więcej niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku (3 842,9 mln zł).

Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w trzecim kwartale 2004 roku 1 243,9 mln zł, czyli o 217,1 mln zł (21,1%) więcej niż w tym samym okresie w roku 2003 (1 026,9 mln zł). Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku 3 418,6 mln zł, czyli o 516,5 mln zł lub 17,8% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (2 902,1 mln zł).

Pomimo ograniczania kosztów stałych znaczący wzrost liczby pozyskiwanych klientów spowodował spadek EBITDA o 84,0 mln zł (14,2%) - z 592,6 mln zł w trzecim kwartale 2003 roku do 508,6 mln zł w tym samym okresie roku 2004. W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku EBITDA spadła o 71,2 mln zł (4,6%) - z 1 541,2 mln zł w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku do 1 470,0 mln zł w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku.

Marża EBITDA (EBITDA jako % dochodu) w trzecim kwartale 2004 roku wyniosła 33,5%, czyli 10,4 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego (43,9%). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniosła 34,7%, czyli 5,4 punktu procentowego mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (40,1%)

W trzecim kwartale 2004 roku Zysk przed obciążeniami finansowymi wyniósł 299,4 mln zł, czyli o 26,3% mniej niż w tym samym kwartale roku 2003 (406,2 mln zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku zysk przed obciążeniami finansowymi wyniósł 854,1 mln zł, czyli o 12,9% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (981,2 mln zł).

Zysk przed opodatkowaniem w trzecim kwartale 2004 roku wyniósł 302,1 mln zł, czyli 10,7% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (338,1 mln zł). Zysk przed opodatkowaniem w trzech pierwszych kwartałach roku 2004 wyniósł 848,5 mln zł, czyli 14,8% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (738,8 mln zł).

Zysk netto w trzecim kwartale 2004 roku osiągnął 238,0 mln zł, czyli 3,6% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (246,9 mln zł). Zysk netto w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku osiągnął 665,6 mln zł, czyli 22,4% więcej niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku (543,9 mln zł).

W trzecim kwartale 2004 roku Polkomtel zainwestował 211,4 mln zł, czyli o 14,0% więcej niż w trzecim kwartale 2003 roku (185,5 mln zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku Polkomtel S.A. zainwestował 572,5 mln zł, o 12,2% więcej niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku (510,1). Od początków działalności Spółki w 1996 roku Polkomtel S.A. zainwestował w budowę sieci 6,9 mld zł (kwota ta nie obejmuje opłat koncesyjnych).

Akcjonariuszami Polkomtel S.A. są: KGHM Polska Miedź S.A., PKN Orlen S.A., TDC Mobile International A/S i Vodafone Americas Inc. – po 19,61% akcji, PSE S.A. – 16,05%, Węglokoks S.A. oraz pozostali.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Plus GSM