DAJ CYNK

Alcatel przejął eDial

WitekT

Wydarzenia

Alcatel kupił amerykańską firmę eDial specjalizującą się w rozwiązaniach telekonferencyjnych i służących do współpracy w czasie rzeczywistym przeznaczonych dla firm i usługodawców. Przejęcie eDial wesprze starania Alcatela o dalsze rozwijanie oferty w zakresie oprogramowania dla przedsiębiorstw. Wartość transakcji wyniosła około 27 mln dolarów (22 mln euro).

Alcatel kupił amerykańską firmę eDial specjalizującą się w rozwiązaniach telekonferencyjnych i służących do współpracy w czasie rzeczywistym przeznaczonych dla firm i usługodawców. Przejęcie eDial wesprze starania Alcatela o dalsze rozwijanie oferty w zakresie oprogramowania dla przedsiębiorstw. Wartość transakcji wyniosła około 27 mln dolarów (22 mln euro).

Oferta produktowa firmy eDial obejmuje otwarte platformy oprogramowania i aplikacje wykorzystujące protokół SIP, służące do organizacji telekonferencji z wykorzystaniem transmisji głosu, danych i wideo. Jej częścią jest również rozwiązanie do współpracy w czasie rzeczywistym, obejmujące komunikatory i oferujące funkcje współdzielenia aplikacji oraz usługi obecności.

Zdolność firm do organizacji na życzenie telekonferencji i współpracy w czasie rzeczywistym, podczas których wykorzystywana jest komunikacja głosowa, transmisja danych, komunikatory i funkcje obecności, podnoszą efektywność pracowników, a tym samym całej firmy - powiedział Jean-Christophe Giroux, dyrektor odpowiedzialny za rozwiązania dla firm w Alcatelu. eDial w doskonały sposób uzupełnia naszą strategię zorientowaną na otwarte systemy oprogramowania i aplikacji, a zwłaszcza możliwości systemu ujednoliconej komunikacji Alcatela.

Produkty eDial ze względu na wykorzystywanie otwartych standardów zaakceptowanych przez branżę telekomunikacyjną w prosty sposób mogą być zintegrowane z innymi rozwiązaniami. Dodatkowo możliwość ich uruchamiania zarówno na sprzęcie klienta, jak i w środowiskach hostingowych, idealnie wpisują się w strategię Alcatela zakładającą dostarczanie zarówno urządzeń montowanych u klientów (tzw. CPE), jak i usług zarządzanych (ang. managed services) we współpracy z usługodawcami obsługującymi sieci stacjonarne i bezprzewodowe.

Oprogramowanie eDial dostarczy nowych możliwości dla części pakietu systemu ujednoliconej komunikacji Alcatel OneTouch Unified Communication odpowiedzialnej za telekonferencje, a oferowanej pod nazwą My Teamwork. Technologia ta zostanie również szerzej wykorzystana w innych rozwiązaniach w tym, stanie się podstawą dla zrealizowania w praktyce koncepcji tzw. Ujednoliconej Interaktywnej Komunikacji.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Alcatel