DAJ CYNK

BT wchodzi na polski rynek

WitekT

Wydarzenia

TP SA przybył nowy, potężny rywal na rynku telekomunikacyjnym - British Telecommunications. BT otworzył dziś w Warszawie oddział, który w przyszłości stanie się centrum marketingowym BT na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Ma się tam mieścić zespół sprzedaży i usług.

TP SA przybył nowy, potężny rywal na rynku telekomunikacyjnym - British Telecommunications. BT otworzył dziś w Warszawie oddział, który w przyszłości stanie się centrum marketingowym BT na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Ma się tam mieścić zespół sprzedaży i usług.

Koncern będzie oferować w naszym kraju infrastrukturę telekomunikacyjną, zarządzanie aplikacjami i obsługiwać telefoniczne centra obsługi klientów (tzw. call center). BT skupi się u nas niemal wyłącznie na klientach korporacyjnych. Nie wyklucza obsługi klientów indywidualnych, ale tylko za pośrednictwem partnerów. Wiceprezes BT Global Services zapowiedział rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, nie chciał jednak zdradzić przewidywanej wartości inwestycji. Zainteresowani są przetargami rządowymi na dostarczanie platformy do usług e-government.

Jak szacuje firma badawcza IDC wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2003 r. przekroczyła 8,14 mld dol. Ponad 53%. rynku przypada na usługi telefonii stacjonarnej. W przyszłym roku, po raz pierwszy w historii większe przychody przyniosą jednak usługi bezprzewodowe, głównie telefonia komórkowa. Zdaniem IDC wartość polskiego rynku IT, czyli sektora będącego głównym przedmiotem zainteresowania BT wyniosła w 2003 r. prawie miliard dolarów. W ciągu najbliższych pięciu lat ma rosnąć w tempie 12-14% rocznie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza