Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Ranking bankowych aplikacji mobilnych

Ranking bankowych aplikacji mobilnych

Witold Tomaszewski 2 Października 2014 09:44

7 9
Osoba płacąca za zakupy przez telefon lub wykonująca przelew smartfonem to coraz częstszy widok. Aplikacje mobilne powoli stają się kolejnym kanałem służącym do zarządzania finansami. Czy wszystkie aplikacje są jednakowe? Czy z każdej korzysta się tak samo wygodnie? TELEPOLIS.PL przy współpracy z analitykami porównywarki finansowej Comperia.pl sprawdził, jakie funkcjonalności oferują aplikacje dostępne na rynku i wybrało najlepszą.



Metodologia rankingu

Ranking powstał na podstawie ankiet z szeregiem pytań dotyczących aplikacji mobilnej wysłanych do banków. Celem było zbadanie ich funkcjonalności i wybranie najbardziej wszechstronnej. Pytania, które dostały banki, brzmiały następująco:
  1. Na jakich systemach operacyjnych działa aplikacja?
  2. Jaką opłatę pobiera bank za pobranie i użytkowanie aplikacji bankowości mobilnej?
  3. Czy istnieje możliwość otworzenia rachunku bankowego z poziomu aplikacji mobilnej?
  4. Czy można sprawdzić historię rachunku?
  5. Jaki jest koszt niezdefiniowanego przelewu zewnętrznego wykonanego z aplikacji (minimalny, gdy zależy od rachunku)?
  6. Czy istnieje możliwość zrobienia przelewu bez znajomości numeru konta bankowego odbiorcy? Jeśli tak, to w jaki sposób (przez Facebooka, na e-mail, na numer telefonu itp.)?
  7. Czy aplikacja umożliwia doładowanie telefonu z poziomu aplikacji?
  8. Czy udostępnia funkcję lokalizowania najbliższego bankomatu albo oddziału banku?
  9. Czy istnieje możliwość zlokalizowania punktów oferujących promocje i rabaty?
  10. Czy aplikacja umożliwia dokonanie płatności np. poprzez zeskanowanie kodu QR albo zdjęcie blankietu przelewu?
  11. Czy istnieje możliwość dokonania płatności mobilnej np. w sklepie (dzięki wykorzystaniu technologii NFC, autoryzacja transakcji kodem wygenerowanym przez aplikację itp.)?
  12. Czy aplikacja jest uruchomiona w trybie offline (bez połączenia internetowego)?
  13. Czy z poziomu aplikacji mobilnej można założyć lokatę?
  14. Czy z poziomu aplikacji mobilnej można zaciągnąć pożyczkę/kredyt?
  15. Czy z poziomu aplikacji mobilnej można sprawdzić kursy walut?
  16. Czy aplikacją można zarządzać za pomocą poleceń głosowych?

Wszystkie pytania, na które można było odpowiedzieć tak / nie, były punktowane zero-jedynkowo, a więc bank otrzymywał 1 pkt., gdy jego aplikacja posiada daną funkcję i 0 pkt. w przeciwnym przypadku.

Inaczej były punktowane odpowiedzi na pytanie o dostępne systemy operacyjne. W tym przypadku przyznawaliśmy 0,25 pkt. za 2 systemy operacyjne, 0,50 pkt. za 3 systemy, 0,75 pkt. za 4 systemy oraz 1 pkt. za 5 lub więcej systemów operacyjnych, na które jest udostępniona aplikacja.

Podobną zasadę stosowaliśmy przy pytaniu o możliwość dokonywania przelewów bez znajomości numeru rachunku - 0,5 pkt. przyznawaliśmy za jedną możliwość (np. tylko przez Facebooka) i 1 pkt. za więcej (np. także na telefon czy na e-mail). Banki, które nie udostępniają funkcji transferu środków bez znajomości numeru rachunku bankowego odbiorcy, nie zdobywały punktu.

Ponieważ żaden bank nie stosuje opłat za pobranie i użytkowanie aplikacji, w tej kategorii każdy dostał po 1 pkt. Darmowe w każdym banku są również przelewy z poziomu aplikacji mobilnej (w przypadku przynajmniej jednego konta osobistego), więc tu również wszyscy dostali po 1 pkt. Wyjątkiem były instytucje, które udostępniają jedynie możliwość dokonania przelewu zdefiniowanego - one nie zostały nagrodzone punktem.

16 pytań, za każde można było otrzymać maksymalnie 1 pkt., do zdobycia łącznie 16 punktów. Niestety, żadna aplikacja nie osiągnęła takiego wyniku, ale kilka zbliżyło się do celu, gdyż okazały się wyjątkowo funkcjonalne.

Comperia.pl POLECA: lokata na 5%, gwarantowane 55 zł i iPhone 6 do wygrania.
‹ Poprzednia | 1 | 2 | Następna ›
Dodaj do:
w sumie: 130
  • 0

    112. ~T.  2014-10-04 23:25:37  host: host2b.webfor.pl

    na chacie w mbanku otrzymalem informacje "W aplikacji mobilnej mBanku nie ma funkcjonalności dokonywania płatności poprzez NFC." Kto wprowadza w blad?
    Bede zobowiazany za rozwiniecie tematu nfc...

  • 0

    113.  2014-10-05 10:45:03

    Posiadam aplikację mobilną MeritumBank ale:
    1. Brak wyświetlania przyjaznej nazwy odbiorcy
    Ważne bo gdy mam w "Twoi odbiorcy" lub "Przelewy zdefiniowane" tego samego odbiorcę o tej samej nazwie i adresie ale różnych nr kont to trudno mi się połapać na które konto mam wykonać przelew (26 cyfrowych kont nie zapamiętam)
    2. Brak pozycji "Przelewy zdefiniowane"
    Ważne bo tylko w nich mogę nadać nazwę szablonu po którym rozróżnię na które konto mam wykonać przelew do klienta posiadającego kilka kont oraz zdefiniować treść tytułu przelewu, która częstokroć zawiera istotne stałe informacje. W "Twoi odbiorcy" treści tytułu przelewu w ogóle nie można zdefiniować.
    Zgłaszałem tą ułomność do banku ale dostałem odpowiedź, że nie przewidują poprawić te ułomności.
    Efekt tego jest taki, że przelewy muszę wykonywać przez komputer i stacjonarną aplikację gdzie mam wprowadzone szablony do przelewów zawierające dane jak kwoty, nr kont czy tytuły przelewu z danymi.
    W aplikacji mBanku zrobili to poprawnie więc jak się chce to można.

  • 0

    114. ~jmg  2014-10-05 14:49:51  host: rev12.net95-158-82.revers.nsm.pl

    Dla mnie dyskwalifikujące dla MeritumBanku jest to, że brak jest aplikacji działającej na Windows Phone. To samo dotyczy BZWBK, gdzie dla aplikacji WP nie są dostępne wszystkie funkcje (np. zakup biletów na komunikację, parkingi, itd.). Generalnie użytkownicy z Windows Phone traktowani są przez banki po macoszemu.

  • 0

    115. ~zz  2014-10-05 22:40:43  host: user-164-126-72-113.play-internet.pl

    jak apka mille może być wyceniona wyżej od reiffeisena. Ta 2 działa(ła) nawet na jakiś starych nokiach, bardzo ładnie wygląda, wszystko dobrze działa, mille działać działa ale wygląd to amatorka, pisali ją pewnie korporacyjny programiści i żaden grafik jej na oczy nie widził

  • 1

    116. ~tom78  2014-10-06 01:01:34  host: nat-240.roznowa.fiberway.pl

    Korzystam z kilku i ING wypada najlepiej.

  • 1

    117. ~zulugula  2014-10-06 16:42:43  host: public-gprs516358.centertel.pl

    @108 pupilek Telepolis.

  • 0

    118.  2014-10-07 14:17:25

    A coś mi się wydaje, że ktoś zapomniał o ING, Inteligo i BZ WBK w tym rankingu - a to one mają na prawdę nieźle przygotowane aplikacje na telefon

  • 0

    119. ~  2014-10-07 14:35:27  host: 212.160.172.85

    No ludzie, na prawdę? TO JEST TOP 10. Jeśli nie ma tu apki ING, to znaczy że się nie załapała....milion razy już to było pisane

  • -1

    120.  2014-10-07 15:47:55

    Jamessz - o którym BZ WBK mówisz? Ja jeden widzę... Może o ten drugi Ci chodzi?

  • 0

    121. ~  2014-10-07 16:33:27  host: 89-77-106-88.dynamic.chello.pl

    a apla ing właśnie zdobyła tytuł najlepszej w rankingu Newsweeka, ciekawe...

  • 0

    122. ~Szeff  2014-10-07 18:52:41  host: user-188-33-134-23.play-internet.pl

    Po po§cie nr 111 cisną się na usta niecenzuralne słowa ! Czy ty wiesz co napisałeś ? Na zbity pysk wywaliłbym takiego ignoranta .

  • 0

    123.  2014-10-07 21:11:23

    ~Szeff - wiem doskonale. To jest jak najbardziej szyderczy komentarz do rzeczywistości telepolisowej. Szkoda, że wpadasz na moment jak po ogień i nie wiesz co, jak i kto tutaj mówi ;-) Możesz wnioskować o wywalenie - ja nic na to nie poradzę co zamieszasz zrobić ;-)

  • 0

    124. ~Szeff  2014-10-08 02:49:55  host: user-188-33-233-151.play-internet.pl

    Takie czasy , wpadam na moment , konsumuje treści ( z reguły pobieżnie ) i szybciutko wracam do pracy .
    Ooo , już 3 rano , pora spać .

  • 0

    125.  2014-10-08 17:11:21

    ten ranking faktycznie na czyjeś zamówienie powstał. Mam konta i aplikacje zarówno w mBank jak i w Raiffeisen - i jest dokładnie na odwrót, aplikacja mBanku jest nieprzyjazna i mało wygodna, podczas gdy aplikacja RB w zeszłym roku zbierała laury za najlepszą bankową aplikację mobilną i w pełni się z tym zgadzam. Jest jeszcze aplikacja Citi Handlowy, też lepsza od mBank, a nawet nie pojawiła się w rankingu.

  • 0

    126. ~Michu  2014-10-08 20:53:09  host: host-46-186-48-21.dynamic.mm.pl

    Dlaczego w zestawieniu nie ma aplikacji IKO, która przecież oferuje w/w funkcje?!

  • 0

    127. ~kokos  2014-10-10 11:58:15  host: public-gprs516471.centertel.pl

    Korzystam z apki ING i wg jest to szybka i wygodna apka, ale dlaczego niema jej w rankingu to niewiem :/.
    Z IKO też korzystam ale ING wydaje mi się bardziej przyjazną apką :)

  • 0

    128. ~Olek  2014-10-10 14:55:23  host: 84-10-0-226.static.chello.pl

    Co za głupoty, czemu nie ma eleganckiej apki z ING?

  • 0

    129.  2014-10-10 14:57:49

    Olek: jak dokładnie przeczytasz artykuł, a potem komentarze, to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. To naprawdę nie jest trudne, zachęcam do spróbowania.

  • 0

    130. ~Olek  2014-10-10 15:54:42  host: 84-10-0-226.static.chello.pl

    Dziękuję za odpowiedź Witku, ale dla mnie te pytania są rodem z przetargów, gdzie wtajemniczeni z góry wiedzą co lub kto ma go wygrać.

  • 0

    131.  2014-10-11 00:46:54

    a gdzie aplikacja ING? zdecydowanie najlepsza! polecam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-117-182.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy T-Mobile darmowymi 20 GB "uwolnił Internet"?

T-Mobile: 20 GB gratis dla każdego

 

Zobacz wynik | Opinie (16)

Archiwum Ankiet