Zarząd PTK Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego kwartału 2004 r. Na koniec pierwszego kwartału br. ok. 32,4 proc. udziałów w polskim rynku telefonii komórkowej z ponad 6 mln klientów (z czego ponad 3,2 mln w ofertach prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 1.299 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 69 mln PLN. Idea w pierwszym kwartale br. osiągnęła pozycję nr 2 w segmencie klientów abonamentowych (ok. 33,2%) i obecnie jest liderem w nowych aktywacjach na rynku ofert postpaid (udział ok. 65,8%).
Przychody PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1.299 mln PLN (972
mln PLN w 1Q2003 r.), przy zatrudnieniu 2.712 osób (2.422 w 1Q2003 r.). W pierwszym
kwartale br. nastąpił 5,4% wzrost liczby klientów sieci Idea (wzrost netto w 1Q2004
r. o 309.000), których było 31.03. 2003 r. 6,011 mln (4,739 mln w 1Q2003 r.) i była
wyższa o 1,272 mln niż rok wcześniej. W sieci Idea nadal zwiększa się udział
abonentów w całej bazie klientów (obecnie ok. 46%), których było w 1Q2004 r - już
2,75 mln (1,886 mln w 1Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid Idei było 3,254 mln
(2,843 mln w 1Q2003 r.), natomiast abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450)
było 6 tysięcy (10 tys. w 1Q2003 r.). Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w
rynku pod względem wartościowym - do prawie 32% na koniec 1Q2004 r. oraz wzrost
udziałów w rynku ofert abonamentowych - do 33,2%.
Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne
jest efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz
doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel
spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów
ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod
względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.
Na koniec spotkania zaprezentowano 6-milionową abonentkę sieci Idea. Jest nią
27-letnia pani Katarzyna Kamińska, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki
Gdańskiej. Pani Kasia dostała od szefowej jej poprzedni aparat, pozostało jeszcze
zakupić aktywację. Szefowa pani Kamińskiej i jej współpracownicy są także
abonentami Idei, więc był to naturalny wybór. "Zdecydowałam się na plan Mega 150,
ze względu na duży pakiet minut do wykorzystania w ramach sieci Idea oraz niskie
ceny połączeń do Idei" - dodaje pani Katarzyna Kamińska.
Źródło tekstu: Idea