DAJ CYNK

Wyniki Idei po I kwartale 2004r.

sirmark

Wydarzenia

Zarząd PTK Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego kwartału 2004 r.

Zarząd PTK Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego kwartału 2004 r. Na koniec pierwszego kwartału br. ok. 32,4 proc. udziałów w polskim rynku telefonii komórkowej z ponad 6 mln klientów (z czego ponad 3,2 mln w ofertach prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 1.299 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 69 mln PLN. Idea w pierwszym kwartale br. osiągnęła pozycję nr 2 w segmencie klientów abonamentowych (ok. 33,2%) i obecnie jest liderem w nowych aktywacjach na rynku ofert postpaid (udział ok. 65,8%).

Przychody PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1.299 mln PLN (972 mln PLN w 1Q2003 r.), przy zatrudnieniu 2.712 osób (2.422 w 1Q2003 r.). W pierwszym kwartale br. nastąpił 5,4% wzrost liczby klientów sieci Idea (wzrost netto w 1Q2004 r. o 309.000), których było 31.03. 2003 r. 6,011 mln (4,739 mln w 1Q2003 r.) i była wyższa o 1,272 mln niż rok wcześniej. W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów (obecnie ok. 46%), których było w 1Q2004 r - już 2,75 mln (1,886 mln w 1Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid Idei było 3,254 mln (2,843 mln w 1Q2003 r.), natomiast abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 6 tysięcy (10 tys. w 1Q2003 r.). Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w rynku pod względem wartościowym - do prawie 32% na koniec 1Q2004 r. oraz wzrost udziałów w rynku ofert abonamentowych - do 33,2%.

Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.

Na koniec spotkania zaprezentowano 6-milionową abonentkę sieci Idea. Jest nią 27-letnia pani Katarzyna Kamińska, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. Pani Kasia dostała od szefowej jej poprzedni aparat, pozostało jeszcze zakupić aktywację. Szefowa pani Kamińskiej i jej współpracownicy są także abonentami Idei, więc był to naturalny wybór. "Zdecydowałam się na plan Mega 150, ze względu na duży pakiet minut do wykorzystania w ramach sieci Idea oraz niskie ceny połączeń do Idei" - dodaje pani Katarzyna Kamińska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Idea