Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Polkomtel wypowiedział nam wojnę

Polkomtel wypowiedział nam wojnę

Witold Tomaszewski 25 Października 2006 22:10

0 0
Rozpoczął się chyba telekomunikacyjny Jihad. Polkomtel wypowiedział nam wojnę - nam, telekomunikacyjnym Szwajcarom, od lat neutralnym obserwatorom i analitykom rynku. Przedstawicielom operatora puściły nerwy i zamiast polemizować z faktami, zaczęli polemizować z nami osobiście.



Wszystko zaczęło się na początku sierpnia, kiedy przedstawiciel tygodnika branżowego Media & Marketing Polska zadzwonił do mnie i zapytał, czy nie napisałbym komentarza do specjalnego dodatku, jaki był przygotowywany na dziesięciolecie istnienia Polkomtela. Zapytałem, czy redakcji znany jest mój krytyczny stosunek do polskiego rynku telekomunikacyjnego, na co otrzymałem odpowiedź, że dostaję w tej kwestii wolną rękę.

We wrześniu ukazał się wspomniany dodatek - na 12 stronach zamieszono wywiad z prezesem Polkomtela Jarosławem Baucem, a także wypowiedzi Mirosława Bielickiego (wiceprezesa i dyrektora ds. rozwoju rynku) i Dariusza Matuszaka (dyrektora biura departamentu komunikacji marketingowej i dyrektora biura komunikacji korporacyjnej). Oraz - oczywiście - mój tekst, jako osoby z zewnątrz oceniającej wizerunek firmy. Oprócz tego kilka firm zamieściło w formie reklam swoje podziękowania za wieloletnią, udaną współpracę.

W jednym z następnych numerów, Pan Dariusz Matuszak opublikował swoiste dementi (bo trudno nazwać to polemiką) dotyczące faktów przedstawionych przeze mnie we wspomnianym materiale. Z żalem stwierdzam, że całą swoją uwagę poświęcił atakowi na moją osobę, zamiast skupić się na rzetelnym odparciu moich zarzutów konkretnymi faktami. Zrobił to podpisując się i podając swoją funkcję w Polkomtelu, więc zrobił to w imieniu firmy, reprezentując jej oficjalne stanowisko w tej sprawie.

Co zamierzamy zrobić? Tu się pewnie Polkomtel mocno zdziwi - absolutnie nie zmienimy w żaden sposób stosunku do tej firmy. Ani nie będziemy bardziej wytykać błędów tego operatora, ani nie przestraszymy się i nagle nie zaczniemy go chwalić. Po prostu będziemy dalej robić to, co do nas należy - czyli patrzeć surowym okiem na cały rynek telekomunikacyjny, nikogo nie wyróżniając w żaden sposób, dotrzymując najwyższych standardów rzetelnego dziennikarstwa. Dalej będziemy swoje zarzuty kierować pod adresem firm, a nie konkretnych osób - tak, jak teraz odpowiemy na zarzuty Pana Matuszaka.

Z żalem stwierdzamy, że Polkomtel jest jedyną firmą, z którą mamy fatalne kontakty - na dodatek bardzo sporadyczne. Niejednokrotnie pisaliśmy nieprzychylne artykuły o pozostałych dwóch konkurentach, jednak z przedstawicielami PTC i Centertela mamy bardzo serdeczne stosunki. Tak samo jest z ludźmi pracującymi u operatorów stacjonarnych czy u producentów telefonów. Tym bardziej utwierdza nas to w przekonaniu, że w postępowaniu Polkomtela coś jest nie tak.

Na trzech dalszych stronach publikujemy kolejno mój tekst o Polkomtelu na dziesiąte urodziny, odpowiedź Pana Dariusza Matuszaka, a także moją polemikę z jego odpowiedzią. Kto ma rację w tym sporze? Oceńcie sami…
‹ Poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | Następna ›
Dodaj do:
w sumie: 296
  • 0

    277.  2006-11-05 00:46:13

    Może nie do końca Pan wiedzieć o których "dziurach" mówię - oto pierwsza: http://www.telepolis.pl/news.php?id=5302 i druga: http://www.telepolis.pl/news.php?id=6362

  • 0

    278. ~szalony  2006-11-06 10:08:26  host: arz191.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mkrn- podpisalem umowe na mixa wlasnie dlatego ze ojcu chcialem dac telefon - a ze Plus faktycznie w Lodzi ma bardzo dobry zasieg to go wybralem :) wazne takze to bylo ze mam kilka aktywacji w Plusie - i masz odpowiedz dlaczego mixa wubralem.Mkrn-badz pewien ze ja akurat uzywan duzo danych i w Lodzi na Zielonym Romanowie i Aleksandrowie Lodzkim Plus nadal nie ma nawet edge i bede z Plusa aktywacji danych-rezygnowal wlasnie dlatego ze nie mam u siebie nawet edge gdzie Era na edge/umts - chyba ze Plus do konca roku da edge na stacjach 1166 i 3933 tak jak mnie informowal to wtedy oczywiscie z nim zostane bo zdaje sobie sprawe ze jakosc edge w Plusie jest nieporownywalnie lepsza niz w Erze czy Orange ale najpierw musze go miec a narazie go nie mam :/ i tak jak juz pisalem wczesniej wole edge Ery niz gprs Plusa.

  • 0

    279. ~  2006-11-07 23:36:26  host: ekj118.internetdsl.tpnet.pl

    Gratuluje rzeczowej dyskusji! Chodzi mi o Ciebie Witku i o ~obserwatora2. Wymiana zdań pomiędzy Wami jest równie dobra jak Twój artykuł o Polkomtelu.

  • 0

    280. ~obserwator2  2006-11-09 00:51:16  host: inet20907-2.eranet.pl

    Panie Witku - zerknąłem na linki, które mi Pan zaproponował. No cóż nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć "..a nie mówiłem!!" Żałosny poziom obsługi informatycznej wychodzi w różnych miejscach: a to zabezpieczenia na poziomie przedszkola, a to pady platform ... szkoda gadać nie wiem skąd operatorzy wybierają swoje kadry informatyczne sam jestem z zawodu informatykiem i aż mi czasami wstyd za "kolegów" po fachu. Naprawdę nie wiem w czym jest problem. Przecież jak się rozmawia z niektórymi z tych ludzi to niby wszystko wiedza, odpowiedzi są poprawne wnioski zaskakująco trafne a wypowiedzi elokwętne i rzeczowe - cód, miód i poezja. Pytanie tylko dlaczego rzeczywistość kreowana przez tych samych ludzi jest tak mało sielankowa - czyżby dzień powszedni był zaskakująco inny od teorii???? A może teoria nie może sprostać brutalnej rzeczywistości????? Tak czy owak efekty tego mamy na codzień i niestety za nasze pieniądze musimy to wszytko znosić - pytanie jest tylko za jakie grzechy?? Trochę dużo tych znaków zapytania.....

  • 0

    281.  2006-11-09 00:57:01

    obserwator2: no i ja właśnie piszę o tej rzeczywistości - czasem brutalnie, ale ja się PR-em nie zajmuję. ;) I czepiam się wszystkich równo, nie ma zmiłuj. Mam wrażenie, że wszystko sobie już chyba wyjaśniliśmy... ;)

  • 0

    282. ~obserwator2  2006-11-12 21:25:11  host: inet20909-1.eranet.pl

    Ja w zasadzie nie miałem niejasności widzę wady usług oferowanych przez Polkomtel równie wyraźnie jak Pan może z innej perspektywy ale wyraźnie. Uwagę moją zwrócił tylko ton artykułu- trochę napastliwy, napewno wyraźnie ukierunkowany, a jednocześnie lekko trącał jakby osobistą zadrą z tąd moje zainteresowanie ... Ale Pańskie zapewnienie o równym szarpaniu wszystkich trzech operatorów mnie zadawala.. . Rozumiem - taki styl publicystyki Pańska wola i styl to Pan tu jest publicystą ja tylko czytelnikiem :)))))

  • 0

    283.  2006-11-12 21:30:58

    obserwator2: stanowię swoistą przeciwwagę do działań PR operatorów - oni to dopiero przesadzają... ;) Do nikogo nie mam zadry, do wszystkich mam absolutnie indyferentny stosunek - w wiadomościach staram się zachować ton sprawozdawczy, a w felietonach - (może to dumnie zabrzmi) lekko opiniotwórczy. ;)

  • 0

    284. ~Sami Swoi FUN  2006-11-14 15:34:33  host: dopkrak.dop.krakow.pl

    Nie rozumiem krytyki sieci SamiSwoi i nazwanie jej porażką - wybacz autorze ale piszesz kompletne bzdury. Uważam tę sieć za WIELKI SUKCES ! Podaj prosze oferte tańszych połączeń prepaid poza Sami Swoi biorąc pod uwage koszt na m-c około 20 zł. Takiej oferty nie bo ta sieć jest najtańsza Mam się bawić w krótkie kody w TakTak lub SimPlus (team) które kosztują po kilka zł ? Może powiesz że POP jest lepszy ? Jestem w "SS" od 18 m-cy i nie mam problemów. Te niby 30 dni problemów są grubo przesadzone, w tym czasie może kilka razy był problem z połączeniem za "1" razem i niewłaściwy stan konta po doładowaniu ale naprawde nie miało to większego znaczenia dla użytkownika. Nie ma również problemów z MMS czy połaczeniami z zagranicy. Tu są jasne i proste reguły bez zabawy w jakieś wysyłanie SMS żeby było "niby" taniej.Dlaczego nie napiszesz że od pewnego czasu jak doładujesz konto w odpowiednim czasie dostaje się 5 zł gratis ?

  • 0

    285.  2006-11-14 19:18:56

    Sami Swoi FUN: a czym się objawia sukces? Bo dla mnie ilością osób, które skorzystają z danej usługi. Cennik nie ma tu absolutnie nic do rzeczy, to tylko jeden z elementów, które MOGĄ zadecydować o sukcesie, ale wcale nie muszą. Ewidentnie nie zrozumiałeś o co mi chodzi i pomieszałeś pojęcia - przeczytaj, proszę, mój felieton jeszcze raz, a potem WSZYSTKIE (także moje) komentarze pod nim.

  • 0

    286. ~~Sami Swoi FUN  2006-11-16 09:25:07  host: dopkrak.dop.krakow.pl

    Co do felietonu to skupiłem się tylko na opinii SamiSwoi którą uznałem za krzywdzącą.Innych wątków poruszanych w artykule nie oceniam bo nie miałem doczynienia z abonamentem PLus-a i innymi usługami. Przy wyborze kieruje się ceną usług i dalej uwazam że nie ma nic lepszego. Zgoda sukces powinien być większy niż jest teraz ale wynika on w dużej części z mentalności ludzi : "bo znajomi mają TAKTAK lub POP" i co z tego? "Eee SamiSwoi co to za sieć ?, to chyba tylko na wsi działa " . Ludzie nie kierują się racjonalnym wyborem lecz opinią swojego środowiska i potem płacą więcej ale są dumni bo mają TakTak/POP. Muszę tez pochwalić działanie BOK, ostatnio do nich dzwoniłem ~ 20.00 (pierwszy raz) i była bardzo miła,szybka i skuteczna obsługa. Inna sprawa że pre-paid konkurencji wszedł znacznie wcześniej na rynek i "SS" musi mieć troche czasu żeby to nadrobić. pozdrawiam

  • 0

    287.  2006-11-16 12:17:29

    Sami Swoi FUN: ale co ma atrakcyjny cennik do sukcesu, bo dalej nie rozumiem??? Ja nie pisałem w materiale o cenniku, tylko o WIZERUNKU. SS jest tylko pół roku krócej na rynku niż Heyah...

  • 0

    288. ~Sami Swoi FUN  2006-11-17 08:11:46  host: dopkrak.dop.krakow.pl

    Heyah wprowadził prawdziwą rewolucje cenową na rynku i sam wtedy zrobiłem migracje z POPa->HEYAH. W krótkim czasie było wtedy > 1 mln prepaidów i to też do dzisiaj zatrzymało ludzi. Inna sprawa że Heyah to zupełnie inna grupa docelowa -> młodzież. Mają super tanie SMS-y a teraz gdzieś na reklamach było że 0 gr i to jest ważny argument bo młodzież uwielbia SMS. Ja niestety wole zadzwonić niż SMS-ować.

  • 0

    289.  2006-11-17 10:34:17

    Sami Swoi FUN: ale felieton wcale nie jest o tym! Jest o zupełnie czymś innym! Mylisz pojęcia...

  • 0

    290. ~darkos  2006-11-23 20:47:10  host: asr60.neoplus.adsl.tpnet.pl

    korzystam z dwóch ofert era fun i simplus. Oto moje spostrzeżenia. Jeżeli weźmiemy kalkulator w dłoń to sprawa jest dosyć prosta. W era fun podpisujemy umowę na 2 lata i dostajemy tel za 1zł nokia 1600. Zeby wypełnić umowę musimy przez dwa lata 8 razy doładować po 50zł czyli 400zł. w plusie minimum 24razy czyli róznica olbrzymia. W erze czas sumuje się do jednego roku w plusie nie. Jest to istotna różnica przynajmniej dla mnie. W erze tanie jednostki nie kasują się po ukończeniu miesiąca w plusie tak. W simplusie również tanie rozmowy nie są na stacjonarne w erze dotyczą również stacjonarnych. Podsumowując dziwie się ludzią co wybierają mix a nie erafun nie mając telefonu.

  • 0

    291. ~Poke  2006-11-27 11:50:30  host: 80.50.40.250

    Z Polkomtelem nigdy nei mialem dobrych stosunkow. Probowano odemnie wyludzic znaczna kwote pieniadzy. Oczywiscie bezprawnie. Gdy zagrozilem sadem nagle zerwano kontakt. Nawet slowa przepraszam. Trudno nazwac ta firme inaczej niz "bandyci". Polkomtel to dla mnie przedsiebiorstwo przestepcze.

  • 0

    292. ~SIMPLUS user  2006-11-27 23:16:40  host: proxy10.os1.kn.pl

    Odpowiedz przedstawiciela Polkomtela, jej ton i niemerytoryczna zawartosc, tylko potwierdza zarzuty Pana Witolda dotyczace podejscia tej firmy do klienta ... Podczas awarii platformy SIMPLUS (juz pod koniec tej awarii) bylem swiadkiem (stalem nastepny w kolejce), jak w "Autoryzowanym Punkcie Sprzedazy" Pani z tegoz punktu "wyjasniala" zdezorientowanemu klientowi, dlaczego nie udaje sie doladowac konta w jego telefonie (tzn. klient pytal: "gdzie sa moje pieniadze?"), cyt.: "mamy tu mala awarie od WCZORAJ" (sic!) - nie ma to jak dobry kontakt z klientami, dbalosc o klienta i rzetelnosc w informowaniu o problemach ze swiadczeniem uslug. Po prostu Polkomtel robil wszystko, zeby ukryc te awarie, tj. nie dopuscic do naglosnienia, ze taka awaria ma miejsce - niestety jest to rownowazne z niepoinformowaniem, czyli de facto nieostrzezeniem, klientow o problemach z platforma, a to jest wypisz wymaluj dzialanie na szkode klientow sieci, zgodzicie sie chyba ze mna?

  • 0

    293. ~remik  2006-11-29 10:22:28  host: chello087206151164.chello.pl

    #292: Całkowicie się zgadzam. Dlatego ja się nie zdecydowałem na korzystanie z simplusa. Choć taki pomysł przebiegł mi przez głowę. Obserwując podejście tej sieci do swoich klientów oraz ich słabą ofertę stwierdziłem, że nie chcę mieć z nimi nic do czynienia.

  • 0

    294. ~HACER  2006-12-26 01:52:12  host: aami210.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cze na poczatku chcialem podziekowac calemu zespolowi za to co robia dobrego na tym serwisie Ja terz mam krtyczne podejscie do calej tele komunikacji w Polsce I interesujie sie tym Fakt faktem ze najlepsza ofetrta kart to Era TAk TAk i z plusem nic bym nie mial i nie chcial do czynienia i zgadzam sie calkowicie z Panem Tomaszewskim Zarobisty serwis i jeszcze raz pozdrawiam ludzi pracujacych i terz tych co wypowiadaja sie na opiniach i daja szarej masie nie mowie osobie :) Daja prawdziwe spojrzenie na caly ten szlam np tp sa

  • 0

    295. ~40-stolatek  2008-07-04 10:12:03  host: gvl130.internetdsl.tpnet.pl

    Chciałbym delikatnie wyrazić gniew i wściekłość na poziom obsługi klientów abonamentowych przez POLKOMTEL. Otóż mojej teściowej ( osoba po siedemdziesiątce ) wykupiliśmy abonament w taryfie Kubali 25 + aparat telefoniczny. Pierwszym zgrzytem było uporczywe, parokrotne sprawdzanie danych o teściowej, tzn. obowiązek potwierdzenia z telefonu stacjonarnego !!!! i podanie swojego nr Pesel, adresu zamieszkania - totalna bzdura. Dopiero po interwencji telefonicznej i małej wiązance numer został aktywowany. Przy okazji, chociaż pracownik biura obsługi zarzucił mi nieznajomość postanowień umowy, tzn. w umowie jest klauzula, że operator ma 10 na aktywację nowego numeru ( bzdura, umowa określa ten termin na 7 dni )sam okazał jej totalną nieznajomość. Pracownik Mpunktu zasugerował skorzystanie z promocji "pięciolinia" pozwalającego wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne. Aktywacja została dokonana sms-em i potwierdzona sms-em zwrotnym. I od tego momentu zaczęła się druga odsłona horroru. Pierwsza f-ra obejmująca okres od momentu zakupu telefonu do końca okresu rozliczeniowego nie uwzględniła połączeń wynikających w promocji. Po wysłaniu pisemnej reklamacji wystawionio f-ę korygującą. I wszystko byłoby w miarę ok. gdyby nie gakt, że w kolejnej fakturze za pełny następny okres rozliczeniowy został popełniony ten sam błąd, tzn. połączenia nie objęte okresem poprzedniej reklamacji zostały ponownie wykazane poza promocją. Napisałem właśnie kolejną reklamację, ręce mi się trzęsą znerwów, moja teściowa zażywa środki uspokajające, ja muszę szykować kasę na zapłacenie zawyżonego rachunku i coraz bardziej się upewniam w swoim postanowieniu- w przyszłości każdy inny operator, ale na pewno nie PLUS. !!!

  • 0

    296. ~marcin  2010-01-09 15:54:04  host: ip-94-232-156-192.nette.pl

    ja zaś powiem tyle, czytając tę całą sytuację wpadki polkomtela,żenujace oferty,i słowem ogólne zamieszanie,nie żałuję że opuściłem tego opa, bo kiedyś było dumą się pochwalić że ma się tam abonament a dziś to co raz większy obciach

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-221-73-186.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Z jakiego pokrowca na smartfon korzystasz?

Jak zabezpieczamy telefon przed uszkodzeniem?

 

Zobacz wynik | Opinie (9)

Archiwum Ankiet