Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Paschalis-Jakubowicz: Dlaczego nju mobile będzie sukcesem!

Paschalis-Jakubowicz: Dlaczego nju mobile będzie sukcesem!

Michał Paschalis-Jakubowicz 13 Maja 2013 07:33

12 32
Czytając komentarze na TELEPOLIS.PL po wprowadzeniu nju mobile, nie kryliśmy satysfakcji, że udało się pozytywnie zaskoczyć klientów i nawet lekko sfrustrować konkurencję. Przy okazji dziękuję za słowa uznania, które nas dopingują do dalszej pracy - pisze w artykule dla TELEPOLIS.PL Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor marketingu usług mobilnych Orange Polska.



Nie wierzę w deklarację, że ktoś wcześniej wiedział, czy był przygotowany na ofertę rozmów no limit za 29 zł, a zwłaszcza unikalny mechanizm górnych pułapów 9/19/29, po osiągnięciu których dalej można korzystać z oferty za darmo. Co najwyżej zdawał sobie sprawę z sytuacji, w jakiej znajduje się polski rynek i dokąd zmierza wojna cenowa. Nie mógł jednak spodziewać się, że tak właśnie będzie skonstruowana oferta nju mobile. Brak szybkiej możliwości jej skopiowania pozostaje dużym atutem, w porównaniu np. do no limit za 79 zł z ubiegłego roku.

Pójdziemy tą drogą

Po pierwsze, mieliśmy pomysł na ofertę, która wyróżni nową markę i wyraźnie podkreśli jej "oszczędnościowy" charakter. Koncepcja naliczania opłat tylko do pewnego pułapu, po którym użytkownik będzie mógł dalej za darmo korzystać z rozmów, SMS-owania i dostępu do internetu, występowała już w ofertach różnych operatorów np. KPN czy O2. Jednak tylko w nju mobile zdecydowaliśmy się wprowadzić ją zarówno w prepaid, jak i postpaid. W ten sposób chcieliśmy zrealizować potrzeby użytkowników, którzy nie zawsze z góry wiedzą, jaki abonament jest dla nich odpowiedni, a jednocześnie lubią mieć pewność, że rachunki nie poszybują do góry w sytuacji, kiedy zechcą korzystać więcej niż zakładali. Dodając do tego fakt, że umowę na postpaid można wypowiedzieć w ciągu miesiąca, dostajemy finalnie produkt trafiający również do tych, którzy pragną nie czuć się związanymi długi kontraktami lub nie do końca wiedzą, w jakiej sytuacji finansowej będą za kilka tygodni, czy miesięcy. Wobec niepewności koniunktury, taka elastyczność dotycząca trwania umowy i gwarantująca przewidywalność rachunku, musi cieszyć się popularnością.

Po drugie moim zdaniem polityka wielu marek, spełniających różne potrzeby klientów i skierowanych do różnych segmentów, sprawdza się na polskim rynku. Pragmatyzm naszych obywateli i zamiłowanie do wyszukiwania okazji sprawiają, że tzw. tańsze marki mają w Polsce pole do popisu. Dobrze to wie Volkswagen, który sprzedaje u nas głównie Skody, sukcesy mają też tani ubezpieczyciele i tanie linie lotnicze. Już 13 lat temu zrozumiał to także BRE Bank, wprowadzając na rynek mBank, czyli tańszy i tylko internetowy serwis bankowy, który szybko znalazł naśladowców. Pod względem koncepcji marketingowej nju mobile jest bliski temu ostatniemu przykładowi. Brak subsydiowania telefonów oraz kosztów tzw. dystrybucji naziemnej, które stanowią nawet 50% wartości dwuletniego kontraktu dla klienta oraz oszczędność na obsłudze telefonicznej i e-fakturach powodują, że biznesowo projekt spina się, dając długoterminowe utrzymanie przyzwoitej marży. To powinno przekonać tych, którzy zgłaszali wątpliwości, czy tak atrakcyjna oferta, jak nju mobile nie zostanie wycofana po kilku miesiącach. Nie zostanie, nasze plany sięgają dużo dalej.

Nie mogę też nie wspomnieć, że nju mobile wprowadziliśmy, jako kolejny element realizacji naszej strategii 2013-2015, której celem jest dostosowanie działań marketingowych do aktualnej sytuacji na rynku i utrzymanie pozycji lidera. Chodzi o to, by skuteczniej rywalizować o klientów, dla których najważniejsze są niskie koszty, proste rozwiązania i brak ograniczeń w korzystaniu z telefonu. Walka toczy się o sporą grupę osób, liczonych raczej w milionach kart SIM niż setkach tysięcy. Nowa marka pozwoli nam lepiej do nich trafić i komunikować się innym językiem niż konserwatywny Orange. Bez wątpienia warto przyciągnąć "cenoczułych" klientów innych operatorów, których nigdy nie udałoby się skusić ofertą Orange. Tańsza, ale prostsza ofertowo, marka w naturalny sposób uzupełnia nasze portfolio, ponieważ mamy pełną świadomość, że nie wszyscy nasi klienci będą chcieli i mogli korzystać z priorytetowych dla nas usług konwergentnych typu Orange Open.

Dlaczego przed majówką?

Pod względem cenowym, oferty poszczególnych operatorów stały się bardzo porównywalne. Ubiegły rok był marketingową zabawą w kopiowanie. Wszyscy pilnowali się nawzajem. Oczywiście, w zależności od danej promocji, oferty dla przenoszących numer czy odnawiających umowę, mają mniejsze lub większe różnice pod względem liczby minut, SMS-ów, czy cen telefonów, ale uśredniony koszt dla klientów jest już porównywalny. Nawet oferty Play, które dopóki mogły korzystać z asymetrycznych MTR, były rzeczywiście tańsze, teraz stały się bardzo podobne do ofert W3. Pozostała im jedynie percepcja taniości i "Janosikowy" image. Dlatego na rynku opanowanym przez podobne do siebie oferty, pojawiła się szansa dla nowej, inaczej spozycjonowanej marki. Wykorzystaliśmy ją z sukcesem. Nie jest też przypadkiem, że wprowadziliśmy nju mobile niemal równo w rok po rebrandingu TP na Orange i starcie w pełni konwergentnego Orange Open. To konsekwencja naszego długoterminowego podejścia i starań o to, żeby systematycznie podążać szlakiem innowacyjności.

Wprowadzenie tak rewolucyjnych ofert, jak nju mobile musi wywołać reakcje konkurencji i oczywiście spodziewamy się ich. Z czasem pewnie doczeka się ona skopiowania, ale liczy się to, kto wprowadził ją jako pierwszy. Również dlatego, że dowiódł na co go stać i czego można się po nim spodziewać w przyszłości. Wydaje mi się mało prawdopodobne, by ktokolwiek zrobił to pod własną, główną marką. Potwierdza to przykład oferty Red Bull Mobile i zapowiedzianej odpowiedzi T-Mobile pod marką Heyah. Oznacza to, że tworząc nju mobile, wykreowaliśmy de facto drugi, równoległy świat ofert komórkowych pod submarkami dużych operatorów. Bez długich umów, z no limit na poziomie połowy tego, co w podstawowych ofertach. Jesteśmy pierwsi i dołożymy starań, żeby w tej nowej kategorii być długo liderem.

Partnerem działu Dyskusje o rynku jest Orange Polska.
Dodaj do:
w sumie: 150
  • 0

    132. ~darek  2013-05-20 18:30:07  host: ip-37-209-133-53.free.aero2.net.pl

    Dlaczego nju mobile będzie sukcesem? Odpowiedź: Bo tak postanowił Zarząd!

  • 0

    133. ~  2013-05-22 13:25:19  host: public-gprs47489.centertel.pl

    To prawda, że jest opłata aktywacyjna 200zł za włączenie nolimitu w NJU? Jakaś paranoja...

  • 0

    134.  2013-05-22 13:45:27

    133: nie, to nieprawda. 200 zł płacisz TYLKO w momencie, kiedy zamówisz sobie papierowy rachunek.

  • 0

    135. ~  2013-05-22 14:35:18  host: public-gprs47489.centertel.pl

    Czyli w porządku. Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. A jak właściwie jest z tym dzwonieniem nolimit? Bo przyznam, że nie do końca przemawia do mnie strona NJU. Czy płacę z góry te 29zł za włączenie nolimit czy raczej ładuję sobie tel. dowolnymi kodami, gadam za jakąś stawkę (jaką?) i po prostu kasa przestaje schodzić z konta po przegadaniu 29zł? Czy liczy się miesiąc kalendarzowy czy miesiąc liczony jest od momentu wykonania pierwszego płatnego połączenia? I ostatnie pytanie: w jaki sposób zmienić taryfę na NJU będąc w POP lub One? Nie umiem nic o tym znaleźć. I czy to prawda, że po przejściu przepadają środki z konta głównego? Dużo tych pytań, ale myślę, że nie tylko ja je mam i gdyby ktoś w temacie zechciał odp. to wiele osób byłoby zadowolonych. Dziękuję serdecznie.

  • 0

    136.  2013-05-22 14:36:51

    To jest abonament, czyli miesiąc to okres rozliczeniowy. Dzwonisz po 19 groszy aż do osiągnięcia limitu 29 zł - więcej za gadanie nie zapłacisz, ale jak wygadasz mniej niż 157 minut, to zapłacisz mniej niż 29 zł. Wygadasz 100 minut - zapłacisz 19 zł. Wygadasz milion - zapłacisz 29 zł. Nic nie musisz aktywować.

  • 0

    137. ~  2013-05-22 14:40:15  host: public-gprs47489.centertel.pl

    I jeśli faktycznie jest prawdziwy nolimit za 29zł to nie rozumiem idiotycznych komentarzy, które to krytykują. To chyba konkurencja się burzy, że można gadać 24/7 za grosze bo to chyba raczej normalne i dążyliśmy do tego od parunastu lat z zazdrością patrząc na oferty operatorów w Kanadzie (już z 10 lat temu były tam oferty typu "po 18.00 licznik stop") czy Chinach (5000 min. do wszystkich za 20 dolców/mc). A podnieść nie podniosą bo reszta opów będzie musiała wystawić podobne oferty i to gwarantuje, że cena nigdy nie wróci do poziomu 70-90zł.

  • 0

    138. ~  2013-05-22 14:47:31  host: public-gprs47489.centertel.pl

    Dziękuję Witku. Ale dalej nie rozumiem - abonament w ofercie na kartę? Czy może jednak trzeba coś podpisać na zasadzie Mixa? Stawka 19gr? Jak dla mnie rewelacja. Dobra oferta dla mało gadających, a jak się rozgadają to... licznik stop po 150 min. Chyba naprawdę spróbuję, zwłaszcza że ładowanko za 50zł daje aż 6 miesięcy ważności wychodzących. Czyżby Orange zaczął myśleć w końcu? Nie zdziwię się jak wyleciało parę osób z marketingu i przyjęli konkretnych bo prostota i atrakcyjność tej oferty wręcz nie pasuje do Orange...

  • 0

    139.  2013-05-22 21:46:11

    123 - bo to prosta i tania oferta?

  • 0

    140.  2013-05-22 21:59:26

    137 - no właśnie nie bardzo można 24/7 ;-) Cena nigdy nie zeszła do 29 - to promocje wszystko są i w ogołoconym zakresie - vide komentarz 123. 138 - doczytaj regulaminy, bo widzę, ze mimo, ze miesiąc oferta jest, niektórym ciężko skumać o co chodzi ;-)

  • 0

    141. ~  2013-05-22 22:43:52  host: public-gprs47489.centertel.pl

    Cytat: "kupiłem starter za 5zł - uruchomiłem no limit też trzeba doładować za 5zł i po dobie rozmów z 1 nr - potrzebowałem porozmawiać z t-mobile. Otrzymałem sms: "W związku z naruszeniem PKT 5.1. Regulaminu oferty nju na kartę wypowiadamy umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. LUDZIE przecież pod: "5.1. nie generować sztucznego ruchu telekomunikacyjnego, to jest w szczególności ruchu nie służącego wymianie informacji, ruchu, którego wyłącznym celem jest uzyskiwanie pewnej puli (liczby lub czasu trwania) połączeń telekomunikacyjnych zarówno w sieci nju mobile jak i pomiędzy siecią nju mobile, a innymi sieciami telekomunikacyjnymi;" można podpiąć wszystko. Nadmienię że między połączeniami były przerwy! Dzwoniłem w tym czasie na kilka innych nr gdzie połączenia były po około 1 minuta - może było ich z 5. Czy Nju-Orange myśli że ktoś to włącza na cały dzień + aktywacja = 4 zł żeby nie rozmawiać - chyba właśnie po to żeby połączenia trwały godzinami! Zabrali mi przy tym 6 zł jakie zostało na kolejne dni po aktywacji usługi "do wszystkich". Pal sześć te pieniądze - nie o to tu chodziło. Zrobiłem szybki test i już wiem że ze swoim złotym nr nigdzie się nie ruszam - nie do Orange!"... czyli jednak podziękuję za NJU. Jeśli mam się po każdej rozmowie lub w trakcie zastanawiać czy jestem już zaliczony do grona oszustów (ukłony dla Wojtka "fraud" J.) czy może jeszcze nie... śmiechu warte. Net najlepszy w Orange ale gadanie bez limitów to jednak tylko Play... co prawda rozłączają w stałych okresach czasu i jest to bodajże 2h, ale wznawia się i gada dalej. Za 10zł/mc przegadane ze 200h w ten sposób bez żadnych problemów, w dzień i w nocy.

  • 0

    142. ~  2013-05-25 08:40:49  host: 5-226-73-91.ip.netia.com.pl

    bedzie jak zwykle w orange reklama duza a zysk mały , nie rozumieja klientów skad my to znamy i jakie to francuskie

  • 0

    143. ~  2013-05-26 12:54:53  host: public-gprs543807.centertel.pl

    @123 w Nju z rachunkiem działa połączenie oczekujące oraz można włączyć przekierowania. Tylko pamiętaj, że przekierowania nie zaliczają się do no-limit.

  • 0

    144. ~  2013-05-26 13:06:23  host: public-gprs543807.centertel.pl

    @138 nie łącz oferty Nju z rachunkiem z ofertą Nju na kartę, bo w Nju z rachunkiem masz abonament min 9zł, a nie więcej niż 29zł za połączenia głosowe na numery krajowe. Z kolei ważność konta dotyczy oferty na kartę i tam jest inna zasada działania no-limit. @141 jeśli dzwonisz głównie w ramach sieci to po co zmieniać ofertę, np. Formuła S za 9zł albo Play Na kartę z darmówkami w Play lub zakup za 10zł stanu darmowego będzie praktyczniejszy i bezpieczniejszy, bo przy 400 min dziennie w Nju zapewne miałbyś blokadę za "generowanie sztucznego ruchu". Choć nie przeczę, że generowanie prywatnie ruchu na poziomie 400 min dziennie kwalifikuje się do leczenia, bo to już jest uzależnienie i to dość poważne.

  • 0

    145. ~PWO  2013-05-29 12:09:14  host: 78.10.75.166

    Witam, Mało kto wie, że przeniesienie numery zalezy od zakonczenia swiadczenia uslug u dotychczsowego opratora z zachowaniem okresu wypowiedzenia (dla abonamentu)..... Dodatkowo nie dziwi mnie fakt, ze jest wysoka oplata za fakture na papierze 200PLN. Siec ma byc tania i e-faktura nie kosztuje zbyt wiele... Dla mnie rozwiazanie super, choc szkoda, ze zarabia Francja :-)

  • 0

    146. ~enkai  2013-06-04 01:59:04  host: 89-74-64-254.dynamic.chello.pl

    Warunkiem upustu 200 zł za aktywację jest rezygnacja z papierowego rachunku na 24 miesiące, która jest wyrażona jako korzystanie z elektronicznej formy rachunku przez 24 miesiące. Jest to więc de facto oferta terminowa z karą umowną za "rozwiązanie" w wysokości 200zł.

  • 0

    147. ~  2013-06-04 17:19:32  host: user-188-33-81-232.play-internet.pl

    enkai puknij się mocno w głowę to może coś się poprzestawia w tych szarych komórkach. Ile można wałkować jedno i to samo, a nadal trafiają się ludzie, którzy nie potrafią samodzielnie myśleć i nie rozumieją prostej sprawy. Umowę możesz zerwać w dowolnej chwili, choćby po 1 miesiącu i nie zapłacisz żadnej "kary" jeśli przez cały czas trwania umowy będziesz korzystać z eFaktury.

  • 0

    148. ~  2013-06-04 17:26:06  host: user-188-33-81-232.play-internet.pl

    145 przenieść numer z abonamentu innej sieci do nju z rachunkiem możesz nawet w tzw. 1 dzień ale to abonent odpowiada za ewentualne wcześniejsze zerwanie umowy przed zakończeniem okresu promocyjnego lub okresu wypowiedzenia zgodnego z umową u innego operatora. W Nju z rachunkiem nie ma cyrografu, więc nie wchodzi w grę kara za przedwczesne zerwanie umowy, jak już to możesz zapłacić extra 9zł jeśli nie zachowasz okresu wypowiedzenia przewidzianego umową.

  • 0

    149. ~enkai  2013-06-05 11:17:56  host: 89-74-64-254.dynamic.chello.pl

    Pożyjemy, zobaczymy. Gdybyś nie był tylko rozwrzeszczanym licealistą i dysponował majątkiem większym niż 20 zeta na doładowanie miesięcznie, mógłbyś swoje słowa podeprzeć zobowiązaniem do pokrycia strat spowodowanych twoją wątpliwą interpretacją.

  • 0

    150. ~karol  2013-06-06 18:25:51  host: pestilence-39.core.ynet.pl

    a ajk nie wysyłam sms ani nie korzystam z netu a duzo rozmawiam to zapłace 29pln ?

  • 0

    151. ~  2013-06-08 23:55:14  host: c176-50.icpnet.pl

    @enkai, nie masz racji, choć inni Ci to wytłumaczyli to Ty nadal swoje i nie dajesz za wygraną ;) @karol jeśli tylko dużo dzwonisz na krajowe numery komórkowe i stacjonarne to zapłacisz 29zł.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-85-20.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet