Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka

Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka

Witold Tomaszewski 31 Października 2013 21:48

16 13
Ostatnio popularne stało się sądowe kontestowanie reklam operatorów komórkowych. Najpierw Orange, teraz T-Mobile. Najśmieszniejszą rzeczą jest to, że zapanowała moda na składanie wniosków hurtowo w sądach w różnych miastach. Takie Kielce, Opole czy Wrocław mogą się czuć dowartościowane.



Operatorzy mocno zawężają portfolio swoich taryf. Niedługo każdy z nich będzie miał po trzy, z czego już "środkowa" będzie miała w cenie poniżej 50 zł połączenia bez limitu do wszystkich sieci. Coraz trudniej będzie telekomom się od siebie odróżnić. Usługi dodatkowe ciągle raczkują, wszyscy z nimi eksperymentują, ale to ciągle margines. Jedni stawiają w promocji swojego wizerunku na jakość, inni na cenę. Wygra ten, który ze swoim przekazem skuteczniej trafi do konsumenta wbijając mu do świadomości, że to jego powinien wybrać, bo w całym rozrachunku jest lepszy niż pozostali. To tu się rozgrywa walka, to tu wszyscy sobie patrzą na ręce.

Niedawno Orange w sądach w kilku miastach złożył wnioski o zaprzestanie reklam usługi Plus Internet jako szybszej od Neostrady. Dwa wnioski zostały odrzucone, bo choć trudno tak naprawdę porównywać usługi mobilne i stacjonarne, to jednak Polkomtel sprytnie wykorzystał w pełni prawdziwe wyniki pomiarów Speedtestu. Orange po przegranej pokazał jednak klasę i dowcipnie odgryzł się konkurentowi mówiąc, że LTE ma małego transfera.

Zobacz: Serce i Rozum śmieją się z "małego transfera" [wideo].

Teraz przyszła kolej na T-Mobile, któremu nie w smak były reklamy Play o sieci 4G LTE. Zupełnie nie rozumiem jednak tego zdania z informacji prasowej madżentowego operatora: Play reklamuje nową technologię w całej Polsce, również w miastach, gdzie usługa na pewno nie zostanie uruchomiona do końca 2013 roku. Czy w takim razie podobnego pozwu powinno obawiać się UPC, które operuje tylko w wybranych częściach kraju, a reklamuje się w głównych stacjach telewizyjnych? Czy T-Mobile ogranicza zasięg swoich reklam tylko do obszaru, gdzie ma zasięg? Jak wystartuje z LTE, to będzie postępował tak, jak sam tego wymaga od Play? W wypadku testu jakości sieci komórkowych, T-Mobile bardzo naciska na mobilność, a tu zachowuje się tak, jakby LTE było technologią stacjonarną, do której nikt poza rdzennymi mieszkańcami wybranych obszarów dostępu mieć nigdy nie będzie, bo migracja ludów nie następuje.

Zobacz: Sąd zakazał P4 emisji reklam nt. sieci 4G LTE.

Nie tak dawno pisałem, że Psy szczekają, karawana jedzie dalej. I tak jest. Play robi swoją robotę, orientujący się o co w tych reklamach chodzi liczeni są w pojedynczych procentach, cała reszta przyswoi przekaz związany z siecią 4G LTE. Akurat ta reklama, moim zdaniem, niekoniecznie nadaje się do zdjęcia z anteny. O wiele lepsze kwiatki można znaleźć na stronie 4glte.play.pl, gdzie przy pokazaniu różnicy prędkości poszczególnych technologii, przy HSPA+ pokazano czas dla średniej prędkości w sieci P4, a dla LTE - maksymalnej. Uczciwe porównanie gruszek do jabłek.

A najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że półtora roku temu to Play nie podobały się reklamy T-Mobile, które uderzały w jego wizerunek multimedialnego i najtańszego operatora. Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka...

Zobacz: Play vs. T-Mobile: wojna na smartfony z finałem w sądzie.
Dodaj do:
w sumie: 53
  • 1

    35.  2013-11-02 21:46:30

    czasem mnie zastanawia, jak operator kieruje swoje oferty do produkcji reklam, to nie przychodzi im na myśl, że może się pojawić problem i ktoś z W3 pójdzie na drogę sądową i przegra bądź wygra? i co z tego ? dla sieci nic, a klient odczuje to po rachunkach. Niech się zajmą dobrą ofertą, nawet bez reklamy da się sprzedać! Wydaje mi się że są sieci które zapominają o klientach a liczy się ilość wniosków w sądach. a te żałosne 4G w Play już mi bokiem wychodzi.

  • 1

    36. ~joasiab21  2013-11-02 22:27:08  host: 83.1.81.90

    Reklama dźwignią handlu to fakt,jednak nie każdy umie z tego instrumtntu skorzystac. TNie tak dawno to właśnie Plus z Orange toczyli potyczki z których tak naprawdę Orange níc nie ugrało. Sąd nie źakazał Plusowi emisji reklamy. Mimo iz Orange swoim postępowaniem chciała nadszarpnąć wizerunek Plusa w oczach abonentow tej sieci to moim zdaniem nie do konca to Orange sie udało..

  • 1

    37. ~  2013-11-03 04:36:06  host: user-46-113-128-41.play-internet.pl

    @18 http://www.speedtest.pl/test/71063587 to wynik przy zasiegu w tej chwili -106dBi przy zasiegu ok -90dBi jest D: 45Mb/s U: 25Mb/s

  • 0

    38. ~Dino  2013-11-03 12:08:27  host: aayg26.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~36 akurat tu bym trochę inaczej przedstawił sytuację: sprzedawanie ofert uwzględniające LTE, którego de facto jeszcze nie mają wdrożonego dla szerszej klienteli, dodatkowo oferta skierowana dla mieszkańców kilku miast raptem... Jak widać sądy podzieliły te uwagi.

  • 1

    39. ~Nestaa  2013-11-03 14:01:01  host: apn-77-113-100-124.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie ma co kryć, że każdy sprzedawca chce namówić konsumenta do skorzystania z jego usługi. Uważam, że takie "prześciganie się" w reklamach jest niestety nieco niekorzystne. Widać w nich niestety, że operator wyżej wymienionych sieci jest bardzo zdesperowany. Niemniej jednak Plus podał prawdę na temat speedtestów - tutaj nie ma się do czego przyczepić.

  • -1

    40. ~fequbi  2013-11-03 14:27:52  host: abtf152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie no spoko jest oferta LTE plusa. Reklama trochę ostra ale z prawdą. Orange odpowiedział z humorem na atak ale co dalej będzie to zobaczymy. Jak dla mnie na 1 miejscu jest plus na 3 t-m, orange i heyah a na końcu play ile w ogóle musi play kasy dawać sławnym aktorom by jego reklamowali lol co chwile ktoś inny, beznadzieja

  • -1

    41. ~Łukasz-ek  2013-11-03 21:32:57  host: 37.202.41.226

    Orange porywa się z motyką na słonce :P. Zamiast oferować swoim klientom jakieś konkurencyjne oferty próbuje zaszkodzić( na szczęście z marnym skutkiem) Polkomtelowi. Orange powinno przestać wymyślać głupie reklamy bo to tylko szkodzi wizerunkowi firmy.

  • 1

    42. ~Piotrek  2013-11-04 09:36:52  host: 37.30.221.121.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Oni sa śmieszni z tymi swoimi sądami - sądzą się o przekazy o marketingową papkę którą próbuję wbić do głów "ciemnego ludu" - ciemny lud wszystko kupi aby było tanie kolorowe prestiżowe trendy lub po prostu działało zgodnie z potrzebami użytkownikow. A co do śmiechów z małego transfera - Orange zapomniało że też ma internet mobilny i że jego mały tarnsfer jeszcze poddawany jest kompresji - wszystko Qjakości szczęśliwych użytkowników

  • 0

    43. ~Kiros  2013-11-04 14:33:55  host: user-5-173-148-173.play-internet.pl

    ~42 wiesz irytujące jest po prostu żerowanie na ludzkiej niewiedzy, 4G to oni reklamowali, że mają od początku ;) kto sie znał to pukał się w czoło widząc reklamy uber 4G z max transferem 7.2 mbit (którego de facto nigdy nie widziałem). A sprzedaż od miesiąca abonamentów pod LTE które jeszcze nie wystartowało, sam to oceń proszę.

  • 1

    44.  2013-11-05 17:34:03

    Reklama reklamą a głowę na karku mieć trzeba... i zanim się w coś zainwestuje poczytać dokładnie co i jak...

  • 1

    45. ~  2013-11-05 19:55:10  host: user-94-254-144-130.play-internet.pl

    @43 a ja odziwo bardzo czesto na zasiegu macierzystym playa osiagam 7mbps na telfonie. W tym samym czasie na zasiegu pozostalej 3 mam 2mbps, zapewne zlimitowane to jest umowa roamingowa. Ale na playu czesto 7mbps wyskakuje (Test apka speedtestu) pierwszybraz sam bylem baaaardzo zdziwiony

  • 1

    46. ~  2013-11-05 19:59:00  host: user-94-254-144-130.play-internet.pl

    Ale zeby nie bylo tak pieknie aktialnie mam cale 1,5 mbps;)

  • 0

    47. ~kw  2013-11-05 21:44:42  host: host207-89-206-35.limes.com.pl

    ciekaw jestem, opinii tych wszystkich krzykaczy, którzy twierdzą, że model biznesowy Playa opiera się głównie na roamingu krajowym. Uważacie że jaki procent ruchu jest obsługiwany przez roaming? 20? 50 czy 80%. Opaujcie się ludzie

  • 0

    48. ~Jonek  2013-11-06 15:07:09  host: user-31-174-52-188.play-internet.pl

    kw zdecydowanie większość wiem co sie u mnie działo po wyjechaniu poza miasto, na ustawieniach automatycznych nie dało sie rozmawiać bo przerywało... W trasę zdecydowanie bardziej wole swój drugi numer w heyah nie ma problemu przynajmniej.

  • 1

    49. ~kw  2013-11-06 21:28:12  host: host207-89-206-35.limes.com.pl

    ja tam obstawiam 20-25%, reszta w sieci własnej

  • 0

    50. ~  2013-11-07 18:18:08  host: apn-37-7-34-152.dynamic.gprs.plus.pl

    Kontestowanie reklam? Weź Ty człowieku czasem zajrzyj do słownika...

  • 0

    51. ~  2013-11-07 18:20:18  host: apn-37-7-34-152.dynamic.gprs.plus.pl

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2564473/kontestacja Ten, który dbał o puryzm w kwestii Polkomtelu nie umie w poprawnym kontekście używać związków wyrazowych oraz nie zna definicji pewnych słów. Orange "pokazał klasę". To ja Ci teraz pokażę tę Twoją klasę: masz małego... rozuma.

  • 0

    52. ~Ola  2013-11-07 21:50:04  host: apn-46-76-36-224.dynamic.gprs.plus.pl

    Reklama w dzisiejszych czasach ma ogromną moc i siłę przebicia. Każdy chce ją wykorzystać na swoją korzyść. Ja jednak oczekuję uczciwości i pokazania prawdy. Nie rozumiem ataków np. Orange na Plusa. Przecież Plus opierał się na prawdziwych danych. Jeśli coś jest zgodne z prawdą to, dlaczego nie użyć tego w reklamie. W końcu o to chodzi, żeby zachęcić do swojej oferty. Często przecież taka walka odnosi przeciwne do zamierzonych skutki. Wiem, że chodzi o wysoką sprzedaż? ale nie można klientom mydlić oczu. My klienci zwracamy dużą uwagę na jakość produktu i lubimy, gdy jasno się o niej mówi. Dlatego chcemy uczciwej reklamy opierającej się na faktach. Oby zawsze taka była:)

  • 0

    53. ~Winter  2013-11-09 21:36:21  host: abyz34.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dziś pierwszy raz zalogowałem się z PLAYA do T-Mobila. Ciekawe czy to samo dotyczy lte...

  • 0

    54. ~Cue  2013-11-14 21:37:31  host: 24-rev223.sejnet.pl

    Orange widzę lubi robić psikusy dla innych operatorów :) . Jeszcze nie dawno robiło dla Netii. Oj pogrążają się bo to teraz u nich wygląda jak antyreklama pobocznych sieci i traci swój magiczny sens. Ale nie ma co :) Swoją antyreklamą robi reklamę dla sieci konkurencji. Orange dawno straciło w oczach ludzi za swoje podejście i pokazują to na każdym kroku. Jak dobrze, że przeniosłem się do Plusa. Neo kiedyś była może i dobra. wiele osób w ciemno poodpisywało umowy na kilka lat w zamian za miesiące za1PLN a po tym okresie uciekają od nich bo ten internet i problemy to koszmar a błękitna linia to istny Sajgon. Zawsze była wina klienta -.- :) Rozum masz mały rozum :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-148-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet