DAJ CYNK

Penetracja telefonii komórkowej w Polsce wzrośnie do 55%

WitekT

Wydarzenia

W Polsce w 2004 r. z telefonów komórkowych będzie korzystać 21 mln abonentów, to oznacza, że 55% Polaków będzie użytkownikami telefonii komórkowej - poinformował ekspert firmy analitycznej Gartner, Jason Chapman podczas wtorkowej konferencji prasowej.

W Polsce w 2004 r. z telefonów komórkowych będzie korzystać 21 mln abonentów, to oznacza, że 55% Polaków będzie użytkownikami telefonii komórkowej - poinformował ekspert firmy analitycznej Gartner, Jason Chapman podczas wtorkowej konferencji prasowej.

Z danych zaprezentowanych na konferencji wynika, że w kolejnych latach tempo wzrostu rynku telefonii mobilnej w Polsce osłabnie i w 2007 roku liczba abonentów zbliży się do 25 mln.

Według badań Gartnera, najbliższe lata na rynku telefonii komórkowej w Polsce będą upływały pod znakiem kontynuacji wzrostu liczby abonentów ze szczególnym uwzględnieniem klientów korzystających z usług przedpłaconych (pre-paid).

Chapman poinformował, że na rynku można się spodziewać także pojawienia się kolejnych marek.

Obecnie na rynku telefonii komórkowej w Polsce jest obecnych pięć marek: Era i Heyah Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), Plus i Sami Swoi Polkomtela oraz Idea należąca do Centertela.

Każdy nowy gracz, który chce zaistnieć na polskim rynku musi się pospieszyć, gdyż konkurencja jest duża, a szanse na zajęcie mocnej pozycji maleją w miarę upływu czasu - powiedział Chapman.

Według planów Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) wyniki przetargów na rezerwację wolnych częstotliwości na UMTS i GSM 1800 mogą być znane najwcześniej na przełomie stycznia i lutego 2005 roku.

Analityk Gartnera dodał, że w 2005 roku na krajowym rynku powinna być zauważalna oferta usług trzeciej generacji.

Chapman poinformował, że światowy rynek telefonii trzeciej generacji powinien także w 2005 roku zanotować zdecydowany wzrost, gdyż rynek ten dynamicznie rośnie.

Na koniec 2004 roku z usług telefonii trzeciej generacji na świecie powinno korzystać 11 mln klientów w 50 sieciach - powiedział.

W Polsce komercyjne usługi trzeciej generacji, na razie tylko na terenie Warszawy, oferuje Plus. Natomiast PTC oferuje telefonię trzeciej generacji tylko do transmisji danych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu