Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły iPlus pilot, czyli droga na manowce

iPlus pilot, czyli droga na manowce

Tom 21 Czerwca 2006 23:45

0 0
Jeśli masz samochód z podgrzewaną przednią szybą, to iPlus pilot nie jest usługa dla ciebie — taki wniosek płynie z kilkugodzinnego używania owej usługi zainstalowanej w iPAQ firmy HP.



21. czerwca Polkomtel zaprezentował dziennikarzom jak działa nowa wspaniała usługa, czyli iPlus pilot. Już na wstępie zapewniono, że po kilku godzinach używania każdy będzie chciał to mieć. Kilka chwil później — już w czasie zapoznawania z samym oprogramowaniem i urządzeniem — mimochodem wspomniano, że w lesie urządzenie nie działa najlepiej i czasami trzeba zwolnić lub wręcz stanąć, by współrzędne miejsca gdzie jesteśmy zostało poprawnie zlokalizowane.

Życie okazało się okrutne dla iPlus pilot. iPAQ, który mieliśmy w samochodzie już na wstępie podawał błędną drogę. Ponieważ miał to być rajd w nieznane, więc zdziwienie pojawiło się dopiero, gdy maszyna po raz trzeci kazała nam skręcać w prawo. W tym wypadku skręt w prawo oznaczał jazdę na południe, zaś cel naszej podróży był gdzieś na północnym-wschodzie. Okazało się, że iPAQ po prostu się zawiesił. Telefon do przyjaciela — jednego z twórców produktu — i restart pomógł. Mapa ponownie się załadowała i można było jechać dalej.

iPAQ zamocowany w uchwycie umieszczonym na przedniej szybie nie jest najlepiej widoczny zwłaszcza w ostrym słońcu. Pozostaje więc słuchanie komunikatów głosowych. A te podawane są z dużym opóźnieniem albo są nieprawdziwe. Dzięki temu użytkownik, czyli nasza załoga, może stwarzać realne zagrożenie dla innych pojazdów, ich kierowców i pasażerów.

Po raz pierwszy cudowna cecha iPlus pilota ujawniła się, gdy z warszawskiego Placu Powstańców Warszawy mieliśmy skręcić w ulicę Świętokrzyską. Akurat byliśmy na prawym pasie, gdy pani zapuszkowana w iPAQ obwieściła, że mamy skręcić w lewo.

Potem arcyprecyzyjne komunikaty pojawiły się, gdy z Wisłostrady wjeżdżaliśmy na Most Toruński. Pani kazała jechać prosto. 1200 metrów prosto. Czyli najpierw w latarnię, potem w barierki, a potem w poprzek jezdni. Kolejna przygoda czekała nas 1200 metrów dalej. Pani z iPAQ krzyczała, że mamy skręcać w prawo, co też uczyniliśmy. Okazało się, że pojechaliśmy znów na południe. Po chwili maszyna zaktualizowała pozycję i pani kazała nam zawrócić. Kilka kilometrów dalej zastosowanie się do poleceń pani z iPAQ doprowadziłoby do tego, że przejechalibyśmy właściwy skręt. Jednak clou tej części przygody z maszyną i programem dopiero nas czekało.

Po wjechaniu na most nad kanałem Królewskim w Nieporęcie pani nakazała jechać 1200 metrów prosto. Polecenie wykonaliśmy. Potem krzyczała, że za 50 metrów mamy skręcić w lewo. Potem nakazała ów skręt. Problem polegał na tym, że żadnej drogi w lewo nie było. Był rów melioracyjny, a za nim las. Szukając skrętu w lewo pojechaliśmy jeszcze kilkadziesiąt metrów. Tym razem było gorzej niż na zjeździe z Mostu Toruńskiego. Pani nie kazała nam zawracać. Pani się obraziła i nic nie mówiła.

Pani przemówiła po kolejnym resecie i znów nas zaczęła prowadzić. Gdy byliśmy na wysokości celu naszej podróży pani zamknięta w iPAQ powiedziała, że za 70 metrów mamy skręcić w lewo. Potem nakazała ów skręt. Tyle, że znów prowadziła nas w rów i stojący za nim płot.

O tym jak iPlus pilot zainstalowany w iPAQ nie działa w lesie pisał nie będę. Za to mogę pochwalić urządzenie za działania na wodach Zalewu Zegrzyńskiego. Bez najmniejszych problemów zostaliśmy naprowadzenie na właściwą boję, na której była przylepiona kartka z dalszymi poleceniami.

Gdy dotarliśmy do celu przedstawiciele Polkomtelu najpierw twierdzili, że pewnie używaliśmy urządzenia pierwszy raz i dlatego nam nie działało. Poparło nas jednak kilku dziennikarzy, którzy także mieli problemy z iPlus pilot w drodze nad Zalew, a zwłaszcza w Warszawie. Potem okazało się, że egzemplarz iPAQ, który mieliśmy spadł kiedyś na ziemie i może nie działać poprawnie. Dostaliśmy nowego iPAQ, by sprawdzić jak działa dobre urządzenie.

I tym razem okazało się, że produkt HP połączony z rozwiązaniem Polkomtelu zawodzi. Pani uwięziona w iPAQ krzyczała, że mamy skręcać w prawo. Tyle, że po prawej był rów. Potem na chwilę zamilkła, a następnie nadal namawiała nas do skręcania w prawo, czyli do rowu. Telefon do przyjaciela — tym razem był to szef projektu, czyli Przemysław Bukato. Panu Przemkowi daliśmy przez komórkę odsłuchać porad pani z iPAQ. Pan Bukato zadał nam wówczas podchwytliwe pytanie:
- Jakim samochodem jedziecie?
- Ford Mondeo.
- Czy ma podgrzewaną przednią szybę?
- Tak.
- To wasze kłopoty są przez tą szybę. To ona zniekształca sygnał. Trzeba będzie w instrukcji opisać taki przypadek.

Dalej jechaliśmy do domu nie słuchając porad pani z iPAQ. Gdybyśmy się do nich dostosowali pewnie Mondeo leżałoby w rowie, a my w szpitalu.
Dodaj do:
w sumie: 23
  • 0

    4. ~  2006-06-22 01:00:24  host: w3cache.tpnet.pl

    T pani zamknięta w pudełku za krzyczenie na klienta powinna zostać wylana z pracy :P
    Jeżeli urządzenie świetnie spisywało się na wodach Zalewy, czy szef projektu po pokazie nie zalecił jeździć z balią pełną wody :)

  • 0

    5. ~wlo  2006-06-22 10:03:09  host: arw132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To typowe przecież jeśli nie ma anteny zewnętrznej albo systemu "dedykowanego" do auta. Afery z tego bym nie robił.

  • 0

    6. ~ro  2006-06-22 10:20:18  host: ip-83-238-208-84.netia.com.pl

    A czy jeżdźą jeszcze na tym świecie samochody bez podgrzewanej szyby ?

  • 0

    7. ~pyp  2006-06-22 10:23:48  host: bdj10.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No to dobre haha :)

  • 0

    8.  2006-06-22 11:04:44

    wlo: afery z tego nie robimy, to luźny i śmieszny felieton o przygodach z iPlus pilot. Przecież napisane było, że na wodzie działa świetnie. Jednak przypadek z szybą powinien być opisany, a Plus dodatkowo powinien postarać się dla klientów z ogrzewanymi szybami o inny zestaw - może GPS @ BT?

  • 0

    9. ~mar  2006-06-22 11:08:32  host: w3cache1.icm.edu.pl

    D@rio@1: co do Cingualar - zabawne jest to, że w USA Vodafone ma udziały w Verizon Wireless, a z Cingular współpracuje France Telecom :)

  • 0

    10. ~Adik  2006-06-22 12:08:09  host: ehb50.internetdsl.tpnet.pl

    Tak samo działają inne GPS. Każdy jest zły jak ma wewnetrzną antene i nieaktualną mape.

  • 0

    11. ~wlo  2006-06-22 13:37:43  host: arw132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    WitekT - nie mówię, że Wy, broń Boże... Jakby uprzedzam opnie, jaki to iPlus i oferowany przez operatora sprzęt jest do d... ;-) Też żartobliwie w sumie.
    Co do oferty - no dają zwykłego palmtopa w sumie. Nie ma co wydziwiać - czy kupiony w ofercie czy oddzielnie (każdy inny - sprawdzone na asusie 636, który ma przecież rozkładaną antenę polepszającą odbiór) tak samo będzie się zachowywał. Z BT będzie jeszcze gorzej - chyba,że montowany na szybie bocznej, z anteną na zewnątrz - inne jak znam użytkowników leżą w schowku. Więc jeszcze gorzej.

  • 0

    12. ~  2006-06-22 14:09:31  host: ip-193-239-80-120.merinet.pl

    jest to zwykły iPAQ z AutoMapą XL i aktywacją w Plusie. Jest to rozwiązanie Plusa, tak samo jak słuchawki Nokii za szybą salonu.

  • 0

    13. ~Robo  2006-06-22 17:05:30  host: bcg46.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niedawno ukazal sie nowy ROM to tego modelu HP. Usuwa on kilka niedomagan tego palmtopa: BLEDNE WSKAZYWANIE POLOZENIA PRZEZ APLIKACJE DO NAWIGACJI, problemy z Bluetooth oraz zawieszaniem i samoistnym resetowaniem. Niestety nie tylko podgrzewane elektrycznie przednie szyby ale tez szyby antyrefleksyjne bez tego podgrzewania stosowane przez Renault i Peugeot utrudniaja odbior sygnalu GPS. Dlatego w przypadku gdy chcemy korzystac z urzadzenia palmtop i GPS w jednym bez stosowania anteny zewnetrznej to najlepiej wybrac urzadzenia z modulem GPS opartym na chipsecie SiRFStar III.

  • 0

    14. ~  2006-06-22 17:27:42  host: net3.pai.net.pl

    Czytając taki opis dochodze do wniosku że Panowie autorzy gubią się w drodze do własnego kibla w domu... Ludzie to ma pomagać a nie zastępować myślenie. Od kilku lat jestem użytkownikiem takiego rozwiązania, przejechałem z automapą całą Polskę kilka razy i w wielu przypadkach okazała się niezastąpiona. Błędy zdarzają się wszędzie i nie da się tego uniknąć w takim produkcie- nie zastąpi on mózgu.A co do produktu fajnie ze ktoś wreszcie zebrał do kupy wszystkie elementy, za moich czasów trzeba było kupić oddzielnie automapę,palma i gps. Brawo dla Plusa-tak trzymać...

  • 0

    15.  2006-06-22 18:25:43

    14: a ja myślę, że Ty za poważnie podchodzisz do życia i tego felietonu. ;) Jakby nie myśleli, to chyba by skręcili z mostu albo do rowu, nie uważasz?

  • 0

    16.  2006-06-22 23:38:34

    ***WitekT, gratulacje za bardzo dobry artykuł, dobitnie wskazujący, co warte są "nowoczesne" technologie. Z autopsji dorzucę Symbian i błędy softowe Nokii np. 6230i, co smutne, nie aktualizowane ;-(

  • 0

    17.  2006-06-23 09:16:21

    @żabcia a co Ty chcesz od symbiana ? Mam n6630 i nigdy mnie zawiodła. Nie wszystko co nowe jest złe, ale zawsze możemy powrócić do epoki kamienia łupanego, prawda ? Tam nic się nie psuje...

  • 0

    18.  2006-06-23 23:05:21

    żabcia: to nie mój artykuł, ani SirmarKa, ani Łukasza Białka... ;)

  • 0

    19. ~żabol  2006-06-27 01:03:04  host: apn-100-189.gprsbal.plusgsm.pl

    żabcia boki mnie bolą ze śmiechu hahahaha najlepiej słuchac muzyki ze szpulowców bo w odtwarzaczach cd po kilku latach padaja lasery :)))))))))) hahahaha jak sie nie znasz to się nie wypowiadaj gdybym symbiana porównał do windowsa ale co tu porównywać

  • 0

    20. ~  2006-07-03 13:46:16  host: apn-100-176.gprsbal.plusgsm.pl

    dla mnie to I tak bez sensu,przeciez podgrzewanie przedniej szyby bylo wylaczone. Iec o co chodzi? Moj kolega ma Mondeo z podg.szyba I auto mapa dziala normalnie. Ma palmtopa I gps lezacy obok lewarka do skrzyni biegow.

  • 0

    21.  2006-07-04 12:10:53

    GPS GPS-owi nierówny. Pewnie Twój kolega ma urządzenie na SirfIII...

  • 0

    22. ~  2006-07-13 14:22:21  host: pp3.aduro.pl

    "Ludzie to ma pomagać a nie zastępować myślenie. Od kilku lat jestem użytkownikiem takiego rozwiązania, przejechałem z automapą całą Polskę kilka razy i w wielu przypadkach okazała się niezastąpiona. Błędy zdarzają się wszędzie i nie da się tego uniknąć w takim produkcie- nie zastąpi on mózgu"

    No to się dużo mylisz panie xx. Ja mam fabryczną nawigację VW. Takie szopki jakie sa opisywane w felietonie są nie do pomyślenia!!! Jeżeli chodzi o myślenie to moim zadaniem jest zarezerwowanie sobie odpowiedniego pasa ruchu, o czym dostaję odpowiedni komunikat 300 m wcześniej. Reszta prowadzenia niczym się nie różni od jazdy w znanym terenie (bo skręcić w prawo mogę bez żadnych przygotowań). I system nie traci kontaktu bez względu na zabudowę terenu i warunki atmosferyczne (jak ginie sygnał z satelity to posiłkuje się wewnętrznym kompasem, a przejechaną drogę oblicza z sygnałów ABS). Antena leży na podszybiu.
    Palmtopowe systemy nawigacyjne to jest bardzo uboga namiastka prawdziwego rasowego systemu nawigacji pokładowej (fabrycznej samochodu) i powinna być traktowana jako ciekawostka, a nie narzędzie.

  • 0

    23. ~  2006-07-22 04:34:17  host: 217.196.232.225

    ~ro 2006-06-22 10:20 ip-83-238-208-84.netia.com.pl
    A czy jeżdźą jeszcze na tym świecie samochody bez podgrzewanej szyby ?
    Wiekszosc samochodow jezdzacych po drogach jest bez podgrzewanej szyby!!! Nie chodzi o tylna tylko przednia szybe - takie malutenkie cieniusienkie paseczki wtopione w szybe.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-22-61-134.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet