Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Fallacher: ważniejsze jest dbanie o klientów niż walka z konkurencją

Fallacher: ważniejsze jest dbanie o klientów niż walka z konkurencją

Witold Tomaszewski 22 Maja 2016 21:00

9 42
Nowy prezes Orange Polska urzęduje w alejach Jerozolimskich od początku maja. Jean-Francois Fallacher zdążył już zapoznać się z firmą i udzielić pierwszego wywiadu TELEPOLIS.PL.



Zobacz: Jean-François Fallacher nowym prezesem Orange Polska.

Jakie są różnice pomiędzy rynkiem telekomunikacyjnym w Rumunii, z której Pan przychodzi, a w Polsce?

Przede wszystkim różnica jest w wielkości. Polski rynek jest niemal trzy razy większy pod względem wartości. Nad Wisłą rynek jest równie, a może nawet i bardziej konkurencyjny, z czterema operatorami komórkowymi podobnej wielkości. W Rumunii też jest czterech graczy, ale najmłodszy jest wyraźnie mniejszy od pozostałych. Na rynku rumuńskim jest duże rozdrobnienie operatorów stacjonarnych. Ale popyt na usługi telekomunikacyjne w obu krajach jest taki sam.

A różnice na poziomie marketingowym?

Odpowiem: i tak, i nie. W Rumunii działają globalne marki: Vodafone, T-Mobile, Orange. Podobnie jest w Polsce. Z jednej strony mamy globalne strategie, z drugiej dostosowujemy działania marketingowe do lokalnego rynku.

Jaki jest pański "bilans otwarcia" w Polsce?

Polska nie jest dla mnie nowym rynkiem, bo w latach 2005-2009, pracowałem jako konsultant dla jednej ze spółek Grupy Orange - Sofrecom. Bywałem kilka razy w roku. Polska jest krajem podobnym do Europy Zachodniej, szczególnie Warszawa, która ma bardzo rozwiniętą infrastrukturę. W Rumunii jeszcze tak nie jest.

Poza Warszawą nie jest już tak różowo...

W każdym kraju jest różnica pomiędzy stolicą i kilkoma dużymi miastami, a pozostałą częścią kraju. Tak jest w Rumunii, tak jest i we Francji.

Z jakiej spuścizny Bruno Duthoit jest Pan najbardziej zadowolony?

Po pierwsze mamy największą w kraju bazę klientów. Po drugie, świetną ekipę mądrych i znających się na biznesie pracowników. Orange to nie tylko technologia, ale ludzie - ci w obsłudze klientów czy ekipach technicznych. Po trzecie, duże inwestycje w sieć stacjonarną FTTH i mobilną 4G/LTE, dokonane w ostatnich latach i zaplanowane na kolejne, które zaspokoją rosnące oczekiwania klientów zwłaszcza na transmisję danych. Światłowody i konwergencja usług to dla nas priorytety. Nie można też zapomnieć o postępie w obsłudze klientów i większej satysfakcji z usług Orange.

A kiedy będzie widać pierwszy "odcisk" pańskich decyzji w firmie?

Orange Polska to duża firma, nie da się jej zmienić w dwa miesiące. W Rumunii byłem 5 lat i udało się przywrócić firmę do wzrostów, ale nie stało od razu. Co do Polski jestem optymistą, pomimo bardzo dużej konkurencji.

Czyli jest Pan raczej fajterem...?

Można tak powiedzieć, ale dla mnie ważniejsze jest dbanie o klientów, niż walka z konkurencją. To klucz do sukcesu.

Czy pasywne elementy sieci takie, jak maszty czy sieć miedziana, to ważne aktywa dla operatora? Może Orange rozważa oddanie ich w zarządzanie zewnętrznej firmie albo może nawet ich sprzedaż?

W tym momencie nie mamy takich planów. W Polsce sieć i infrastruktura są dla nas kluczowymi aktywami, która pozwalają na dostarczanie klientom usług wysokiej jakości.

Orange ma internet stacjonarny i mobilny, ma telefonię stacjonarną i mobilną, telewizję, chmurę, prąd, usługi bankowe... Można te usługi pakietować na wiele różnych sposobów. Czy postrzega Pan to, jako Waszą przewagę nad konkurencją? Czy w najbliższych latach sprawi to, że ciężej będzie z Wami konkurować na rynku?

Mamy czterech równorzędnych graczy komórkowych. Ale to prawda, że mnogość usług to nasza przewaga, która pozwala dostarczać klientom lepszą i pełniejszą ofertę. Ale to nie jest tak, że nie mając np. stacjonarnego ramienia będzie się wykluczonym z rynku. Jeden z naszych konkurentów w takich warunkach radzi sobie doskonale.

Boi się Pan Netfliksa, który pokazał bardzo dobre statystyki płacących użytkowników po wejściu na nasz rynek?

Dlaczego mam się bać?

Żeby nie stać się "głupią rurą"?

Dla każdego jest miejsce na rynku i szanujemy każdą konkurencję. Mamy teraz taką ewolucję-rewolucję w oglądaniu telewizji. Ale tego typu serwisy nie mogą istnieć bez dobrych usług dostępu do Internetu. Dlatego bardziej się uzupełniamy niż konkurujemy.

W moim biurze pracuje 100 osób, mamy łącze symetryczne 80 Mb/s. W czasie pracy wiele osób słucha muzyki w streamingu, np. z YouTube, a wszystko działa dobrze. Orange reklamuje się z prędkościami 300 czy 600 Mb/s. Po co?

To oczywiste, że dla komfortu korzystania! Oczywiście możemy zastanawiać się i dyskutować na ten temat, ale proszę pamiętać, że ruch w naszej sieci podwaja się, co roku. Światłowody zapewniają najwyższą wygodę i stabilność działania. To przyszłościowe rozwiązanie już dziś w bardzo dobrej cenie.

Dziękuję za rozmowę.

(wywiad autoryzowany)
Dodaj do:
w sumie: 66
  • 1

    48. ~  2016-05-24 18:46:22  host: user-94-254-129-135.play-internet.pl

    "Nie można też zapomnieć o postępie w obsłudze klientów i większej satysfakcji z usług Orange".

    "Można tak powiedzieć, ale dla mnie ważniejsze jest dbanie o klientów".

    Pan chyba niezłe zioło musiał wypalić.

  • 0

    49. ~Wizard  2016-05-24 23:45:09  host: apn-46-77-124-67.dynamic.gprs.plus.pl

    szkoda ze dziwnym trafem oferta orange jest coraz gorsza jakie dbanie od czasów IDEA jestem z nimi ale chyba ostatni numer zabiore we wrzesniu bo totalnie nic nie sa w stanie sensownego na abonamnet BEZ TELEFONU zaproponowac by przebic nju. virgin itd MASAKRA

  • 1

    50. ~  2016-05-26 22:10:35  host: user-164-127-0-145.play-internet.pl

    Ale że co? Wyłączą w końcu DLM?? Czy wzorem t-mobile będą wprowadzać opłaty za byle głupotę? ;)

  • 2

    51. ~GUMIS76  2016-05-27 00:10:21  host: user-94-254-176-200.play-internet.pl

    "Dbanie o klienta" :D gdyby dbali to bym pozostał i na końcu ich dbania nie przenosił bym numeru stacjonarnego do P4 gdzie za 19,99 jest wszystko prócz internetu za free, więc niech nie gada bzdetów.
    Orange ma w nosie swoich abonentów i nie liczy się z ich zdaniem, więc im pokazałem gdzie raki zimują za połowę ceny mam nie limitowane rozmowy z komórkami i stacjonarnymi.
    Powtarzam się ale to ma sens.
    I w tym mam jeszcze prezentację numeru za, którą w Orange trzeba było extra płacić. 3,66 PLN/m-c

  • 0

    52. ~stacjo  2016-05-27 09:15:47  host: 87-205-85-94.adsl.inetia.pl

    ~GUMIS76, ale na stacjonarne do Niemiec już 2 zł. Zależy jakie kto ma potrzeby

  • -2

    53. ~  2016-05-28 09:58:54  host: 188.146.129.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @51: Dolicz opłatę za marketing (5,99zł/mies) oraz ewentualnie kolejne 5,99 za nowy numer/zakup telefonu i weź pod uwagę, że stacjonarny w Play jest dostępny tylko w umowie 24-miesięcznej z wysoką karą za wcześniejsze zerwanie umowy (zawyżona fikcyjna ulga).

  • 3

    54. ~  2016-05-28 13:35:13  host: 188.146.10.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Tepsa sobie życzy dodatkową oplate za usluge prezentacji numeru na moim numerze stacjonarnym. Jak rozumiem, oplata jest w celu dbania o mnie jako klienta?

  • 0

    55. ~olox  2016-05-28 21:38:54  host: 37.163.117.192

    Po obejrzeniu anglojęzycznych wywiadów z nim stwierdzam, że to bardzo inteligentny człowiek.

  • 1

    56.  2016-06-02 11:18:36

    Liczy się tylko sprzedaż, bo bez wykonania narzuconych przychodów nie będzie prezesem. Podam przykład jak dbają o klienta: Jestem klientem biznesowym w Krakowie i posiadam w ORANGE wiązkę 30 numerów ISDN DDI. W dniu 23 maja pomylili zlecenia (z bankiem) i pomyłkowo zlikwidowali moje wszystkie 30 numerów. Dla dzwoniących ustawili komunikat "nie ma takiego numeru". Dzisiaj mija 11 dzień i nadal nie przywrócono zlikwidowanych numerów, pomimo kilkunastu interwencji i zapewnień przez łącznie 18 osób obsługi biznesowej.
    Tak wygląda prawdziwa wizytówka sieci ORANGE.

  • 1

    57.  2016-06-02 23:41:29

    @54 oni z tą prezentacją to się zatrzymali w czasie gdzieś tak około roku 1990, kiedy prezentacja w cywilizowanym świecie była rzeczą oczywistą jak oddychanie. U nich to jest mega luksus, luksus który ma się za 5zł rocznie na karcianej słuchawce. A już niepoważne jest to, żeby zablokować połączenia przychodzące z zastrzeżonych musisz obowiązkowo włączyć tą płatną usługę CLIP-a, coś co w prepaydzie aktywujesz krótkim kodem bez haraczu i zapominasz o głupolach dzwoniących z zastrzeżonych.

  • 2

    58. ~  2016-06-03 12:06:26  host: 188.146.136.71.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @57: Zarząd Orange cały czas tkwi mentalnie w latach 80 lub wczesnych 90-tych. I żaden "Falafel" z Paryża tego nie zmieni. On sam tutaj przyjechał tylko w celu dalszego "gotowania żaby".

  • 0

    59.  2016-06-04 11:56:36

    Dbanie o klienta to właśnie walka z konkurencją. Klient zadbany przez usługodawcę nie odchodzi do konkurencji, bo jest mu dobrze. Czego nie można powiedzieć o gnijącej cytrynie i baza klientów się kurczy, bo nie lubią być traktowani jak idioci - patrz telefonia stacjonarna i pożal się internet po miedzi gdzie na dużym blokowisku w Krakowie co najwyżej do 10Mbit są mocarze w stanie świadczyć w praktyce przy dobrych lotach może się uzbiera z tego 6Mbit jak DLM nie pokaże pazurów. Więc generalnie na większości swojej pożal się infrastruktury sytuacja teoretycznego największego dostawy usług wygląda tak: w blokowisku nic szybkiego ci nie możemy świadczyć, a na wsi cię nie podłączymy, bo brakło nam 30m pary miedzianej. Więc w takim wydaniu jest oczywiste, że człowiek zaczyna szukać konkurencji. W dużym mieście na szczęście na 90% blokowisk ma kablówkę, a na wsi trzeba szukać lokalnego radiowego dostawy, bo orangutan ma za cienko podpinać kolejnych. Dbajcie tak dalej.

  • 1

    60. ~Paweł Broda  2016-06-06 19:13:25  host: 188.146.10.71.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jestem klientem Neostrady już około 10 lat.a może.nawet 12.
    Mimo że mieszkam w Piasecznie (satelita m.stołecznego) w gęsto zabudowanej dzielnicy od lat Neaotrada to około 7MBPS z opóźnieniem 215 ms i 2% utraty pakietów (do serwera Microsoftu).
    Nie ma technicznych możl8w9ści, od lat to słyszę od pracowników techników z firm podwykonawczych

  • 0

    61. ~internauta  2016-06-07 18:11:41  host: abqq189.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja jestem klientem Orange od kilkunastu lat (wcześniej IDEA) i w sierpniu kończę współpracę z Orenżenadą. Ich propozycje przedłużenia umowy są tak śmieszne że brak słów. Aktualnie nie są w stanie nic zaproponować, kompletnie nic. Czekam tylko jeszcze na koniec umowy neostrady i bye bye. Konkurencja ma ciekawsze oferty, ogólnie jak tak wygląda dbanie o wieloletniego klienta to życzę powodzenia i sukcesów ale już bezemnie.

  • 0

    62. ~klient  2016-06-07 18:31:29  host: public-gprs215498.centertel.pl

    O mnie też "dbają" kończy się umowa, trzykrotny kontakt z bok, dwa pisma o rozwiązaniu i pełna olewka z ich strony, obsługa klienta tam z nieznacznymi wyjątkami jak się ma szczęście to dno dna. Tak trzymać panie prezesie, większego burdelu i chaosu to chyba nik nie ma tylko orange.

  • 0

    63. ~Yakotako  2016-06-08 16:56:35  host: nat-i507.elomza.pl

    "Fallacher: ważniejsze jest dbanie o klientów niż walka z konkurencją."
    Orange i dbanie o klientów, szokujące zestawienie. Bardzo niefortunne.

  • 0

    64. ~z  2016-06-13 11:31:51  host: 193-22-83-73.komster.pl

    Burdel w Orange totalny uzgadniam z konsultantką zwrot skradzionej kasy po pół roku walki a za dwie godziny jakiś dureń z Orange aktywuje pakiecik zbędny nakładający na wcześniejszy nie wiem jakiego żądać zadośćuczynienie wymagałoby kary chłosty wymierzonej przez samego prezesa Fallachter

  • 0

    65. ~  2016-06-14 15:07:32  host: user-94-254-192-102.play-internet.pl

    To może wywalcie z roboty te osoby które zamiast pracować oglądają youtube. Może w końcu zaczną się tu pojawiać pożądane artykuly.

  • 0

    66.  2016-06-14 21:45:27

    brawo, tytuł prosty a "wysoko latający"
    by niepelnosprawny,org

  • 0

    67. ~Marczyslaw  2016-06-15 19:22:30  host: public-gprs355749.centertel.pl

    Orange wymiata z ofertami ale jedynie dla klientów biznesowych no i światłowody ;) reszta wszystko porównywalne z innymi sieciami

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet