Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Duthoit: chcemy walczyć ofertą detaliczną, a hurt zostawić

Duthoit: chcemy walczyć ofertą detaliczną, a hurt zostawić

Witold Tomaszewski 30 Lipca 2014 07:32

11 5
Planujemy kontynuować naszą politykę dotyczącą sprzedaży hurtowej i dostępu do naszej sieci. Zresztą byłoby nierozsądne jej nie kontynuować, bo hurt jest dla nas ważną częścią biznesu. Innym ważnym aspektem tej możliwej deregulacji jest wdrożenie bardziej korzystnych warunków do inwestowania w sieci światłowodowe, które wspierają osiągnięcie celów Europejskiej Agendy Cyfrowej - mówi w wywiadzie dla TELEPOLIS.PL Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.



Zobacz: Będzie deregulacja rynku usług internetowych.

Wszyscy operatorzy mają oferty bez limitu za 29 zł. Jest już naprawdę tanio. Jak w takiej sytuacji odróżnić się na tle konkurencji? Co jest kluczem w zdobyciu klienta w takich realiach?

Ceny usług rzeczywiście są często porównywalne. Większe różnice zaczynają się np. w cenach urządzeń oferowanych w promocjach i tu jesteśmy konkurencyjni. Ale tak naprawdę kluczem jest zdobycie pozycji operatora świadczącego usługi o najlepszej jakości i mającego największy zasięg. Dlatego kompleksowo zmodernizowaliśmy naszą sieć. Mamy już 97% zasięgu 3G i ponad 50% LTE. Będziemy się na tym skupiać w naszej komunikacji marketingowej. Kluczowa jest także sprawna obsługa klientów i tu mamy spore możliwości poprawy.

Inni operatorzy też chcą chwalić się jakością swojej sieci i proponowanych rozwiązań...

To absolutnie normalna sytuacja marketingowa. Ważne, aby za deklaracjami szły realne działania i klient mógł je odczuć. Tak właśnie budujemy zaufanie do Orange Polska. Oczywiście mamy przed sobą dużo pracy, ale dotychczasowe wysiłki przynoszą wymierne efekty np. systematycznie maleje nam wskaźnik odejść klientów internetu stacjonarnego. Dla grupy Orange zawsze ważne były działania związane z odpowiedzialnym biznesem. Jesteśmy w nich najaktywniejsi na polskim rynku. Realizujemy wiele projektów wspierających edukację i pomoc dzieciom, rozwijamy wolontariat pracowniczy, stworzyliśmy pracownie Orange i pomagamy bibliotekom, dzięki którym ponad 5 mln osób może korzystać z internetu i zdobywać wiedzę. Dajemy klientom Orange Warsaw Festival i Środy z Orange. Jestem przekonany, że to nas pozytywnie wyróżnia.

Patrząc na wyniki przenośności numerów, Orange idzie bardzo dobrze. Pozyskujecie jednak głównie duże firmy. Czym je przyciągacie?

Przede wszystkim kompleksowością, czyli konwergentną ofertą łączącą usługi mobilne i stacjonarne. Naszej konkurencji trudno ją skopiować. Ważne jest też zaufanie do marki Orange i spełnianie oczekiwań klientów.

Zobacz: Pełny raport o przenośności numerów w 1H2014.

Wiceprezes Polkomtela Dominik Libicki powiedział, że duże firmy to podmioty, na których marża jest bliska zeru. A to chyba tych klientów głównie pozyskuje Orange.

Szanuję Polkomtel, jako konkurenta i z tego, co widzę to wcale nie odpuszczają na rynku biznesowym. Prawdą jest, że w I półroczu przejęliśmy kilku dużych klientów m.in. trzy banki. Marża z takich klientów jest trochę poniżej średniej, ale na pewno warto o nich walczyć. Nasz dobry wynik w przenośności numerów to efekt naszych sukcesów zarówno na rynku klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Zobacz: Libicki: spadek Polkomtela to odejścia niskomarżowych klientów i czyszczenie bazy.

Co Orange da deregulacja na rynku 5, czyli BSA?

W tej chwili jesteśmy regulowani na dwóch poziomach. Pierwszy hurtowy, zobowiązuje nas do udostępniania swojej infrastruktury konkurentom po określonych kosztach. To nie problem, bo stawki hurtowe zapewniają nam pokrycie kosztów. Druga sprawa dotyczy oferty detalicznej Orange Polska, która musi być zatwierdzana przez UKE. Taki mechanizm działa w wielu krajach, gdzie jest dominujący operator. Problem pojawia się w miastach i regionach gdzie nasz udział spadł nawet poniżej około 20%, który trudno uznać za znaczący. Jeśli w zaproponowanych przez UKE 76 gminach deregulacja stanie się faktem pozwoli nam stworzyć bardziej elastyczne i zróżnicowane cenowo oferty. Dla klientów to oczywista korzyść, bo zwiększy się konkurencja. Planujemy kontynuować naszą politykę dotyczącą sprzedaży hurtowej i dostępu do naszej sieci. Zresztą byłoby nierozsądne jej nie kontynuować, bo hurt jest dla nas ważną częścią biznesu. Innym ważnym aspektem tej możliwej deregulacji jest wdrożenie bardziej korzystnych warunków do inwestowania w sieci światłowodowe, które wspierają osiągnięcie celów Europejskiej Agendy Cyfrowej.

Dziś w dużych miastach operatorzy ścigają się na megabity. Padają duże liczby. Typowi użytkownicy długo jeszcze będą kojarzyli Orange z hasłem "do 20 Mb/s".

Niestety taka jest nadal percepcja niektórych klientów, co wynika z przeszłości. A w rzeczywistości nasza sieć VDSL zapewnia usługi o prędkości do 80 Mb/s a w jej zasięgu jest ponad 3 mln gospodarstw domowych. To więcej niż w przypadku jakiejkolwiek sieci telewizji kablowej. Możemy też mocniej inwestować w sieć światłowodową gwarantującą wyższą prędkość i więcej usług, ale musi być to efektywne biznesowo.

Czy ogłaszacie już jakieś szczegóły dotyczące współpracy Orange z mBankiem przy usługach bankowych?

Podtrzymujemy, że chcemy wystartować w tym roku. Skupimy się na ofercie dla dotychczasowych klientów, która w założeniu ma być prosta i atrakcyjna. Jeśli chodzi o szczegóły, proszę o jeszcze chwilę cierpliwości. Dodam, że pracujemy też nad nową ofertą sprzedaży prądu. Pilotażowo powinniśmy ruszyć jeszcze w tym roku. Zaangażowanie na rynkach energetycznym i finansowym ma na celu przede wszystkim zwiększenie lojalności klientów.

Dziękuję za rozmowę.

(wywiad autoryzowany)
Dodaj do:
w sumie: 79
  • 0

    60. ~Pix  2014-07-31 13:46:27  host: 84-10-20-218.static.chello.pl

    @ la vie... - Jak Orange sprzeda Teltech, to rzeczywiście tak jakby telefonii stacjonarnej już nie było. Co do budek, to sami je uśmiercili, bo aby z nich skorzystać, trzeba mieć nigdzie niedostępną i ważną tylko stosunkowo krótki okres czasu kartę. Szkoda, że jeszcze zgody prezydenta nie potrzeba. Także ja to widzę tak, że na górze sami zabijają swoje biznesy, przez własną, bezgraniczną głupotę.

  • 0

    61.  2014-07-31 14:03:26

    z tymi budkami to faktycznie żal. Budki powinny być, a nie likwidować. W tym kraju to się wszystko likwiduje co ma pomóc ludziom. Nawet w dobie komórek może dojść do wypadku i jak na złość komórka się rozładuje i będzie można z budki wezwać pomoc. Te karty to faktycznie porażka.
    U Słowaków na mieście automaty na monety, u nas za trudne. Jak to się dało kiedyś w PRL żeby automaty były na monety.
    Gdyby zrobili 10gr za minutę po Polsce i automat na bilon to zarobiliby na tym. A ponieważ obecnie jest to niczyje to przyjęto typowe podejście "niech to wszystko się rozsypie w cholerę"
    I faktycznie mało kto korzysta z budki, bo nie będzie latał przez pół miasta szukać jakieś chorej karty. A tak by z kieszeni wydłubał 10gr i zadzwonił sobie.

  • 1

    62. ~la vie change avec Orange  2014-07-31 14:17:15  host: 91-233-160-7.interkonekt.pl

    We Francji do 2016 znikną wszystkie budki telefoniczne. W Holandii, Belgii, Finlandii już ich nie ma. Do 2016 roku w Polsce też nie będzie budek.

  • 0

    63. ~ccc  2014-07-31 14:18:48  host: host-31-6-144-163.dynamic.mm.pl

    "Duthoit: chcemy walczyć ofertą detaliczną, a hurt zostawić"

    Brunon ty chcesz walczyc czyms takim???

    "Promocja Minuty Na Każdą Kieszeń to pakiet minut w atrakcyjnej cenie. W ramach oferty abonent może aktywować pakietu 30 minut na połączenia stacjonarne oraz do sieci komórkowych w cenie 2 zł brutto miesięcznie."
    czyli za 34zl 30min na stacja/kom.
    zenada.

    nwet nie ma sensu klientowi takie cos proponowac.
    ale to nic hit tegoz sezonu to:
    20zl w bonach dla klienta ktory podpisze nowa umowe na neo!!!!!!!

  • 0

    64.  2014-07-31 17:02:18

    AbrahaM - myślisz, ze tego nie robią? Robią. Na dowód mogę Ci podać przykład mojej siostry. Mieszkają na wsi - 5 km w linii prostej od centrum miasta. Wiele lat nie moeli możliwości mieć internetu - mieli telefon "radiowy" potem im doprowadzili kabel, mieli poczciwe do 10 Mbps. Teraz im oferują tę do 80 Mbps - mimo, ze kabla nowego im nie popali nigdzie w okolicy, a do lokalnej centrali jakiś kilometr jest. Jeśłi inwestycje tam, gdzie jako dziecko (moi dziadkowie stamtąd pochodzą) telefon był tylko u sołtysa i w kółku rolniczym (no nawet ochotnicza straż nie miała), a dzisiaj nie ma chyba we wsi nikogo, kto w najbliższym sąsiedztwie nie miałby "słupka" do którego mógłby się podłączyć są inwestycjami chybionymi to naprawdę gratuluję humoru... Szkoda, zę konkurencja nie uraczyła ludzi jakimkolwiek dostępem do telefonu i internetu ;-)

  • 0

    65. ~zdeprawowany  2014-07-31 17:36:06  host: ip-94-42-226-229.multimo.pl

    @64, dowiedz się najpierw, czy nie skorzystali z unijnych pieniędzy, bo to jednak dziwne, oni nie inwestują... ;)

  • 0

    66.  2014-07-31 17:45:26

    ~zdeprawowany... a co do cholery za znaczenie ma z czyich pieniędzy? Inni nie mogą? Liczy się efekt chyba?

  • 0

    67.  2014-07-31 17:46:36

    Jedna sieć z unijnych miała budować, to tylko ludzie z kredytami zostali na lodzie... KAŻDY może ;-) Nie każdy ma możliwości ;-)

  • 1

    68. ~  2014-07-31 20:24:45  host: absv161.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pan Bruno jest kolejnym który albo mówi to co wielu chce słyszeć albo wierzy że Orange będzie kiedyś firmą najlepszą pod każdym względem. Mówi o sprawnej obsłudze klientów a ja się pytam, kim? Neostrada 80 mbit/s wcale nie działa z pełną prędkością, przynajmniej ja tego nie zauważyłem. Stan sieci w wielu miejscach - lepiej nie mówić. Stan osobowy w firmach krzakach - lepiej nie mówić.

  • 0

    69. ~  2014-07-31 20:28:22  host: absv161.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @22 to są osoby które miały znajomości i plecy, dlatego tam siedzą od czasów Łączności/Polskiej Poczty Telegrafu i Telefonu. Z drugiej strony zobacz ilu w tej firmie naprawdę dobrych pracowników i fachowców zwolniono.

  • 0

    70. ~as  2014-07-31 23:31:31  host: public-gprs352918.centertel.pl

    Jesli walka oferta detaliczna to proponuje uruchomic w koncu usluge przekierowanie polaczen w ofertach orange na karte. Tmobile ma to juz dawno.

  • 0

    71. ~?  2014-08-01 11:46:51  host: 194.60.251.22.ionic.net.pl

    zasięg w okolicy Krakowa gdzie mieszkam jest coraz gorszy. regularnie żeby złapać 3 kreski muszę się przełączać z wcdma/gsm na tylko gsm co utrudnia mi dostęp do internetu w komórce bardzo dla mnie ważny. zasięg gsm jeszcze jako tako łapie z tym że są też sytuacje gdzie jestem w pracy na obrzeżach Krakowa i nie ma zasięgu gsm tylko pokazuje mi 4 kreski na edge. więc jak tu konkurować zasięgiem skoro modernizację sieci w Krk przeprowadziliście w 2013 roku a w okolicach i na obrzeżach ten zasieg jest fatalny. co do urządzeń zawsze Orange miał lepsze ceny no poza iphonami i telefonami rzeczywiście biznesowymi bo jak tam kiedyś pracowałem to zawsze na to narzekali klienci. Generalnie co do neostrady fatalnie na niej działa you tube i inne podstawowe pierdo*y. tu ameryki pewnie nie odkryje. tv Orange to rozwiązanie dobre dla kogoś kogo nie stać na nc + czy cpolsat. ale jakościowo w stosunku do tego co było też sie popsuli.

  • 0

    72. ~  2014-08-03 03:35:41  host: public-gprs517411.centertel.pl

    @6 Dwa to ING i mBank. Trzeci nie wiem

  • 0

    73. ~rcn  2014-08-03 11:22:31  host: 088156226046.dynamic.vectranet.pl

    Witam.
    Witku, mam prośbę, może przy okazji następnego wywiadu: co dalej z RCN Konstantynów? Którego to Orange jest właścicielem, niestety.. Dla przypomnienia: stał tam najwyższy maszt Świata z nadajnikiem mocy 2MW. Niestety.. "zawalił" się, pozostałości, bardzo cenne, budynki, nadajniki Brown Boveri, radiolinia NEC'a, niszczeją i niedługo znikną z powierzchni ziemi. Ludzie! To jest nasze dziedzictwo! Należy ten obiekt udostępnić do zwiedzania, zadbać o niego i nie dopuścić do degradacji!

  • 0

    74. ~zizu  2014-08-03 18:02:01  host: bwt87.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiedzialem ze orange ma bez limitu za 29 zl. Niech pan prezes mnie oswieci bo wyczytalem ze za 69 zl jest Orange bez tel bez limitu i nie moge znalezc tej oferty...

  • 0

    75. ~  2014-08-03 22:25:11  host: abbf66.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pewnie miał na myśli tego żółtego kartofla - tylko wstydził się wymienić nazwę. :D

  • 1

    76.  2014-08-03 23:40:23

    no a propo orangw, to ja wlasnie s p i e r d a la a m z njumobajla, nie dochoadza smsy odrazu tylko z opoznieniem, ostanio kazsy ssms am komunikat ze nie moze zostac dostarczony, zrywa poloczenie a zasieg tez slaby, jak bylem w plej nie gubilem rozmowy w zlotych tarasach czy podziemiach w srodmiesiu wawy. TOTALNY GNOJ TEN NJU UVIEKAM DO RBM i taniej

  • 0

    77.  2014-08-05 13:12:16

    Większość wypowiedzi Pana Duthoit to takie nic nie wnoszące tautologie pod którymi można by zmieniać nazwiska prezesów wszystkich operatorów i oni by się pod tym podpisali.Coś podobnego jak w dyplomacji o ''deeskalacji'' i ''niepokoju'' . Artykuł wciągający jak przemówienie Prezydenta Bronisława Komorowskiego.
    Być może jak Pan Duthoit język podszkoli to zacznie jakoś ciekawie mówić:)Mnie zawsze uczyli że jak chcę coś osiągnąć w świecie to muszę się języków uczyć...widać teraz jest inaczej.
    Na chwilę obecną artykuł wygląda jak zobowiązanie Witka wobec nowego inwestora.

  • 0

    78. ~tomwi  2014-08-05 13:17:05  host: 92.60.129.162

    Panie Prezesie, co Pan pie.przy. Jakie 97% w LTE??
    Chyba powinno być, mamy 97% w centrach miast:)
    Po ostatnich modernizacjach jest gorzej niż było.

  • 0

    79. ~Tomo  2014-08-11 01:21:25  host: 093105170139.bielskobiala.vectranet.pl

    heh, fakt, plus ma jakieś 70% powierzchni kraju w lte, a pozostałym do plusa jeszcze dużo, dużo brakuje. Ale cóż, trzeba czekać, kiedy lte będzie na całym obszarze kraju.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-107-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę roamingową sieci T-Mobile?

[Aktualizacja] T-Mobile -  koszty roamingu od 15 czerwca

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet