Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Dreslerski: Mobilny bank, czy mobilna bankowość?

Dreslerski: Mobilny bank, czy mobilna bankowość?

Tomasz Dreslerski 14 Października 2014 08:11

4 9
Polacy cierpią na głód czasu i żyją nieporównywalnie szybciej niż ich rodzice. Wiele spraw załatwiają "w biegu", przy kawiarnianym stoliku czy w samochodzie. Pomagają im w tym urządzenia mobilne z dostępem do Internetu. Dorasta pokolenie, dla którego smartfon z Internetem jest wręcz urządzeniem, zaspokajającym dużą część życiowych potrzeb. To właśnie dla nich powstał mobilny bank Orange Finanse - pisze w artykule dla TELEPOLIS.PL Tomasz Dreslerski, pełnomocnik zarządu Orange Polska ds. mobilnego banku.



Zobacz: Orange Finanse: bank w smartfonie.

Od dłuższego czasu uważaliśmy, że w naszej strategii bardzo dobrze będzie mieścić się oferta usług bankowych. Właśnie nadszedł czas na realizację tej idei. Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, w I kwartale dostęp do bankowości elektronicznej miało już 22,4 mln Polaków. To aż o 1,3 mln więcej niż rok wcześniej, co wskazuje na pozytywną tendencję i dużą popularność usług internetowych. Dość powiedzieć, że już 18 z 69 komercyjnych banków oferuje aplikację do bankowości mobilnej, a prawie 3 mln Polaków ma już do niej dostęp poprzez smartfon lub tablet.

Przyglądając się tym danym uznaliśmy, że masa krytyczna została już przekroczona i możemy nacisnąć guzik start. Zwłaszcza, że chcemy wyznaczać trendy, a nie je kopiować. Nasze rozumowanie było dość proste. Skoro oferujemy nowoczesne telefony, dostęp do Internetu oraz usługi oparte na technologii NFC i geolokalizacji, mobilny bank jest oczywistym, kolejnym krokiem.

No właśnie - mobilny bank, czy mobilna bankowość? Dla prawie wszystkich działających na tym rynku podmiotów, aplikacja mobilna to po prostu kolejny kanał dostępu do usług, z reguły o okrojonych funkcjach. W Orange Finanse postawiliśmy na mobilny bank, w którym za pomocą telefonu komórkowego można korzystać ze wszystkich produktów, które oferuje klientom sektor finansowy. Inne kanały dostępu mają mieć charakter pomocniczy i uzupełniający. Możliwe? Potrzebne? Tak naprawdę to pytanie o horyzont czasowy. Dziesięć lat temu niewyobrażalny był mobilny dostęp do Internetu na masową skalę.

Partnerstwo telekomu i banku pozwala obu naszym spółkom wypłynąć na nowe wody, nie konkurując jednocześnie z blisko 70 tradycyjnymi bankami działającymi w Polsce. Jesteśmy w stanie przeanalizować jak nasi klienci korzystają z telefonów. Bank z kolei wie, co i gdzie jego klient kupuje, czy potrzebuje dodatkowego zastrzyku gotówki czy też wręcz przeciwnie - ma wystarczająco dużo pieniędzy i chciałby je zainwestować. Połączenie tych informacji buduje wspólną przewagę konkurencyjną.

Przykładowo, stojący w sklepie przed półką z telewizorami klient dostanie szybki i korzystnie oprocentowany kredyt, jeśli tylko regularnie płaci swoje rachunki telefoniczne. Jeśli poszukiwania telewizora odbywają się w Internecie, bank nie tylko sfinansuje mu zakup, ale już niedługo podpowie też, w którym sklepie internetowym klient może kupić najlepszy sprzęt. Przedsiębiorca przyjmie opłatę za usługę używając telefonu, jako terminala płatniczego, eliminując w ten sposób nieuczciwych kontrahentów, a dzięki relacji z operatorem otrzyma łatwy dostęp do nowych źródeł finansowania swojej działalności. Chory zapłaci lekarzowi telefonem za wizytę domową, bez konieczności wychodzenia do bankomatu po gotówkę w deszczowy dzień.

To oczywiście tylko kilka przykładów zupełnie nowych możliwości, które za chwile staną się naszą codziennością. Osobiście czekam na moment, w którym zaoferujemy w telefonie komórkowym kredyt hipoteczny. Mrzonka? Niekoniecznie. Koreański Hana Bank już dziś daje swoim klientom taką możliwość.

Partnerem działu Dyskusje o rynku jest Orange Polska.
Dodaj do:
w sumie: 68
  • 0

    49. ~tata  2014-10-18 07:58:50  host: 87-206-222-70.dynamic.chello.pl

    Dzis kazdy pracujacy,biznesmen,rolnik,emeryt czy rencista to instytucja placaca podatki.Natomiast banki w III RP udaja ze nie rozumieja o co chodzi i dziela swoich klijentow na dochodowych i mniej dochodowych przyglupow do wyssania.

  • 0

    50.  2014-10-18 19:39:31

    koka: nie, nie jest sponsorem. To jest cykl obecny na TELEPOLIS.PL od dwóch lat prawie. Czy możesz odnieść się MERYTPRYCZNIE do tego tekstu czy może marudzisz dla samego marudzenia?

  • 0

    51. ~  2014-10-18 23:33:43  host: public-gprs516426.centertel.pl

    Ten fragment mnie ubawił: "Bank z kolei wie, co i gdzie jego klient kupuje, czy potrzebuje dodatkowego zastrzyku gotówki czy też wręcz przeciwnie - ma wystarczająco dużo pieniędzy i chciałby je zainwestować". Niby powinno być tak jak w tym zdaniu, ale fakt, że z mBanku ciągle do mnie wydzwaniają oferując mi to kredyt, to kartę kredytową, podczas gdy ja cały czas szukam dobrze oprocentowanych depozytów, przeczy tym teoretycznym założeniom.

  • 0

    52. ~koks  2014-10-19 18:04:09  host: host-89-229-45-113.torun.mm.pl

    @50 Chcesz odniesienia Witku? Proszę bardzo. Chodzi o to, że rzetelny artykuł o bankowości mobilnej jak sugeruje tytuł nie powinien opisywać tylko jednej usługi (w tym przypadku stworzonej przy udziale Orange) a szerzej pokazywać temat. Mobilny dla mnie oznacza dostępny na telefonie, tablecie. I tu na przykład świetny przykład porównania aplikacji używanych w bankowości mobilnej: http://tlp.is/49g , a to co Wy zamieściliście to po prostu reklama jednego z graczy na rynku. Wasz portal Wasze prawo, ale nie oburzaj się, że ktoś to nazwie reklamą...

  • -1

    53.  2014-10-19 18:21:45

    52 - a po co dyskutować na temat tego z czego żyje Witek? Czy po przeczytaniu materiału nie można dyskutować tylko o zawartych w nim tezach przez autora? Ot tak po prostu?

  • 0

    54. ~koks  2014-10-19 18:58:26  host: host-89-229-45-113.torun.mm.pl

    @53 Rozumiem że ocena poziomu publikowanych artykułów jest zabroniona?

  • -1

    55.  2014-10-19 19:58:41

    54 - a o czym ja mówię? Mam poza tym prawo zabraniać? Mówiąc można, nie mam na myśli mieć pozwolenie oczywiście - jeśli tak myślałeś, źle myślałeś. Ty o sponsoringu mówiłeś zdaje się nie o wartości materiału? Czy znowu mi się coś popieprzyło i rozpocząłem jakąś prowokację?

  • 0

    56. ~koks  2014-10-19 22:19:12  host: host-89-229-45-113.torun.mm.pl

    @54 wlo krytykując artykuł chciałem wskazać, iż jeśli pod jego tytułem nie ma dopisku "Artykuł sponsorowany" oczekiwałbym po telepolis szerszego spojrzenia na kwestię bankowości mobilnej bo publikacja tekstu Pana Tomasza Dreslerskiego, który notabene jest członkiem zarządu Orange Customer Service bardziej wygląda na reklamę Orange niż profesjonalny artykuł o bankowości mobilnej. Jak nadal nie wiesz o co mi chodzi i czego oczekuję zajrzyj tu: http://tlp.is/49i

  • 0

    57. ~ja  2014-10-19 22:30:53  host: public-gprs514636.centertel.pl

    @56 Jak to sponsorowany? wio ma rację, właściciel strony może pisać co chce. Nie podoba się?

  • 0

    58. ~koks  2014-10-19 22:52:19  host: host-89-229-45-113.torun.mm.pl

    @57 Ja nie mówię że nie może. Jak najbardziej może. Tylko jak chce mieć profesjonalny portal, a nie słup ogłoszeniowy to musi trzymać poziom.

  • 0

    59.  2014-10-19 23:03:40

    koks: formuła, jaką mamy wypracowaną z Orange jest taka, że oni rzucają jakiś temat, a potem my na niego odpowiadamy. Dzięki temu jest tu pewien dwugłos - nie tylko moja opinia, ale i rynkowych graczy (wkrótce do cyklu dołączy T-Mobile i Plus). Jak któryś z rynkowych graczy poleci na wysokości lamperii z wychwalaniem swoich usług, to po prostu będzie zjedzony przez czytelników. I O TYM powinna być dyskusja, a nie o tym jak to jest podpisane.

    Czemu? Bo zaraz będzie moja odpowiedź. Jak? Rozwijająca temat. Co tak będzie? Różnice pomiędzy używaniem bankowości internetowej i mobilnej, jakie zebrałem po odpytaniu kilkunastu banków.

    Czy taka odpowiedź Ciebie zadowala?

  • 0

    60. ~koks  2014-10-19 23:23:52  host: host-89-229-45-113.torun.mm.pl

    @59 W 100%. Czekam na ciąg dalszy.

  • 0

    61.  2014-10-19 23:38:16

    koks: no i super. :-)

  • 0

    62.  2014-10-20 00:37:06

    Oby tylko było to rzetelniejsze od rankingu, wg którego aplikacją mBanku można płacić w sklepach.

  • 0

    63.  2014-10-20 08:09:00

    mi80: może ocenisz PO przeczytaniu? Bo teraz to taka trochę bezcelowa szpilka z Twojej strony. To będzie FELIETON, żaden ranking, OK?

  • -1

    64.  2014-10-20 08:22:00

    koks (58) - Popatrz... Ja przeczytałem ten materiał (też kto napisał wiem). Napisałem co uważam o tym co autor napisał... O dziwo ujemnej opinii nie mają moje komentarze!! ;-) Nie odebrałem tego jak ogłoszenia, bo co niby ogłaszają? Nic. Jest tylko wzmianka tak naprawdę o tej ich nowej usłudze bankowej. A generalnie materiał dotyczy "technologii". Naprawdę Ty widzisz tu jakiś słup ogłoszeniowy? A jeśli nawet jest - zazdrościsz, ze na ten fakt zwracasz uwagę a nie na treść reklamy? Przecież - jakby tak patrzeć, to tu nic innego jak reklam nie ma! Bo każdy news dotyczy jakiegoś dostawcy, usługodawcy itp. Żeby z ostatnich tylko... te iPhone'y w Plej i Erze, zmiana cen telefonów w Plej, dołożenie stacjonarnego w Plusie do Smartdomu... Reklama!

  • -1

    65.  2014-10-20 08:25:33

    Więcej powiem (z góry przepraszam tych, którym przeszkadza ilość postów z moim nickiem, ale ja równolegle robię przynajmniej dwie rzeczy - a z reguły tak jest, bo pracuję w tym czasie jednak) - kpię sobie z tego co Autor mówi! Witek - miałeś odzew od Autora, żeby usunąć moje obraźliwe komentarze?

  • 0

    66.  2014-10-20 14:58:44

    Witku, oczywiście ocenię po przeczytaniu. Poprosiłem jedynie o rzetelność, która konieczna jest też przy felietonie, a której w rankingu aplikacji bankowych zabrakło, podobnie jak erraty do niego. Szczególnie, że właśnie z mBankiem współpracuje Orange. Czekam zatem na felieton. A zmieniając temat, zajrzyj na blog Sferii, bo tam już 11 dni temu padła data wyłączenia CDMA - warto o tym napisać.

  • -1

    67. ~xy  2014-10-22 08:25:50  host: 109241085114.warszawa.vectranet.pl

    Ja rozumiem, że Wam się to opłaci, ale po co iść w zaparte, że opis/ogłoszenie/reklama JEDNEJ firmy jest super, kiedy nie jest?

  • 1

    68.  2014-10-22 10:43:23

    xy: ale przecież takie artykuły są od 2 lat na TELEPOLIS.PL - najpierw pisze operator, potem my odpowiadamy. Więc nie rozumiem o co Ci chodzi teraz?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-138-206.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.