Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Całkiem nieźle (nie tylko jak na Polkomtel)

Całkiem nieźle (nie tylko jak na Polkomtel)

Witold Tomaszewski 8 Września 2014 15:56

6 4
Trochę ponad 3 lata po likwidacji najmocniejszej na rynku prepaid marki Simplus i "wyrównaniu" wszystkiego pod brandem Plusa, Polkomtel zdecydował się znowu na "wypączkowanie" nowego pędu. Co prawda Plushowi bardzo blisko do Plusa, ale oderwanie się od głównej marki było jednak potrzebne, aby móc trafić z przekazem do grupy docelowej.



Zobacz: Plus: rezygnacja z dotychczasowych submarek.

Marka Plus nie kojarzy mi się teraz jakoś wyjątkowo dobrze. Jest "zakurzona", trochę mało dynamiczna, z takim XX-wiecznym przekazem reklamowym. Misiek z Plusha (Plushak) ewidentnie przypomina mi tego z filmu TED. Rozrabiaka palący marihuanę, choć taki trochę z Radomia, na naszą miarę, bo podrywający panie z pizzerii, a nie piękne koleżanki na organizowanych przez siebie melanżach. Sama postać jest jednak sympatyczna i wizualnie estetyczna. Wydaje się, że może się zadomowić na stałe w naszej świadomości, podobnie jak Serce i Rozum czy Henio z Tesco, bo wzbudza raczej pozytywne emocje.

Zobacz: Polkomtel prezentuje Plusha, czyli prepaida dla młodych.

Sama oferta jest nawet całkiem ciekawa, cenowo niezła jak na Polkomtel. Operator odnotował fakt, że nie wszyscy w podstawowym pakiecie potrzebują nielimitowanych rozmów, bo dzisiejsza młodzież woli komunikować się poprzez maile, portale społecznościowe czy SMS-y. Ta nisza do tej pory była okupowana raczej przez MVNO, szczególnie Mobile Vikings. Tyle, że ten drugi nie ma nawet pojedynczych procentów budżetu marketingowego, jaki może przeznaczyć na promocję Plusha Polkomtel. Rysowana jeszcze niedawno szansa dla wirtualnych, przestała właśnie być aktualna.

Zobacz: Oferty no-limit u największych to szansa dla MVNO.

Ciekawym spostrzeżeniem podzielił się ze mną Tomek Świderek. Tak naprawdę ofercie brakuje pakietyzacji, np. z kontem w Plus Banku. Formy automatycznego doładowania, jakiegoś bonusu za połączenie obu usług. I jakiegoś pakietu za 5 zł - czyli ilościowo najpopularniejszego doładowania w polskich sieciach. Poza tym raczej nie ma się czego wstydzić, choć trudno też mówić o rewolucji na miarę Heyah czy nju mobile.
Dodaj do:
w sumie: 38
  • 2

    19.  2014-09-09 12:28:01

    Co T-mobile popsuł swoim brandem? Poza wyglądem strony właśnie o ten cashback mi chodzi - bank ALior SYNC dawał po tych wszystkich perturbacjach początkowych stały cashback w wysoki 50 zł miesięcznie a max 200 zł rocznie (5 % od wydatków kartą) - taki miły dodatek że korzystasz z ich karty i usług a co zrobiło pazerne T?? owszem równiez dają cashback ale tylko wtedy jak podpiszesz umowę na abonament kupisz telefon z NFC (na dodatek tylko od operatora nie może być Twój ze sklepu musi byc ten "w ratach do abonamentu" to popsuli - ja rozumiemże wiążą kliebta krótką smycza ale bez przesady

  • -2

    20.  2014-09-09 17:59:27

    @19 pomijasz fakt, że zmiana brandu na T zbiegła się w czasie z nowymi regulacjami dot. prowizji od płatności kartowych. Osobiście przypuszczam, że gdyby Sync został po staremu to od 1 lipca cashback zostałby po prostu zlikwidowany całkowicie.

    Telefon do MyWallet może być inny niż od operatora, oprogramowanie musi być w ich edycji (jeżeli zrobisz flasha na obsługiwaną wersję z brandem T, to wszystko będzie działać). Nie jest to żadna krótka smycz od T, tylko konsekwencja wymagań standardu EMV ? każdy komponent, łącznie z oprogramowaniem telefonu musi przejść certyfikację organizacji płatniczej.

  • 2

    21. ~Nick  2014-09-10 17:27:17  host: 195.20.110.105

    @20 chcesz powiedzieć że wybór kupić tel o T albo dowolny tel z NFC i raz stracić gwarancje przez flesha, dwa wymieniać czysty nie zasyfiony soft na soft operatora przepakowany nie potrzebnymi aplikacja zamulającymi system o przedłużającym się przez to procesie aktualizacji nie wspominając. jak to nie jest krótka smycz to jak to nazwiesz ?

  • 2

    22. ~mm  2014-09-10 18:05:49  host: user-94-254-128-163.play-internet.pl

    @20. Zwykły użytkownik nie flashuje telefonu softem innym niż automatyczne aktualizacje. Dla niego wymóg telefonu z  softem od T-Mobile jest praktycznie tożsamy z wymogiem zakupu telefonu od T-Mobile. Do tego dochodzi mnóstwo modeli oferowanych na wolnym rynku których nie ma u operatora i dla których nie będzie softu od T. Czy ktoś ma jakieś info jaki procent transakcji jest robiony przez telefonyw porównaniu do trtransakcji zwykłymi kartami?

  • -2

    23. ~regulator  2014-09-10 18:46:05  host: akj166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zobaczymy, czas pokaże jak się marka przyjmie, ja przeniosłem numer z Virgin do Klucza, który ostatnio też ma ciekawą ofertę pakietów. Mnie akurat no limit nie jest potrzebny ale 25 PLN za no limit w Plushu może się podobać.

  • 4

    24.  2014-09-10 21:30:52

    "Rysowana jeszcze niedawno szansa dla wirtualnych, przestała właśnie być aktualna". No nie, jeśli "być albo nie być" dla MVNO, ma niby zależeć od PLUSza, to ja zwyczajnie się nie zgodzę. Misio idzie w określony target, który nie każdemu musi odpowiadać. MVNO wystarczy kilkadziesiąt tysięcy aktywnych sim, żeby zarabiać. Miejsce jest dla każdego. NJU przez rok złowił ledwo pół miliona klientów. To jakim niby zagrożeniem jest PLUSz? Niech nawet złowią tyle samo przez rok, z tego 1/4 z własnej sieci. Reszta nadal daje radę. Prawda jest taka, że teraz jak Polko ma już bezpieczną submarkę, to tylko nią będzie reagował na wszelkie ruchy konkurencji. Pozostałe oferty znów będą po roku zapuszczone i pójdą w niebyt.

  • -2

    25.  2014-09-10 22:52:01

    @19 informacje o wycofaniu się z cashbacku były pod koniec stycznia 2014, informacje o rebrandingu ok. kwietnia 2014.
    http://tlp.is/3sy
    http://tlp.is/3sz

    Do czego zmierzam - wycofanie cashbacku jaki był znany z Synca miałoby i tak miejsce bez żadnego gwarancji, że byłoby coś innego w jego miejsce. Pisałem już o tym wcześniej.
    T-Mobile nie miało żadnego wpływu na wycofanie tego 5% cashbacku.

  • 0

    26. ~xy  2014-09-10 23:28:47  host: nat.pansa.pl

    Drugi akapit żenujący...

  • 2

    27. ~  2014-09-10 23:34:14  host: adcd47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @25
    to, że pojawiła się informacja o rebrandingu to nie znaczy, że wcześniej nie były prowadzone rozmowy. mogli się tak umówić, że żeby nowa marka nie była kojarzona z usuwaniem poszczególnych dodatków to usuną cashback jeszcze za alior synca, a dadzą go znowu tylko dla klientów t-mobile. poza tym wiele się zmieniło po zmianie marki. przede wszystkim lepsze traktowanie klientów t-mobile niż pozostałych, po drugie obsługa klienta. przed zmianą marki na połączenie czekało się do 2 minut, teraz jest to około 10 minut i na pewno nie z powodu zwiększonej liczby klientów, a raczej z powodu mniejszej ilości konsultantów, bo większa ilość im się nie kalkulowała. większość nowych kont to konta martwe. zakładane tylko przy zawieraniu umowy o abonament, żeby dostać te 500zł gratisu. zgłoszenia wcześniej realizowane były w 2-4 dni, teraz ponad 2 tygodnie i to z różnym skutkiem. barwy na stronie męczą oczy. czcionkę poprawiali jakieś 2 miesiące, bo była nieczytelna. mnóstwo błędów językowych. częste błędy logowania, które wcześniej nie występowały. zakładanie konta jest często weryfikowane negatywnie bez powodu i osoba chcąca założyć konto nie jest w ogóle o tym informowana dopóki sama nie zadzwoni spytać dlaczego kurier nie przyjechał. a jak już przyjadą to często przyjeżdżają z niekompletnymi umowami. na szczęście mam jeszcze do 2017 roku aktywną kartę sprzed rebrandingu. potem będę musiał wymienić na tą białą-różową kartę, która zapewne przebarwi się po kilkukrotnym użyciu. podobno są to barwy głównej marki t-mobile. szkoda tylko, że główna marka ma kolory szaro-różowe. na fanpage'u banku są reklamy sieci, nadal brak nowej umowy z paypal'em, obsługa klienta zrównana do tej z t-mobile. podczas rozmowy co drugie zdanie to czy chcę wysłuchać korzystnej oferty abonamentu z telefonem, albo czy mam kartę kredytową itd. ogólny wizerunek dawnej marki sync si

  • 2

    28. ~  2014-09-10 23:35:21  host: adcd47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad27
    ogólny wizerunek dawnej marki sync się pogorszył. poza tym nadal mówię znajomym, że mam konto w Sync'u, niż w T-mobile Usługi Bankowe świadczone przez Alior Bank
    ehh trochę za dużo się rozpisałem :P

  • -1

    29.  2014-09-11 02:40:09

    @27 i wszystko by było w twoim wywodzie fajne, gdyby nie jeden fakt... Po za logiem i kolorami nic kompletnie się nie zmieniło, bo i nie mogło. Cały system dalej stoi na rozwiązaniach Aliora, prowadzeniem kont zajmuje się Alior i również obsługą. Szkoda, że nie widzisz też tego, że dzięki temu klienci zyskali obsługę w salonach.

    Doszukiwanie się spisków jest bez sensu - cashback i tak by zniknął bo po ścięciu intercharge'u byłby nieopłacalny.
    A to że większość nowych kont to konta martwe ani mnie ziębi, ani grzeje. Ich problem, nie mój. Dla mnie konto ma być dostępne i ma dać się używać. Guzik mnie obchodzi ile ich mają, albo że jest biało-różowo czy to, że karta, którą dostanę za X lat (równie dobrze za pół roku mogę zmienić bank...) będzie w tych barwach - to jest do używania. Naprawdę szukasz problemów na silę jakbyś co najmniej tą kartę miał w ramce i patrzył na nią 10 godzin dziennie. Na rozpatrzenie zgłoszeń mają czas przewidziany regulaminem i widocznie im to pasuje.

    A logo T-Mobile (jak i całej grupy DT) masz na ich głównej stronie http://tlp.is/3t2 jakoś nie widzę tam szarego.

  • 2

    30. ~xs  2014-09-11 08:38:10  host: 213-238-84-252.adsl.inetia.pl

    Odnośnie braku pakietyzacji to nie do końca się zgodzę z autorem. Target Plush-a nie oczekuje kont bankowych ani tym bardziej komplikowania oferty pakietyzacją z bankami, CP itd. Poza tym co takiego plus bank czy cp ma do im zaoferowania ? Na ten moment nic. Co młodzież z b. ograniczonymi zasobami a nawet możliwościami podpisywania umów ma do zaoferowania bankom? - niewiele albo nic.

  • -3

    31.  2014-09-11 08:50:54

    słoneczny - pół miliona przez rok to dzisiaj mało jest?
    xs - konto bankowe każde dziecko by chciało mieć... ale takie, gdzie same się pieniądze rozmnażają ;-) I to nie jest dla nich wcale dziwne, ze bank powinien płacić za to, ze się u nich ma konto - nie, nie trzyma pieniądze (bo i jakie?), tylko o fakt posiadania konta chodzi ;-) Najgorsze, że takie myślenie przechodzi na - wydawałoby się mądrzejszych - ludzie z doświadczeniem - ich rodziców!!

  • 2

    32. ~  2014-09-11 11:16:08  host: abnr199.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @29
    nic się nie zmieniło? tak jak pisałem nadal występują błędy przy logowaniu do bankowości co jest wynikiem przebudowy strony, strona startowa zaczyna się od wyboru przelewów, a nie jak dawniej od strony głównej.
    Obsługa w salonach? 10 salonów wyłącznie pod bankowość, a w reszcie salonów t-mobile można tylko założyć konto, ew. zablokować kartę gdy nam zginie (pomijając fakt, że w większości salonów konsultanci są często zdziwieni, że ktokolwiek o bankowość pyta i nic nie wiedzą co zrobić).
    Dłuższe czekanie na rozmowę z konsultantem. Zmieniło się to z tygodnia na tydzień.
    logo jest biało-różowe (magentowe) ale tylko logo, a ja mówiłem o barwach ogólnych. cała strona jest jak widzisz szara i ma dobrą czcionkę. poza tym inne banki z brandem T-mobile mają karty takie jak tu: http://tlp.is/3t8 zobacz też na tło strony. jest szare. poza tym jak też mówiłem konsultanci ciągle wciskają mi abonamenty sieci. to w końcu bank czy sieć komórkowa? więc nie mów, że T-mobile dało tylko logo i nazwę i nie wpływają na "rozwój" banku i to co się dzieje. Mi by było wstyd pokazać się z różową kartą.Oczywiście mają czas przewidziany regulaminem na rozpatrzenie zgłoszenia, ale mnie interesuje tylko to, żeby sprawa była wyjaśniona jak najszybciej, a nie ile mają na to czasu. A to, że po przebrandowaniu trzeba czekać dłużej to dla mnie pogorszenie obsługi. dlaczego nie zawrą nowej umowy z paypalem? dlaczego zakładanie nowego konta nie zawsze dochodzi do skutku i klienci nie są informowani? wcześniej czegoś takiego nie było lub były to bardzo wyjątkowe sytuacje. poza tym często podczas rozmowy z bankierem występują błędy w połączeniu. raz widać konsultanta, a go nie słychać, raz w ogóle nie pojawia się nic, tylko słychać co mówi i nie znika ten ekran, który widać podczas czekania.

  • 0

    33.  2014-09-11 14:48:38

    tyle czekania na tak krótką recenzje?

  • 0

    34.  2014-09-11 15:22:22

    Morvius: niezbyt rozumiem o co Ci chodzi?

  • 1

    35.  2014-09-11 17:29:04

    Szkoda że Plus nie może być choć raz prekursorem czegoś naprawdę fajnego, miałem przez lata, jeszcze do niedawna kilka abonamentów u nich, ale teraz cieszę się że żadna moja złotówka do nich nie trafia. Czekam aż zrobią coś naprawdę fajnego, innowacyjnego a wtedy na pewno wrócę.

  • 0

    36. ~  2014-09-12 15:56:27  host: n19-04-08.opera-mini.net

    Widac, ze Polkomtel ma szerszy plan. Konwergencja uslug- na to postawili i raczej się nie pomylili. SmartDOM jest swietna oferta dzięki ktorej mozna placic duuzo mniej. Teraz wprowadzili niezlego Plusha i poprawili abonamenty dla firm i wprowadzili jako pierwsi nielimitowany internet. Niedlugo pewnie poprawia dla indywidualnych abonamenty chociaż te wcale nie sa zle na tle konkurencji. Jednak program smartDOM jest chyba najbardziej ciekawy. Polkomtel mnie przekonal i wrocilem do nich z telefonem i internetem a tc w CP mam od dawna. Place 40% tego co placilem majac uslugi u innego operatora, podobno najtanszego

  • 0

    37.  2014-09-12 16:29:09

    lczk44 - co znaczy innowacyjność? Innowacyjne usługi (masz jakiś pomysł?) innowacyjne ceny?

  • 0

    38. ~Von Nogay  2014-09-17 19:07:58  host: 078088063151.bielskobiala.vectranet.pl

    Ważne, żeby od czasu do czasu coś takiego przygotować. W tej chwili jest i nowa marka i najciekawsza oferta na kartę. Też ktoś wspomniał o smart Domu, to bardzo praktyczne rozwiązanie, a przede wszystkim dające możliwość ponoszenia mniejszych wydatków. Plus jednak ma się dobrze i pewnie w wynikach tego kwartału to będzie się dało zobaczyć.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-194-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Z jakiego pokrowca na smartfon korzystasz?

Jak zabezpieczamy telefon przed uszkodzeniem?

 

Zobacz wynik | Opinie (9)

Archiwum Ankiet