Telekomunikacja jak na dłoni
Artykuły Bez sentymentów przenoszone numery

Bez sentymentów przenoszone numery

Piotr Ciechomski 13 Czerwca 2014 11:10

18 16
Codziennie ponad 4 tys. klientów przenosi numer i zmienia sieć. Wynik MNP jest jednym z najważniejszych papierków lakmusowych, mierzących atrakcyjność oferty każdego operatora. Jeśli zmienia się na lepsze pojawia się więcej chętnych, którzy śmiało i bez sentymentów przenoszą numery. Rocznie są już ich miliony - pisze w artykule dla TELEPOLIS.PL Piotr Ciechomski, kierownik wydziału ofert głosowych Orange Polska.



Obecnie operatorzy, aby zdobyć nowych klientów de facto muszą ich odebrać konkurencji. W ubiegłym roku Polacy przenieśli 1,5 mln. numerów pomiędzy sieciami. To o 23% więcej niż w 2012 roku. W I kwartale przenoszących było ponad 420 tys., co oznacza, że przy zachowaniu tego tempa w 2014 roku pobijemy kolejny, rynkowy rekord. Mamy w tym spory udział, bo po raz pierwszy od 2008 roku, udało się nam osiągnąć dodatnie saldo w przenoszeniu numerów i 30-procentowy udział w rynku MNP. To duży sukces i sądzę, że utrzymamy ten pozytywny trend m.in. dzięki nowym ofertom, które wprowadziliśmy w kwietniu.

Zobacz: Pełny raport o przenośności numerów w 2013 roku.
Zobacz: Pełny raport o przenośności numerów w 1Q2014.

Co motywuje klientów do zmiany?

Co tak naprawdę wpływa na ocenę atrakcyjności oferty i motywuje do przeniesienia numeru pomiędzy operatorami? Myślę, że możemy mówić o kilku czynnikach. Przede wszystkim łatwy tzw. próg wejścia. Przenosząc numer klient oczekuje, że operator zajmie się całym procesem w jego imieniu, a w tym czasie nie będzie ponosić dodatkowych kosztów np. opłacania podwójnego abonamentu. I dokładnie tak to się odbywa. Wystarczy jedna wizyta w salonie sprzedaży, czy złożenie zamówienia przez sklep internetowy lub poprzez konsultanta telefonicznego. A potem wszystko "samo się dzieje". Jeśli dodatkowo można liczyć na abonament obniżony w tym czasie do 0 zł i niską opłatę aktywacyjną, przeniesienie numeru można zaplanować nawet kilka miesięcy przed końcem umowy u dotychczasowego operatora. Nie ponosi się wtedy dodatkowych kosztów, tylko korzysta z nowego smartfona i benefitów wybranej oferty.

Kolejnym elementem jest najlepsze dopasowanie taryf do potrzeb użytkowników. Klienci chcą wiedzieć za co płacą i nie chcą przepłacać za niepotrzebne im usługi. Poszukują dobrych warunków za uczciwą cenę. Nie chcą być zaskakiwani niespodziankami typu nielimitowane połączenia, ale tylko do części numerów, wykluczając np. połączenia do sieci stacjonarnych albo podpisywać umowę na 24 miesiące, a tak naprawdę wiązać się na 3 albo nawet 4 lata z powodu "dziwnej" konstrukcji umowy. Tak na marginesie, patrząc na oferty naszych konkurentów, w zasadzie nie opłaca się teraz kupować abonamentów z nowym numerem ze względu na wyższe opłaty miesięczne. To również napędza przenoszenie numerów pomiędzy operatorami.

Biorąc pod uwagę, jak bardzo konkurencyjny jest polski rynek uważam, że dobra oferta jest ważna, ale to nie wszystko. Nawet, jeśli ktoś wprowadza nowe taryfy, to w niedługim czasie konkurencja odpowiada podobną propozycją. Tak to działa i nie mam złudzeń, że coś zmieni się. Zatem, co jeszcze się liczy przy wyborze operatora, do którego przenosimy numer? Bez wątpienia cena zawsze będzie najważniejsza, ale coraz ważniejszą rolę zaczyna odgrywa wysoka jakość sieci i jej zasięg. W tym roku technologia 3G Orange będzie dostępna niemal wszystkim Polakom, a zasięg LTE osiągnie 60% populacji.

Warto robić więcej

Przy decyzji klientów, jaką sieć wybrać, uważam że rośnie rola poziomu obsługi i szybkości rozwiązywania spraw zgłaszanych przez klientów. To jeden z fundamentów do zbudowania długofalowych relacji. Może zabrzmi to jak frazes, ale sztuką jest pozyskać klientów, ale jeszcze większą sztuka jest, aby cały czas byli zadowoleni z naszej pracy i nie myśleli o zmianie operatora. Dlatego staramy się robić coś więcej. Środy z Orange, czy Orange Warsaw Festival są przykładami, które z pewnością znacie. Dbamy też o bezpieczeństwo korzystania z internetu, czy dokładamy ubezpieczenia np. ekranu telefonu, który najczęściej staje się ofiara "wypadku".

Do czynników, które z pewnością pomogły Orange Polska osiągnąć dodatki bilans przenoszalności numerów, warto jeszcze dodać cieszące się dużym zainteresowaniem promocje. Mam na myśli Szalone Dni, w którym sprzedajemy po atrakcyjnych cenach smartfony i szeroko komentowane na TELEPOLIS.PL kupony zniżkowe. Z nowości, które "mają potencjał" warto dodać możliwość otrzymania nowego smartfona, co 12 miesięcy. To idealne rozwiązanie, dla tych którzy chcą mieć zawsze najnowszy model telefonu, bo do takiego trybu pojawiania się topowych nowości przyzwyczaili nas producenci np. Samsung, HTC czy Apple. Na koniec wspomnę o Orange Open, które cieszy się dużym powodzeniem m.in. dlatego, że łączy się z całą resztą promocji i można dostać spore rabaty.

. Co nas czeka w przyszłości?

Możemy spodziewać się dalszego wyścigu na nowe taryfy i promocje dla przenoszących numer. Marketingowo jest jeszcze wiele do zrobienia z korzyścią dla całego rynku. I nie mam na myśli jednego z naszych konkurentów, który masowo rozsyła SMS-y do wszystkich, nawet na służbowe telefony pracowników Orange. Nie tędy droga. Chodzi o to by przekonać klientów atrakcyjną ofertą, jej kompleksowością i zaufaniem do firmy. Patrząc na ostatnie przetasowania i konsolidacje wśród firm, kierunek w jakim podąża branża jest wyraźny - nadchodzi czas konwergencji. Uważam, że za tym słowem idzie kompletny zestaw usług łączący rozrywkę, potrzebę kontaktu, bezpieczeństwa, zarządzanie wydatkami domowymi i zdalną obsługą wielu urządzeń. Podążamy w tym kierunku i jestem przekonany, że robimy to skutecznie.

Partnerem działu Dyskusje o rynku jest Orange Polska.
Dodaj do:
w sumie: 145
  • 0

    127. ~  2014-06-24 12:52:29  host: n08-05-05.opera-mini.net

    126,ideą no limit nie jest ograniczanie rachunku do 9 zł tylko korzystanie tyle ile się potrzebuje,a nie ograniczanie się, ograniczenia w dzwonieniu były zanim pojawił się no limit, kto korzysta z telefonu na rozmowy komórkowe i stacjonarne ten płaci te 29 zł i nawet się nie zastanawia czy może płacić 9 zł bo jest oczywiste że to przekroczy i zapłaci 29 zł,w RBM w tej cenie nie dokłada kasy do netu czy tego netu potrzebuje czy nie,a w nju nawet jak przypadkowo się połączysz z netem płacisz dodatkowo,w pakietach w nju nie ma lejka i płacisz dodatkowo po wykorzystaniu pakietu, w RBM jest lejek i nikt dodatkowo nie płaci, nju wcale nie jest tańsze dla korzystających z telefonu, jest tańsze tylko pozornie, a naprawde wychodzi drożej, gdyby choć dali pakiet 25 mb z lejkiem bez dodatkowych opłat w cenie albo za 1 zł skoro taka jest konstrukcja nju mimimum 9 zł to byłaby to konkurencja dla RBM i gwarancja że kto nie chce płacić drogo za net ten nie zapłaci za dużo,a póki co najlepszy n limit ma RBM, a kto chce płacić 9 zł już dawno mógł wziąć Virgin z promocją 50% więcej, nie taka jest idea no limit żeby się ograniczać w dzwonieniu

  • 0

    128. ~  2014-06-24 12:53:05  host: n08-05-05.opera-mini.net

    126,ideą no limit nie jest ograniczanie rachunku do 9 zł tylko korzystanie tyle ile się potrzebuje,a nie ograniczanie się, ograniczenia w dzwonieniu były zanim pojawił się no limit, kto korzysta z telefonu na rozmowy komórkowe i stacjonarne ten płaci te 29 zł i nawet się nie zastanawia czy może płacić 9 zł bo jest oczywiste że to przekroczy i zapłaci 29 zł,w RBM w tej cenie nie dokłada kasy do netu czy tego netu potrzebuje czy nie,a w nju nawet jak przypadkowo się połączysz z netem płacisz dodatkowo,w pakietach w nju nie ma lejka i płacisz dodatkowo po wykorzystaniu pakietu, w RBM jest lejek i nikt dodatkowo nie płaci, nju wcale nie jest tańsze dla korzystających z telefonu, jest tańsze tylko pozornie, a naprawde wychodzi drożej, gdyby choć dali pakiet 25 mb z lejkiem bez dodatkowych opłat w cenie albo za 1 zł skoro taka jest konstrukcja nju mimimum 9 zł to byłaby to konkurencja dla RBM i gwarancja że kto nie chce płacić drogo za net ten nie zapłaci za dużo,a póki co najlepszy n limit ma RBM, a kto chce płacić 9 zł już dawno mógł wziąć Virgin z promocją 50% więcej, nie taka jest idea no limit żeby się ograniczać w dzwonieniu

  • 0

    129.  2014-06-24 17:21:45

    Raczej nie ma sensu dorabianie jakiejś ideologii do "no limit". W "no limit" nie ma żadnej idei, to jest po prostu kolejna oferta handlowa i jak każda oferta ma coś co "robi" lepiej od innych i coś co "robi" gorzej - zawsze jest "coś za coś". Nju z rachunkiem daje komfort tym osobom, które nie są w stanie przewidzieć ilości minut potrzebnych w danym okresie rozliczeniowym lub nie chcą sobie tym zawracać głowy, ale równocześnie, ze względu na nieregularność dzwonienia, nie chcą płacić za coś, czego nie wykorzystują. Dlatego system "od 9 zł za 47 minut, do 29 zł za nieskończoność jeśli jest taka potrzeba" jest dla nich idealny. Równie dobrze można powiedzieć, że skoro RBM stać na dorzucenie 2 GB netu, to dlaczego nie zadziałają w odwrotną stronę, nie odejmą tego netu z oferty i tym samym obniżą cenę dla klienta, bo po co klient ma płacic za coś, z czego nie korzysta? Porównując RBM do Nju możnaby sugerować, że RBM nie chce obniżyć ceny dla klienta, trzyma się sztywno 29 zł i żeby omamić odbiorców, podczepia do oferty net, który danemu klientowi do niczego nie jest potrzebny. Takie rozważania nie mają sensu, zarówno oferta Nju jak i RBM ma określoną strukturę - porównywanie ofert ma sens jedynie wówczas gdy oferują te same usługi, w takim sam sposób, a akurat te oferty takie nie są. Porównania może dokonać jedynie konkretny klient, o konkretnie zdefiniowanych potrzebach - wtedy wybór jest prosty: oferty muszą spełniać MOJE potrzeby, a z tych, które je spełniają, wybiorę najtańszą. Natomiast porównywanie ofert na zasadzie: "ta jest lepsza bo ma neta", jest niepoważne, bo może ja neta nie potrzebuję i co innego jest dla mnie istotne? Może pozwólmy, żeby klienci telefonii komórkowej sami określali jakie usługi są im potrzebne i czy chcą za to zapłacić? Nikt, kto nie potrzebuje neta nie połączy się z nim &

  • 0

    130.  2014-06-24 17:22:42

    ...c.d.... Jeżeli klient prowadzi rozmowy prawie wyłącznie z numerami komórkowymi, to RBM wysiada całkowicie przy Nju, które oferuje usługę (bezpłatną) "do komórkowych za 19 zł. Twierdzenie więc, że RBM jest lepsze, bo oferuje to samo co Nju i jeszcze dodatkowo net, wszystko w tej samej cenie, mija się z faktami. Ani nie jest "to samo" (podział na komórkowe/stacjonarne w Nju) ani nie w tej samej cenie (elastyczność naliczania opłat w Nju). Z tym Virgin to chyba żart? Virgin jest droższe od Nju już przy zaledwie 230 minutach miesięcznie, więc komentarz chyba jest zbędny. W Nju klient nie martwi się czy dzwoni 50 minut czy 750, rachunek dopasowuje się do dzwoniącego, a nie dzwoniący do środków na karcie.

  • 0

    131. ~  2014-06-24 20:21:26  host: n08-05-05.opera-mini.net

    moja kalkulacja jest prosta, i tak zapłacę 29 zł bo korzystam z telefonu więc najlepsza jest dla mnie opcja RBM za 29 zł no limit komórki,no limit stacjonarne, no limit yt, 2 GB z lejkiem, w nju miałbym tylko no limit rozmowy na komórki i stacjonarne i już 29 zł, nie miałbym ani 1 mb netu bez dodatkowej opłaty, więc nju w ogóle mi się nie opłaca

  • 0

    132.  2014-06-24 22:16:48

    No właśnie, TOBIE się nie opłaca, co nie znaczy, że komuś innemu się nie opłaca. Nie bierzesz pod uwagę, że są ludzie potrzebujący telefonu wyłącznie do dzwonienia, a nie do netu, nie do sms/mms, ani do emaili.

  • -1

    133. ~ktry  2014-06-24 22:18:15  host: apn-77-113-31-161.dynamic.gprs.plus.pl

    A mnie właśnie Plus odbił konkurencji z telefonem i z telewizją.Internet mam w plusie więc przeniosłem numer z Pleya.Abonament -50%na 24 mies.,6 miesięcy za 0 zł za przeniesienie.Czyli za 50 zł bez limitu rozmowy,3GB neta LG2 min za 3zł i telewizja za 1zł jako trzecia usługa.Odbita dla NC+.

  • 0

    134. ~  2014-06-24 23:24:49  host: public-gprs515088.centertel.pl

    A ja przenoszę kolejny numer do pomarańczy bo w szalonych biorę s4 i dostane 3 miesiące abo za free. Sorry play ale ostatni numer znika - czas żebyście poprawili ceny. No i w Orange za rok kupie nowego fona...

  • 0

    135. ~  2014-06-25 20:20:04  host: n15-07-03.opera-mini.net

    134,tylko pamiętaj,że jak po roku bierzesz telefon to umowa się wydłuża 2 lata + 1 rok który został do końca umowy to o 3 lata się wydłuży umowa

  • -1

    136.  2014-06-25 20:46:04

    @Vero. Przestań pisać z ciekawym bo nie ma sensu. To zaślepiony fan Play i dla niego zawsze Play jest najtańszy i ma najlepszą jakość :D Prawdą jest, że jest całkowicie odwrotnie. Ale to jego świat i niech w nim pozostanie.

  • 0

    137. ~  2014-06-26 18:32:04  host: dng132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Marsz na Sejm - sobota 28 czerwca o 12.00. RZĄD DO DYMISJI! Kontynuujemy antyrządowe protesty organizując duży, ogólnopolski Marsz na Sejm! Czas pokazać prawdziwą mobilizację i dać rządzącym politykom wyraźny sygnał: Wasz czas się skończył! Spotykamy się w sobotę 28 czerwca o 12.00 w Warszawie na Placu Zamkowym. Traktem Królewskim idziemy pod Sejm! Manifestacja będzie formalnie zgłoszonym zgromadzeniem publicznym. Organizujcie wyjazdy i przyjeżdżajcie! Ekipa Tuska sama z siebie nie odejdzie!

  • 0

    138. ~leon  2014-06-26 23:08:37  host: 159-205-236-39.adsl.inetia.pl

    Mam telefon w plusie
    abonament 6,23 minuta 10gr do wszystkich 6 gr do plusa 6 gr sms jak dla mnie jest ok no moze pakiet danych jakies 2 gb za 5 zl by sie przydal

  • 0

    139.  2014-06-27 14:53:44

    @138 Leon - a ile dodatkowych usług trzeba w Plusie przymusowo kupić, żeby mieć taki abonament?

  • -1

    140. ~Marek  2014-06-27 16:14:49  host: 093105172146.bielskobiala.vectranet.pl

    Może coś niepopularnego powiem, ale dla mnie ważna jest nie tylko oferta (choć w Plusie nie narzekam), ale raczej obsługa. W Bielsku mamy naprawdę fajny punkt przy Klimczoku, i się z jego pracownikami zżyłem, wybierając kilka razy telefon przy kolejnych umowach. Zawsze mi dobrze podpowiadali, a nie wciskali "najnowsze", najdroższe aparaty. Dla mnie ważna jest ta wartość dodana, za co chętnie zapłacę.

  • 0

    141. ~  2014-06-28 18:03:33  host: n09-03-01.opera-mini.net

    140,nie ma to jak reklamować salon w którym pracujesz

  • 1

    142. ~pabloki  2014-06-28 18:34:17  host: 213.158.216.210.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    140 jak można sie zżyć z człowiekiem kupując raz na 18-24 m-ce telefon to pojęcia nie mam.

  • 0

    143. ~  2014-06-29 08:58:47  host: 178.182.142.58.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jeśli codziennie zaglada do salonu i zawraca pracownikom głowę jakimiś glupotami, to rzeczywiście może się zzyc z obsługa.

  • 0

    144. ~wyniki  2014-07-07 13:56:49  host: public-gprs641755.centertel.pl

    Ciekawe jak sytuacja po 2 kwartale. Czy dalej play doluje? A może coś drgnelo u innych. Czy telepolis.pl ma jakieś dane?

  • 0

    145. ~minka2  2014-11-22 15:45:49  host: user-188-33-113-238.play-internet.pl

    Ja mam obecnie numer w Play ale przymierzam się do zakupu międzynarodowej karty SIM od Truphone. Z tego co wiem można mieć na niej 8 numerów w tym 1 polski. Moja firma nidługo zacznie działać na rynku zagranicznym a ja będę musiała często wyjeżdżać służbowo. Nie uśmiecha mi się rozmawianie przez telefon w roamingu bo ceny są kosmiczne.

  • 0

    146. ~toja.  2015-08-02 13:05:37  host: blaster.blast.pl

    jeżeli będzie kiedyś powszechna cyfryzacja to w takim urzędzie każdy powinien mieć oprócz wielu tam pobrany nr. telefonu adres email nr. rejestracyjny samochodu nr. dowodu osobistego coś na wzór pesel a usługę wykupić u najlepszego według niego dostawcy

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę roamingową sieci Plus?

Roaming UE według Plusa

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet